Citat:
Ursprungligen postat av Beeenjamin
Jag väcker tråden lite.
Finns det fler som är BV kund?
Erfarenheter?
Jag tyckte att det verkade som en bra idé men tänkte dela på prenumerationskostnaden med en bekant men jag lyckades inte väcka något intresse där. Vi båda hade säkert tjänat på det och jag hade säkert tjänat på att göra det själv med och haft kul läsning under tiden. Men nej, jag har ingen prenumeration.
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Privatpersoner hinner inte följa deras köpråd innan kursen sticker ut för mycket men det skulle väl gå med en aktiefond? Varför startar ingen en aktiefond som bara följer experternas köpråd? Ungefär som indexfonder som bara följa index så följer fonden experternas råd?
Fonden skulle även kunna har ett samarbete med experterna så att de få deras köpråd strax innan det kommer ut i tidningen och på så sätt ser till att fonden alltid få köpa till exakt samma kurs som det stå i tidningen. För detta få naturligvis experterna/tidningen lite betalt av fonden.
Varför finns ingen sådant fond när alla skulle vinna på det: Fonden, spararna, tidningen och deras experter?
Finns det ingen som helst logik i.
Varför skulle aktiefonden hinna menar du?
För att "experterna" bara är skit? Vilka är experterna du tänker på btw? Oftast är det väl folk från olika banker som uttalar sig, de har ju sina egna fonder med. Vad säger att de inte redan har köpt positioner i sina fonder redan innan de går ut med sina köpråd?
Du ser inget problem med ditt senare upplägg? Tveksamt om det skulle bli en affär för de som hakade på med och om det inte var det varför skulle de fortsätta haka på?
Jag ser inte hur alla skall tjäna på något utan att vinsten ökar i bolaget. Visst kan du väl se det som att bara blåsa upp priset är gynnsamt för alla tills... ? Det är oändligt dyrt? Spricker?