2013-02-15, 08:35
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Jag skulle nog säga att Brooklyn är den jag helst avstår
Det säger du. Har du provat alla sorter från Brooklyn Brewery och alla var "äckliga"?
Att det ska vara så förbannat svårt att skilja på bryggeri och sort.

Citat:
Ursprungligen postat av Bonaqua604
Jag drack en sjukt vidrig stout från Sri Lanka en gång...äckligaste jag nånsin druckit!
Var det Lion Stout möjligen? Jag vill minnas att den var riktigt bra.
Citera
2013-02-15, 11:37
Medlem
Harrypotheads avatar
Köpte nr 1519 på Systembolaget (Saxon) och kan inte minnas när jag drack en lika osmaklig öl.
Citera
2013-02-15, 13:25
Medlem
Bassplays avatar
KUNG smakar som slatten gör på andra ölsorter , alltså hela tiden..

Sofiero är god men blir avslagen på två minuter och då blir den också riktigt vidrig.. drick snabbt
Citera
2013-02-15, 15:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
KUNG smakar som slatten gör på andra ölsorter , alltså hela tiden..

Sofiero är god men blir avslagen på två minuter och då blir den också riktigt vidrig.. drick snabbt
Det borde väl vara ganska tydliga tecken på att ett öl är kass när de enda egenskaperna som gör det drickbart är massor av kolsyra och iskyla. Om dessa billiga "tillsatser" försvinner så återstår ett alkoholhaltigt blask som smakar direkt äckligt. Öl som innehåller stor mängd smakrika råvaror behöver inte kylas till nära absoluta nollpunkten eller förvirra smaklökarna med spritsig kolsyra, de klarar sig bra i rumstemperatur och endast med en lätt kolsyrning.
Citera
2013-02-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Småland är en ganska "ren" ljus lager. Inga äckliga bismaker. Smakar ungefär som mineralvatten. Knappast god, men hur kan du säga att den är äcklig?

"Smakar ungefär som mineralvatten" Snälla någon.. Den har en riktigt sunkig bismak okej att säga att den är den äckligaste är ju att överdriva men god är den fan inte. Dricker hellre sofiero 7.5..
Citera
2013-02-15, 22:29
Medlem
Busstations avatar
Den äckligaste ölen är givetvis en fisljummen Slotts guld. Alla som har haft oturen att krossa en av dessa tortyrredskaps väg känner mycket väl till deras destruktiva och hemska krafter.
Citera
2013-02-17, 01:19
Medlem
KitKatChunkys avatar
Har inte druckit överdrivet mycket olika öl hittills i mina dagar, men om man bortser från kanske vissa självklara pissdrycker så var Leffe Blonde något jag verkligen ångrade att jag betalade ett enda öre för.

Dricker mest vin men som referens så är min mest köpta öl lista ungefär: Många ales, Samuels Adams Boston Lager, St. Peters Cream Stout, Chimay Blå, Tjeckiska ljusa lagers.
Citera
2013-02-17, 17:27
Medlem
OneBrAiNers avatar
Foster är ingen höjdare. Drack den ljummen och den smakade fruktansvärt. Iskall kanske den gått ner, då man inte känner smaken ordentligt.
Citera
2013-02-18, 10:46
Bannlyst
Yepp, alla var äckliga.
Citera
2013-02-18, 10:54
Medlem
undervattenfisks avatar
Kung.
Citera
2013-02-20, 18:45
Medlem
Pistonhead är nog den vidrigaste ölen jag druckit. Smakar ungefär som parfymerat piss.
Citera
2013-02-20, 18:57
Medlem
Nekro.s avatar
Elk och sofiero, men i synnerhet Elk, har ett hemskt minne av detta kassa piss öl...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in