2011-05-20, 20:37
Medlem
rayraviolis avatar
Sitter med en Rodenback Grand Cru i handen. Jag gillar öl med mycket smak och karaktär men den här är en utmaning. Syrlig (nästan lite smak av rödvinsvinäger), fruktig och så har den en lite stark smak som påminner om Tabasco. Jag antar att det här är nåt man lär sig uppskatta, men för närvarande skulle jag säga att det är den äckligaste ölen jag nånsin smakat. Nån som smakat som kan övertyga mig om att jag ska våga korka upp min andra flaska vid tillfälle?
Citera
2011-05-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Sitter med en Rodenback Grand Cru i handen. Jag gillar öl med mycket smak och karaktär men den här är en utmaning. Syrlig (nästan lite smak av rödvinsvinäger), fruktig och så har den en lite stark smak som påminner om Tabasco. Jag antar att det här är nåt man lär sig uppskatta, men för närvarande skulle jag säga att det är den äckligaste ölen jag nånsin smakat. Nån som smakat som kan övertyga mig om att jag ska våga korka upp min andra flaska vid tillfälle?

Skulle precis skriva just Rodenback Grand Cru. Rödvinsvinägern är helt obeskrivligt äcklig
Citera
2011-05-21, 11:18
Medlem
Runkpappers avatar
Amerikansk pissöl av valfri märke.
Citera
2011-05-21, 15:49
Medlem
Jhetons avatar
Elk brew.. kan inte fatta att vissa tycker att den är "så jäävla god"
Citera
2011-05-21, 18:07
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jheton
Elk brew.. kan inte fatta att vissa tycker att den är "så jäävla god"
Vanlig enkel fyllskallematematik stark+billig = jääävligt goood!
Citera
2011-05-23, 01:40
Medlem
ArmeCykels avatar
Bjørnebryg 7,2. Är inget stor fan av dom, men är dom nog kalla så går dom ner utan större besvär.
Citera
2011-05-23, 01:59
Medlem
Mr.Nesss avatar
Den silvriga som heter "starköl".. Är fan hellre utan öl än dricker den skiten
Citera
2011-05-23, 03:14
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Den silvriga som heter "starköl".. Är fan hellre utan öl än dricker den skiten

Den heter Millenium, smaklösare öl får man leta efter.

Äckligaste ölen är alla billiga ljusa lager "ektra stark" varianten. Milenium 7.3, stockholm 7,2, björnebrygd 10.0 osv osv.
Citera
2011-05-23, 03:55
Medlem
Emballages avatar
guinness, smakar ju röv.
Citera
2011-05-23, 05:49
Medlem
Macabre666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli

Själv tyckte jag den var otroligt god. Ett öl med karaktär!
Citera
2011-05-23, 11:35
Medlem
Ngyuens avatar
slots guld. Man kan dricka en, sen är det fan vidrigaste ölen jag någonsin druckit
Citera
2011-05-23, 11:37
Medlem
jag har inte druckit många öl men undrar om någon provat olvi.
ska ev på kryssning och såg det var snorbilligt i tax free..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in