Jag sökte lite men hittade endast en massa gamla trådar och vet att tv1000 och canal+ har gjort om lite sedan ett tag tillbaka. därför skapar jag en ny tråd.
Jo jag har då ett tele2 abonnemang på min tv som jag inte betalar någoting för och då tänkte jag kosta på mitt ett filmpaket.
Kostad och erbjudande jag kan få:
Canal+ = 12 månaders bindningstid. Men betalar endast för 9 mån. (169 kr)
TV1000 = 12 månaders bindningstid. Men talar endast för 11 månader (119 kr)
Vilket är då bäst?
TV1000 Film eller Canal+ Film.
Kan även tilllägga att det fattas 1 canal+ film kanal de är Canal+ Hits (fast vet att de ska ta bort Canal+ Comedy och lägga till Hits)
Skriv ingeting om sport, de är jag inte intresserad av.
Jag gillar Canal+ mer. Vet inte varför men de har både roliga serier och bra filmer. Hade båda förut men nu har jag endast kvar Canal+. Fast jag kollar sällan på TV så... Vad vet jag.
Jag funderar också på att skaffa filmkanaler. Jag har gått igenom både canal plus-utbudet och tv1000-utbudet. Den uppfattning jag fick är att canal plus satsar mycket mer på att filmerna ska vara så färska som möjligt. I princip alla filmer håller sig kring 1-2 år gamla. Så fyller dom luckorna med gamla filmer, men då är det oftast filmer som man inte stöter på så ofta.
TV1000 har en kanal som de satsar allt på och det är huvudkanalen. Sen har de ytterligare 5 kanaler där det blir väldigt mycket skåpmat. Det är filmer som man ser vilken kväll som helst på tv3 och tv6.
Huvudkanalen däremot ser helt ok ut.
Canal plus har dock den fördelen att de har fem kanaler utöver huvudkanalen där det är lika hög standard som i huvudkanalen.