Tjena! Fick strömavbrott när jag ändrade mina partitioner (i programmet "gparted live CD", som partition magic ungefär gissar jag) för XP resp. Vista 64 som körs från samma hårddisk under dual-boot. Detta resulterade i att gparted inte längre kunde läsa filsystemet på vista-partitionen utan visar denna som helt tom. Det går inte helt att boota vista utan jag får bara rådet att reparera med installations-CDn. Kan dock komma åt alla mina filer genom att gå in i XP och sedan bara öppna vista-partitionen och fritt skriva/läsa filerna där.
Jag brände därför ut den version av vista som jag tidigare använt till en DVD-skiva för att då ta och reparera installationen. Problemet är att skivan vill fan inte boota.

Jag har ställt in att CD/DVD ska bootas först och den här versionen SKA fungera. Har även provat med en annan version jag hade på datorn, den funkade inte heller. Jag minns att när jag installerade vista förra gången var det också lite strul med att få skivan att boota men det löste sig till sist på något mirakulöst sett, men nu vet jag fan inte hur jag ska gå till väga. Någon som har lust att hjälpa mig?