Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-30, 23:42
Medlem
Egentligen ä ja rätt luttrad när det gäller NTFS och varenda gång jag blandat in det så har det blivit problem. Men eftersom min dator inte installerats om på 4 år och att man kännt visst tryck från omgivningen att modernisera sig lite så tänkte jag: va fan!

formaterade om min systempartition till NTFS som varit FAT32 i alla tider. Å vad händer! Jo, min andra disk som är formaterad i FAT32 "försvinner". Den givetvis där men jag kommer inte åt den på något vis.

Nu undrar jag:

Måste jag formatera om operativ partitionen och lägga tillbaka FAT32 och installera om windows eller finns det något annat sätt att synliggöra FAT32 disken?

Alla viktiga filer är ju där!
Citera
2008-10-01, 09:11
Medlem
Om du högerklickar på den här datorn och väljer hantera. Till vänster kommer det då upp alternativet diskhantering. Kolla om din disk finns med där.
Citera
2008-10-01, 09:43
Medlem
Ja den finns där.
Citera
2008-10-01, 15:53
Medlem
Men det hjälper mig inte att jag hittar den i ebhetshanteraren så länge jag inte kommer åt det som är på den. Det är i utforskaren den och dess filer behöver synnas.
Citera
2008-10-01, 23:11
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glytrex
Men det hjälper mig inte att jag hittar den i ebhetshanteraren så länge jag inte kommer åt det som är på den. Det är i utforskaren den och dess filer behöver synnas.
Partition Magic har stöd för att konvertera partitioner rakt av utan att skada innehållet. Det finns säkert flera program för detta som kan hämtas på nätet men jag kan inte komma på några fler namn. Slå en sökning så tror jag du hittar något.
Citera
2008-10-02, 01:10
Medlem
Papa Hets avatar
Testa denna guide:
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101625.asp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem