2001-10-30, 18:20
Medlem
info om bil larm mm

jag har för mig att en Slim Jim är en grej man öppnar bildörrar med genom att pila ner den i fönster rutan

men vad vet jag.....
2001-10-30, 18:45
Medlem
info om bil larm mm

Det stämmer nog, det är sån jag/vi pratade om.
Och som jag sa jag håller inte på med att sno bilar så jag kan inte namn osv på grejerna.
2001-10-30, 19:45
Medlem
info om bil larm mm

men kan du något om bil larm då??
hur dom är koplade etc
2001-10-30, 20:21
Medlem
info om bil larm mm

Jag vet iallafall att dä inte är värt att ge sig på dem med larm.
Och så tänker nästan "alla" biltjuvar i sverige oxå.
Det finns en så jävla massa modeller i dag å de har olika typer av censorer, startspärrar osv...
Och många larm idag har olika koder varje gång för att slås av(vet ej hur dä funkar riktigt dock).
Så det räcker inte bara att få en kod.
Och alla alarm har en kodensator/batteri som minne så klippa av någon kabel som i filmer kan man glömma.
Sedan om du har snot en schysst bil, hur fan ska du kränga den?
Sånt kan inte jag göra iallafall.
Det finns lättare o bättre sätt att fixa stålar än bilar.
Och det vet du har jag märkt.
2001-10-30, 20:34
Medlem
info om bil larm mm

jag läste nån stans att någon hade en blank nyckel som han brännde så att den blev varm och sen satte han den bara i dörrlåsen så att nyckeln blev formad sen om det inte var en dålig nyckel så kunde han starta bilen med den. men det tror jag själv inte på

men vad vet jag....
2001-10-30, 23:14
Medlem
info om bil larm mm

blir det inte märken på fönster listen när man kör ner en ståltråd??
2001-10-31, 00:56
Medlem
info om bil larm mm

En skim jim kör man ner vid rutan och truckrt till dtaget som går från hadtaget inne i bilen så dörren öppnas ( Lite olika beroende på bil). Rattlås kan vara jävlit svåt knäckta i bland tänk på det. Man kan slita ut hela tändnings låset med en glidhammare och få upp rattlåset på vissa bilar. Riktigt gammla larm kan kortslutas om man skruvar ut en blinkers. Sedan kan man ju klippa kablarna till tutan så larmet inte låter när det går. Det var ett tag sedan jag snodde en bil sist.
2001-10-31, 00:58
Medlem
info om bil larm mm

Det kan bli, har dock aldrig hänt för mig de få gångerna jag har testat.
Listen brukar vara av ett rätt hård plast-material, så den tål rätt så mycket och kostar inte många kronor ifall att...

Stålskala är ju bättre å ståltråd används i nödfall.
Men det är ju colt att de "flesta" bilarna har en "dyrk" som hänger o väntar på en (radioantennen).

Det där med blank nyckel tror jag knappast på, om man kollar hur en vanlig cylinder lås funkar så ser även om han hade lyckas forma nykeln så hade den ej passat med "stiften".
2001-10-31, 01:11
Medlem
info om bil larm mm

en polare till mig hade en sketen fiat panda, och på den behövde man bara dra ut "rosen" (tror att det är den som ni kallar tändspolen) som sitter bakom tändningslåset och vrida på den så startade bilen
2001-10-31, 10:53
Medlem
info om bil larm mm

"bara en kabel mellen pluspolerna på tändspolen o batterit o så en till startmotor för att starta den"
Du får koppla bort starmotorn när motorn har gått igång, annars ligger den ju och bränner ;)

Ok, det är ju ett sätt att förbikoppla tändningslåset. Men varför skulle inte detta fungera på bilar med insprutningssytem?
2001-10-31, 11:22
Medlem
info om bil larm mm

Varför det inte funkar med bilar som har bränsle insprutning är att deras databox inte får ström då.

Efter att motorn har startat tar man bara från kabeln till startmotorn.
Så gör man ju även med nyckel, man låter den gå tillbaka till "läge2" tror jag det läget kallas.

"Rosen" är inte tändspolen,
Menar du den där plastbiten som sitter bakom låset?
Pillra med de kablarna som sitter i den är det bästa, men det är så jävla trångt o mörk.
Men då kan du ju även starta de flesta nya bilar, tyvärr så finns det i vissa "finare" bilar en elektronisk kod via nykeln som spärrar detta.
2001-10-31, 18:18
Medlem
info om bil larm mm

om larmet går är det tuttan som låter då??
i så fall skulle man ju bara klippa av trådarna till tuttan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in