2008-10-01, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Det där hände en vän till mig när han bara var 17 år & hade sin första tjej. Hon blev gravid & trots de hade kommit överens om abort så vägrade hon det i sista stund. Detta resulterade i ett 15-17 årigt långt förhållande där båda var olyckliga. Han för han älskade inte henne utan ställde bara upp av plikt. Hon var olycklig för han var rätt elak mot henne genom alla år.

Ursäkta men det var en osedvanligt korkad polare du hade. Stanna med en tjej i 15-17 år för att dom fick barn tillsammans
Du kunde väl ha hintat för honom om en företeelse som kallas skilsmässa.
Citera
2008-10-01, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Alla bror duktig som sitter hemma och knapprar in "skyll dig själv", "använd kondom då" och dylikt kan bara dra nåt gammalt över sig.
Jävligt lätt att vara efterklok när man har att göra med en manipulativ hora..!

Lätt att säga om man aldrig får ligga hursomhelst, fula jävlar!

Be henne göra abort. Vägrar hon så fixa fram abortpiller du lurar i henne via dryck eller föda. Ingen jävla unge om du inte vill! Lycka till å hoppas det löser sig!

Varför öht doppa i en "manipulativ hora"?
Har du inget egenvärde och stolthet?
Citera
2008-10-01, 08:19
Medlem
Kivans avatar
Varför ser så många abort som det första alternativet istället för att undfly ansvaret. Om man inte vill ta hand om barnet eller ha något med det att göra, varför är det då så viktigt att barnet ska dö?
Citera
2008-10-01, 08:38
Medlem
atms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Duktig idiot!
(Ja man är en idiot om man knullar utan kondom!)

1. Be och få se ett gravtest med ett + så du verkligen vet att det är sant.
2. Är du säker på att ungen är din?
3. Övertala till abort, annars finns ju andra mindre trevliga sätt till abort.
4. Ta ditt ansvar..
5. Eller stick! Jag hade ju valt att dra!

Man är en idiot om man har sex utan kondom när tjejen äter p-piller?
Men att dra istället för att ta sitt ansvar verkar ok.
Citera
2008-10-01, 08:57
Medlem
zindrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Alla bror duktig som sitter hemma och knapprar in "skyll dig själv", "använd kondom då" och dylikt kan bara dra nåt gammalt över sig.
Jävligt lätt att vara efterklok när man har att göra med en manipulativ hora..!

Lätt att säga om man aldrig får ligga hursomhelst, fula jävlar!

Be henne göra abort. Vägrar hon så fixa fram abortpiller du lurar i henne via dryck eller föda. Ingen jävla unge om du inte vill! Lycka till å hoppas det löser sig!

Att ha att göra med en manipulativ kvinna är säkert inte skoj, men tror inte grabben vill sitta inne för hennes skull. (Jag är hyfsat säker på att det är olagligt att droga någon så hon får missfall. Jag skulle även våga påstå att DET är väldigt manipulativt - gör det dig till en manipulativ hora då?)
Citera
2008-10-01, 09:47
Medlem
Även fast hon kör med P-piller, se bara till att inte komma i henne, då minskar chansen radikalt iaf
Citera
2008-10-01, 10:10
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erect
Ursäkta men det var en osedvanligt korkad polare du hade. Stanna med en tjej i 15-17 år för att dom fick barn tillsammans
Du kunde väl ha hintat för honom om en företeelse som kallas skilsmässa.
Han har en stark hedeskänsla att göra det som är rätt. I detta fallet tycker jag att det blev fel för barnet utsattets för et liv i bråk & tjafs pga föräldrar som inte passade ihop alls.
Allt detta för att de inte använde ett gummi.
Citera
2008-10-01, 10:16
Medlem
ErikJs avatar
Vad är detta?

De personer som sitter härinne på FB och skriver att man får skylla sig själv som inte använder kondom. Hur resonerar ni? Menar ni på fullt allvar att om Er flickvän eller någon annan knaprar p-piller så trär ni ändå på en kondom varje gång ni ska ha sex med henne? *hoppas inte*

Om nu p-piller finns och en tjej äter dessa, varför ska man då behöva använda kondom. Isf kan man ju helt sluta använda och sälja p-piller.

Är hon med barn så har han haft en extrem otur (iofs tror jag hon blåser honom) som lyckats göra henne gravid.

Om man lever efter melodin att man "aldrig kan vara säker" så blir i stort sett allt i livet jobbigt. När du ska cykla bör du isf dra på dig ryggskydd, knäskydd, armbågsskydd PLUS hjälm såklart. Bil ska du endast åka i om du har bälte, den är så ny att det finns airbag och andra saker som ökar chanserna att klara sig vid en krock.

Skärp Er.

Till TS, jag lider med dig och hoppas att hon bara ljuger. Gör hon inte det och du absolut inte vill ha barn. Då får du övertyga henne om att det bästa för barnets, hennes och din framtid är att göra en abort. Även fast du enligt lagen är skyldig att betala underhåll till henne kan du kräva följande:

Väljer hon att behålla barnet trots ditt avståndstagande kan du förklara för henne att du helt kommer avsäga dig vårdnaden om ungen, att du vägrar betala underhåll osv. Och en tjej kan inte vara så jävla dum (oansvarig) att hon i de läget vill sätta ett barn till världen. Nu finns det säkert de personer som anser att TS är oansvarig som inte tar ansvar för sina handlingar men då kan jag påminna Er om början på texten igen. Sannolikheten att en tjej ska bli gravid när hon äter p-piller är väldigt väldigt liten. Därför ska han inte behöva ta något ansvar. PM:a mig för mer info i frågan
Citera
2008-10-01, 10:51
Medlem
Är det en bra tjej så kommer hon att inse att abort är det enda alternativet.Att sätta ett barn till världen, utan att det är önskat av båda föräldrarna är bara egoistiskt och laddat för problem...

Har själv genomgått 2 st aborter med mitt ex (ja, jag åt p-piller). Första aborten hade vi bara varit tillsammans i 6 månader och då var det ganska självklart att det skulle bli så, då vi varken var sambo eller hade en fast inkomst samt att vi bara hade varit ett par i 6 månader. Andra aborten var lite jobbigare. Vi var då båda fast anställda, sambos och hade varit ett par i över 2 år... Jag ville behålla, men min sambo vägrade då han ville utbilda sig först och han kände sig inte redo. Jag kände att det var fel att tvinga honom att bli pappa när han verkligen inte ville och försökte att resonera hur det kommande barnet skulle känna. Det kändes fel att sätta ett barn till världen då dennes pappa inte ville vara pappa och det hela säkerligen skulle resultera i att jag skulle bli ensamstånde och inte kunna ge barnet en trygg och harmonisk uppväxt. Så jag valde därför att lägga band på mina känslor och göra en till abort för barnets och min partners skull.

Vi har tillsammans i ytterligare 2,5 år efter den andra aborten, men nu är det slut... mådde dåligt ett tag efter mina aborter (särskilt den andra) men kan helt ärligt säga idag att jag fattade rätt beslut. Var verkligen inte heller redo och vi hade inte blivit några bra föräldrar.

Vill också tillägga att det är väldigt bra om du följer med henne när hon gör abort... det gjorde inte mitt ex. Han bara skjutsade dit mig och hämtade mig...
Citera
2008-10-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Detta är inte sant! Tjejen har ju tutat i mig att hon som sagt har käkat p-piller. Sedan när jag förklarade för henne att jag skall flytta (snart klar med studierna) så slutade hon helt enkelt att käka p-piller. När jag frågar henne varför, så svarar hon: "men du skulle ju åka..." Hon har inte gjort något gravtest. Hon har en utebliven mens. Det är därför hon tror hon är på smällen. Och så har hon alla de där andra symtomerna.

Jag har läst alla era svar, och det är ju egentligen en abort som är det ända alternativet. Eller, det där med att få henne skriva att fadern är okänd.

Men... Vad händer om hon nu vill föda det här barnet, uppger mig som fader och helt enkelt blir en plåga för mig all framtid. Måste jag betala henne/barnet? Vad är det för summor vi snackar om isf?

Om jag säger "Nej, det där är inte min unge". Vad kommer att hända då? Blir jag tvungen att göra ett faderskapstest?

Shit vilken soppa allt är!!

Du får betala runt 1300kr i månaden i 18 år har jag för mig. Om du vägrar faderskapstest blir du tvingad till det helt enkelt. Finns inget lagligt sätt att slippa undan din skyldighet (enl. staten) att ta hand om ungen tills den blir myndig.

Om du däremot vill vara olaglig av dig finns det ett par sätt att slippa ungjäveln helt mer eller mindre.

Gör som jag skrev i tidigare inlägg. Hamna i fängelse pga. något som vars faktum vore helt hemskt (enl. samhället) när det gäller att ta hand om ett barn. Då får du antagligen aldrig mer träffa ungjäveln igen så länge den inte är myndig.

Dock måste du fortfarande betala 1300kr i månaden. Men det kan du fixa genom att hålla på med någon högt avlönad kriminell verksamhet. Tex. bränna hemma eller stjäla grejer som du säljer, kanske bedrägeri? Har en kompis som fick ut runt 3000kr i månaden på att bränna hemma och han behövde knappt anstränga sig.

Åk utomlands tills ungen är myndig och hoppas på att du slipper betala allt retroaktivt när du kommer tillbaka, annars stannar du kvar utomlands
Citera
2008-10-01, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Han har en stark hedeskänsla att göra det som är rätt. I detta fallet tycker jag att det blev fel för barnet utsattets för et liv i bråk & tjafs pga föräldrar som inte passade ihop alls.
Allt detta för att de inte använde ett gummi.

Finns väl ingen heder i att stanna i ett urkasst förhållande heller. Lever väl inte i ett ultrapuritansk samhälle heller, eller är han djupt kristen?

Tycker mest synd om barnet dock.
Citera
2008-10-01, 11:41
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Då får du övertyga henne om att det bästa för barnets framtid är att göra en abort.
Hehe.
Citat:
Vill man ha barn så måste man kunna skapa en trygg tillvaro för barnet med hyfsad bostad och ekonomi.
Vilket inte kan räknas som direkt svårt, inte ens om man är ensamstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in