Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Hon har en utebliven mens. Det är därför hon tror hon är på smällen. Och så har hon alla de där andra symtomerna.
Vilka symptom?
Att vara gravid = Ömma bröst, humörsvängningar pga hormoner går ofta på toa, "mensvärk" och illamående..
Att vänta på mens = Ömma bröst, PMS med humörsvägningar, kroppen samlar på sig vätska och man går på toa ofta, mensvärken känner man av några dagar innan och jag blir lite lätt illamående vid mens..
Med andra ord.. Jag är nog fan gravid varje månad...
Citat:
Men... Vad händer om hon nu vill föda det här barnet, uppger mig som fader och helt enkelt blir en plåga för mig all framtid. Måste jag betala henne/barnet? Vad är det för summor vi snackar om isf?
Du får betala 1273 kr i månaden såvida hon inte kräver/stämmer dig på mer pengar..
Med andra ord 1273x12= 15276 kr
15276x18(år)=
274968 kr
Betalar du inte så lär du få fogden och allt sånt på dig!
Om tjejen vägrar säga vem som kan vara pappa så kan FK vägra ge henne något underhåll.
Så att sätta "fader okänd" i sverige är MYCKET MYCKET svårt!
Det kommer bli en sjujävla utredning.
Citat:
Om jag säger "Nej, det där är inte min unge". Vad kommer att hända då? Blir jag tvungen att göra ett faderskapstest?
Ohh yes! I värsta fall kommer polisen och hämtar dig och kör dig till en vårdcentral där du får lämna DNA i form av blodprov eller salivprov!
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Alla bror duktig som sitter hemma och knapprar in "skyll dig själv", "använd kondom då" och dylikt kan bara dra nåt gammalt över sig.
Jävligt lätt att vara efterklok när man har att göra med en manipulativ hora..!
Men om nu tjejer är så lömska, varför är ni killar då inte så jävla smarta och sätter på er kondom??
Talesättet att
en kvinnas list övervinner mannens förstånd är nog fanimig sant..