2008-09-29, 20:35
Medlem
Dorothees avatar
varför man kan inte lägga rubriker med stora bokstäver? blir det för stökigt om alla skulle skriva med stora eller? :O jag bara undrar! menar inget illa
Citera
2008-09-29, 20:48
Medlem
adequates avatar
För att här värdesätts vältalighet och övertygande argument högre än att försöka överrösta motståndaren, på vilket "Caps lock" är internets motsvarighet.
Citera
2008-09-29, 21:04
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
För att här värdesätts vältalighet och övertygande argument högre än att försöka överrösta motståndaren, på vilket "Caps lock" är internets motsvarighet.

Precis. Caps Lock är däremot cruise control för coolhet, (till TS men alla idioter skulle bara sitta och skriva en massa sensationstopics med hjälp av versaler och det är inte eftersträvansvärt på något sätt.
Citera
2008-09-30, 01:04
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Precis. Caps Lock är däremot cruise control för coolhet, (till TS men alla idioter skulle bara sitta och skriva en massa sensationstopics med hjälp av versaler och det är inte eftersträvansvärt på något sätt.
Troligen hade det uppkommit en våg av meningslösa trådar vars rubriker består av postironiska löpsedelsuttryck. Sen hade FB urartat lika snabbt som 4chan.
Citera
2008-09-30, 07:31
Medlem
Rospiggs avatar
Det är illa nog att många skriver varje ord i rubriken med inledande versal, t.ex. "Skriva Med Stora Bokstäver!" när det ska vara "Skriva med stora bokstäver!".
Citera
2008-09-30, 07:41
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rospigg
Det är illa nog att många skriver varje ord i rubriken med inledande versal, t.ex. "Skriva Med Stora Bokstäver!" när det ska vara "Skriva med stora bokstäver!".
”Skriva med versaler”, för att vara mer exakt.
Citera
2008-09-30, 10:37
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rospigg

Antar att det är vBulletins omkodning då TS försökt skriva rubriken med just VERSALER.
Citera
2008-09-30, 13:03
Medlem
Zwerchstands avatar
I inlägg 2 finns svaret.

VarfÖr Blir Det SÅ HÄr ?; #8
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
101 visningar av tråden och det är fortfarande INGEN som har svarat VARFÖR det blir som det blir när man försöker använda stora bokstäver i en rubrik.
I inlägg 3 finns svaret, DET ÄR INTE SNYGGT MED RUBRIKER MED STORA BOKSTÄVER.

Därav att administrationen installerat detta lilla hack som tar bort stora bokstäver..
Citera
2008-09-30, 13:10
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
I inlägg 2 finns svaret.

VarfÖr Blir Det SÅ HÄr ?; #8

Det är inget hack. Det finns som förinstallerat val i vBulletin, som jag skrev tidigare.
Citera
2008-09-30, 13:31
Medlem
Rospiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frugimmel
Antar att det är vBulletins omkodning då TS försökt skriva rubriken med just VERSALER.
Aha, där ser man. Tackar för upplysningen!
Citera
2008-09-30, 16:25
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frugimmel
Det är inget hack. Det finns som förinstallerat val i vBulletin, som jag skrev tidigare.
Att funktionen finns i vBulletin är jag medveten om, men har för mig att versionen i Flashbacks fall är hemkodad till samma resultat.
Citera
2008-09-30, 19:04
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Att funktionen finns i vBulletin är jag medveten om, men har för mig att versionen i Flashbacks fall är hemkodad till samma resultat.

Du menar att rätt ska vara rätt?
Nåväl, resultatet är hursomhelst detsamma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in