2008-09-29, 16:56
Medlem
mexicolas avatar
Hej Bullen.
Jag har ett problem. Jag har i åratal varit på jakt efter ett par jeans. Under de senaste 10-15 åren har jag ägt ca 4 par jeans, varav inga har suttit särskilt bra, om jag ska vara ärlig.
Mitt problem ligger i att jag är k-u-r-v-i-g. As in breda höfter, putig rumpa, inte särskilt stora/tjocka lår, och med en tydligt markerad midja. Inte kurvig as in "hej jag är egentligen lite tjock, men väljer ett mindre laddat ord, tehee!"
Dessutom sitter min midja rätt högt upp, så om jag väl hittar några jeans som går över höftbenen så sitter de och glappar runt låren (det går iofs alltid att sy in, men vafan...) för att inte tala om hur de glappar i midjan.

Jag vill alltså ha ett par jeans som inte är lowcut, med relativt smala ben typ bootcut (dock ej stuprörsmodell) i en ganska mörk tvätt. Jag har haft ett par Levi's som funkade, förutom att de var stuprörs. Varje gång jag frågar expediter i butiker så plockar de bara fram jeans som sitter asfult. Jag vet inte om det är för att de inte kan sitt jobb, eller vad det är.
Jag är trött på att leta som en dåre, och vill gärna ha tips på bra märken på ett helt par vanliga blå jävla jeans för nån som är kurvig!

Snälla, rara, bitte, please?
Jag är beredd att prova vilket märke som helst, så länge det håller sig under ett par tusenlappar som mest.
Förslag?

(Sorry för den lite långa texten, men jag är så trött på det eviga letandet!)
Citera
2008-09-29, 18:30
Medlem
Goblins avatar
Min syster verkar ha ungefär samma kropp och hon passar grymt bra i www.fornarina.com måste jag säga. Jag var med som smakråd när hon köpte dem och det var faktiskt så att inga andra modeller passade henne. Nu var detta ett par år sedan men det kan ju vara värt att testa.
Citera
2008-09-29, 19:21
Medlem
tyvärr är jeansmodet sådant.. jag är iofs kille.. problemet för oss idrottande är snarare för smala lår :0 jeans på "tantavdelningen" torde passa dig bättre? ta det inte som en förolämpning.. själv handlar jag byxor på gubbavdelningen (dvs vidare ben och något högre midja) då det sitter betydligt mycket bättre och är snyggare än dagens låga och trånga mode.. tyvärr thats life.

förövrigt är det mååånga som har kläder som inte passar vettigt.
Citera
2008-09-29, 22:55
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
Min syster verkar ha ungefär samma kropp och hon passar grymt bra i www.fornarina.com måste jag säga. Jag var med som smakråd när hon köpte dem och det var faktiskt så att inga andra modeller passade henne. Nu var detta ett par år sedan men det kan ju vara värt att testa.
Jo, jag har sett ett par stycken med rumpa som haft Fornarina. Vete fan, kanske är värt att testa ändå? Jag har haft vissa aversioner emot det märket eftersom det känts lite fjortisvarning på det, men vafan. Snart skiter jag i vilket.

Citat:
Ursprungligen postat av pumpted
jeans på "tantavdelningen" torde passa dig bättre? ta det inte som en förolämpning.. själv handlar jag byxor på gubbavdelningen (dvs vidare ben och något högre midja) då det sitter betydligt mycket bättre och är snyggare än dagens låga och trånga mode.. tyvärr thats life.
Haha, tantavdelningen gör mig inget alls! Det är oftast där det finns kläder för de som är av kvinnligt kön men som inte ser ut som 12-åriga småpojkar i kroppen... Skitsamma om det är jag och ett gäng trebarnsmorsor från Rissne som handlar jeans där. Så länge det inte är rhinestones på bakfickorna och Rissne-morsorna vill ha med mig att dricka rödvin och spela bingo på lördagkvällarna...

Skämt åsido: de jeansen jag är ute efter ska alltså inte ha några konstigheter, vanlig 5ficksmodell, men de måste också vara långa i benen. Jag har haft ca 34-36 i benlängd på de jeans jag hittills har haft, så det är viktigt.
Men tack för tipsen so far, jag ska kolla in tantavdelningar och Fornarina lite mera.
Citera
2008-09-30, 17:07
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Jo, jag har sett ett par stycken med rumpa som haft Fornarina. Vete fan, kanske är värt att testa ändå? Jag har haft vissa aversioner emot det märket eftersom det känts lite fjortisvarning på det, men vafan. Snart skiter jag i vilket.

Jag är heller inget egentligt fan av det märket men passformen är ju viktigast. Hittar du några som sitter perfekt kan du ju alltid undersöka möjligheten att sprätta bort oönskade detaljer. Jag har tex alltid rippat bort den där stora fula skinnlappen på mina Levis-jeans.
Citera
2008-09-30, 17:15
Medlem
pang olufsens avatar
Koola Anna gör en hel del modeller.

http://www.modezine.com/se/artikel/49038/
Citera
2008-10-01, 09:53
Medlem
jag skulle tipsa om Crocker 322
ganska hög & intagen i midjan (för att slippa glappet).

den är visserligen lite smal i foten men ändå värt ett försök.
Citera
2008-10-01, 10:00
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Koola Anna gör en hel del modeller.

http://www.modezine.com/se/artikel/49038/
Tack för tipset, även om just de där jeansen inte var den modellen jag vill ha. De ser ut att vara för låga i midjan, samt att de är alldeles för breda i benen.
Citat:
Ursprungligen postat av Dedacia
jag skulle tipsa om Crocker 322
ganska hög & intagen i midjan (för att slippa glappet).

den är visserligen lite smal i foten men ändå värt ett försök.
Definitivt värt ett försök, ska kolla! Tack!
Det lät bra med hög och intagen midja, får se hur pass smala de är i benen. Jag kanske får nöja med mig lite halvtajta i benen ändå, det verkar vara svårt att få tag på nåt annat om man samtidigt vill att de ska vara höga i midjan. Så länge de inte sitter som ett korvskinn är jag nöjd.
Citera
2008-10-01, 10:01
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Gör som alla andra "kurviga"(läs smällfeta) kvinnor och köp dig ett par tältstora mjukisbrallor och håll dig hemma i lägenheten så vanligt folk slipper se dig.
Gör som alla andra människor över 5 års ålder och bli läskunnig, lilla hjärtat. Prova att läsa det allra allra första inlägget igen, där nånstans i början finns en liten mening som nog kan vara av intresse.
Seså, det blir nog folk av dig också så småningom. Hej då!
Citera
2008-10-01, 10:17
Medlem
locmans avatar
testa typ evisu, fubu och den klassens byxor, borde dölja en tjock bak/midja rätt ok..
Citera
2008-10-01, 11:01
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locman
testa typ evisu, fubu och den klassens byxor, borde dölja en tjock bak/midja rätt ok..
Eh.. nä. Där drar jag nog gränsen. Evisu och Fubu är så fjortis det kan bli i min bok, är jag rädd för.
Dessutom har jag ingen tjock midja att dölja, det är tvärtom.
Tack för tipset ändå.
Citera
2008-10-01, 11:43
Medlem
Pratbubblans avatar
Mexicola, skriv gärna och berätta hur det går med provandet. Jag har nämligen också samma problem. Hög smal midja, breda höfter "as in ladugårdsdörr" och putig rumpa (men inte mage) samt normala lår. Bootcut är ett måste har jag märkt för att "dämpa" höfterna, men som sagt var bra modeller är svåra att hitta. Jeans för kurviga har ofta för mycket tyg i låren och skurna för att man ska ha mage. Och alldeles för rymliga i midjan. De glappar så i midjan att jag kan stoppa in en handboll typ, men sitter så klart stenhårt åt runt höfterna.

Jag ser helt enkelt inte klok ut i de flesta byxor och jeans. Och nej, jag är inte fet. Bara bredhöftad med höfter som gjorda för barnafödande. Lägger inte på mig fett på höfterna. Men byxtillverkarna verkar ha svårt att fatta att det finns kvinnor som har breda höfter i kombination med smal midja och putig rumpa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in