2008-09-29, 15:37
Medlem
Snövits avatar
Ja som rubriken säger. Vad har ni för något inskrivet i era förlovningsringar och varför valde ni just detta?

Datum skriver man väl alltid men skriver man typ namnen eller något annat?
Citera
2008-09-29, 15:43
Medlem
epost72s avatar
Förlovningsdatum och namn för min del. (hennes namn i min ring, mitt namn i hennes ring)

Edit vet ej varför.

Känndes lite som det redan var bestämt (av sambon) och tjejen i guldaffären verkade inte tycka att det var konstigt.
Senast redigerad av epost72 2008-09-29 kl. 15:56.
Citera
2008-09-29, 15:44
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Ja som rubriken säger. Vad har ni för något inskrivet i era förlovningsringar och varför valde ni just detta?

brukar va datumen.... blir ju ganska mycket text på liten yta om du ska skriva in namnen.... såvida ni inte tittar på riktigt breda ringar.....
Citera
2008-09-29, 15:45
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:

Nu är ju inte jag förlovad själv, men jag har min mormors förlovningsring och där står mormors och morfars namn samt datumet, inget mera.
Citera
2008-09-29, 15:48
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Nu är ju inte jag förlovad själv, men jag har min mormors förlovningsring och där står mormors och morfars namn samt datumet, inget mera.

Jag har min Farmors ring men den är så sliten att man inte ser vad det stod i den.
Citera
2008-09-29, 16:11
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:

Datum. Mannens namn i kvinnans ring och kvinnans namn i mannens. (Förlovar man sig med en annan kvinna, en häst eller något är det väl hästens/kvinnans namn som ska stå.) Mer än så ska det inte vara. Man kan sägert hitta på något coolt också, typ "2-day 2-morrow 4-ever" eller ett citat ur en låt av Håkan Hellström, men det säger sig självt att det bara är töntigt. Särskilt om 20 år. Namn. Datum. Det räcker.

Sedan får man väl passa på att gratulera också. Det var på tiden, som din gamla moster skulle säga.
Citera
2008-09-29, 16:17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
"All my friends know the low rider"
Citera
2008-09-29, 16:18
Medlem
Skrivs det inte "din XXXX" eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2008-09-29, 16:21
Medlem
Kuggarns avatar
Namn och datum är väl det vanligaste och det bästa. Strofer av typen "För evigt" eller "Av kärlek" är ju bara cheesy.
Citera
2008-09-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Förlovningsdatum och namn för min del. (hennes namn i min ring, mitt namn i hennes ring)

Edit vet ej varför.

Känndes lite som det redan var bestämt (av sambon) och tjejen i guldaffären verkade inte tycka att det var konstigt.

i second that, samma här
Citera
2008-09-29, 16:25
Medlem
Deannas avatar
I våra ringar står "namn" 8/10-99. Och det är väl så de flesta skriver?
Fast jag vet folk som skrivit in annat och struntat i att ha namn med i ringen. Mina vänner skrev "God's gift to me" (båda troende, då talade de engelska med varandra).. Några andra vänner skrev "Semper fidelis" (alltid trogen) + datum i deras ringar. Ett annat par som jag känner har valt att ha tjejens ring med stenar och då står det namn + datum i ringen, medan killen har sin blivande frus namn utanpå ringen (typ som sagan om ringen-ring)
Senast redigerad av Deanna 2008-09-29 kl. 16:27.
Citera
2008-09-29, 16:28
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Fast jag vet folk som skrivit in annat och struntat i att ha namn med i ringen.

Finns onekligen en praktisk poäng i det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in