2008-09-29, 10:54
Medlem
Siddans avatar
Tjena

Har en lustig händelse som jag inte kan se någon annan som haft liknande.

Jag blev bötfälld medans jag satt kvar i bilen och väntande på min flickvän från ett försenat tåg.

Detta hände på parkeringen i Göteborg Nils Ericssonplatsen, mellan tåg/buss centralen

Efter 2 minuter varnade en vakt mig att jag måste betala men jag sade att jag väntar på en och att tåget är bara lite försenat. Sen återkommer han kanske inom 2 minuter igen och börjar anteckna lite diskret. Men jag sa att jag ej har parkerat och ska inte behöva sota bara för att tåget är bara nån minut försenad. Just då kommer flickvännen som jag väntade på och hann åka iväg innan han var färdig med boten.

Fick iallafall en bot skickad på 400kr.
Tiden var skrivet på 6 min

Har något liknande hänt någon annan?
Senast redigerad av Siddan 2008-09-29 kl. 11:20.
Citera
2008-09-29, 12:03
Medlem
Fittsnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Tjena

Har en lustig händelse som jag inte kan se någon annan som haft liknande.

Jag blev bötfälld medans jag satt kvar i bilen och väntande på min flickvän från ett försenat tåg.

Detta hände på parkeringen i Göteborg Nils Ericssonplatsen, mellan tåg/buss centralen

Efter 2 minuter varnade en vakt mig att jag måste betala men jag sade att jag väntar på en och att tåget är bara lite försenat. Sen återkommer han kanske inom 2 minuter igen och börjar anteckna lite diskret. Men jag sa att jag ej har parkerat och ska inte behöva sota bara för att tåget är bara nån minut försenad. Just då kommer flickvännen som jag väntade på och hann åka iväg innan han var färdig med boten.

Fick iallafall en bot skickad på 400kr.
Tiden var skrivet på 6 min

Har något liknande hänt någon annan?
Fick du den hemskickad till dig nu alltså?

EDIT: svårt att läsa innantill
Citera
2008-09-29, 13:01
Medlem
Avantasias avatar
Parkering är en uppställning av ett fordon med
eller utan förare
av någon annan anledning än som

1. föranleds av trafikförhållandena,
2. sker för att undvika fara, eller
3. sker för på- eller avstigning eller på- eller
avlastning av gods.

Nu är jag inte särskilt kunnig men eftersom du stod stilla och väntade på din flickvän så uppfyller du inte punkt nr. 3 och det borde därför räknas till parkering, något du måste betala avgift för.
Citera
2008-09-29, 13:29
Medlem
Vodviks avatar
...

Du stod säkert i en så kallad 5 minuters zon. Där gäller följande:
Citat:
Gräns för område i innerstaden (zon) där fordon inte får parkeras under längre tid än 5 minuter om inte annat anges genom vägmärke. Inom zonen kan förekomma skärpning eller uppmjukning av zonbestämmelsen (t.ex. "förbud att stanna eller parkera fordon" eller " parkering tillåten".
Citera
2008-09-29, 22:34
Medlem
Siddans avatar
ok Tack för svaren

Nästa gång ska jag jävlas med dem och byta ruta varje minut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem