• 1
  • 2
2008-09-30, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
Kan inte säja emot dej i att flashdisken är riktigt slö men jag upplever inte att det är skillnad på linux vs xp som du påstår! Där den segar i xp där segar den i linux också!

Det är möjligt att du har rätt, faktiskt. Har inte använt den tillräckligt mycket med Linux för att kunna ge en absolut dom.
Citera
2008-09-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbjelknet
Firefox har börjat låsa sig också speciellt i samband med streamande media som webbradio eller youtube.

Att det låser sig med youtube är ett känt problem med flash på Linux tyvärr, Adobe har inte haft orken att fixa det ännu.
Citera
2008-10-28, 23:14
Medlem
Cofis avatar
Jag har också en Asus EEE 900, fast jag har inte märkt några speciella frysningar, förrutom när man råkat surfa in på sidor med mycket flash. Men nu har jag fixat flashblock till firefox så nu är det bättre.

Här är värdena jag får från de testerna jag gjort:

$ sudo hdparm -tT /dev/sda

/dev/sda:
Timing cached reads: 754 MB in 2.00 seconds = 376.85 MB/sec
-----
$ dd if=/dev/zero of=/home/user/crap bs=1M count=512
512+0 records in
512+0 records out
536870912 bytes (537 MB) copied, 23.4205 s, 22.9 MB/s

Det ser väl inte så pjåkigt ut? Eller missar jag något i mina tester?

Datorn är förövrigt köpt i Sverige.
Citera
2008-10-29, 00:19
Medlem
Picass0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cofi
Jag har också en Asus EEE 900, fast jag har inte märkt några speciella frysningar, förrutom när man råkat surfa in på sidor med mycket flash. Men nu har jag fixat flashblock till firefox så nu är det bättre.

Här är värdena jag får från de testerna jag gjort:

$ sudo hdparm -tT /dev/sda

/dev/sda:
Timing cached reads: 754 MB in 2.00 seconds = 376.85 MB/sec
-----
$ dd if=/dev/zero of=/home/user/crap bs=1M count=512
512+0 records in
512+0 records out
536870912 bytes (537 MB) copied, 23.4205 s, 22.9 MB/s

Det ser väl inte så pjåkigt ut? Eller missar jag något i mina tester?

Datorn är förövrigt köpt i Sverige.
Jag får liknande resultat på min 900. Den är också köpt i Sverige. Dock upplever jag inte att den hänger sig mer än som sagt på sidor med mycket flash . Ex. Aftonbladet är ett helvete att surfa in på.
Citera
2008-10-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cofi
Ursäkta dum fråga men är Flashblock lätt att installera? Jag har inte vågat installera något på denna (Eee 900) än. Kan inte heller något om Firefox.
Citera
2008-10-29, 04:14
Medlem
Belldozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Ursäkta dum fråga men är Flashblock lätt att installera? Jag har inte vågat installera något på denna (Eee 900) än. Kan inte heller något om Firefox.

Flashblock är en addon till Firefox som är väldigt enkel att installera, du finner den här. En annan addon i samma kategori är Adblock Plus, ta en titt på den med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in