2008-09-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Har du någon källa på detta?

Vad gäller poliser som snor grejen vid husrannsakan så e det ju inget nytt, det vet ja flertalet ggr det hänt personer. Sen att polisen använder steroider är ju inte direkt någon hemlighet. Tycker internutredarna gör ett skitkasst jobb, tror dom skulle kunna haffa rätt många poliser om dom bara ville, fasst då finns det kanske inga poliser kvar som tar dom "riktiga" brottslingarna? För polisen gör ju inga brott

Ingen publik källa jag kan hänvisa till
Men som du säger, ingen direkt hemlis att polisen använder steroider, de får väl dem knappast heller utskrivna från sjukhuset? Köp på den illegala marknaden, eller "beslag" i utbyte mot fortsatt verksamhet är nog det man kan spekulera i.
Jag känner en person som råkade ut för att ett stort beslag av hans "varor" i beslagsrapporten gjordes om till ett mycket litet beslag. Detta tjänade båda sidor på, så att säga.
Senast redigerad av Dasher 2008-09-29 kl. 13:27.
Citera
2008-09-29, 13:53
Medlem
Dummaste frågan, självklart finns det korrupta snutar i sverige, MONEY TALKS!

Kolla golar Milan och hans medhjälpare som vissa var snutar också. Han kom alltid loss.

Finns massa exempel, Polisen är samhällets värsta kriminella. Dom är avskum.
Citera
2008-09-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Ingen publik källa jag kan hänvisa till
Men som du säger, ingen direkt hemlis att polisen använder steroider, de får väl dem knappast heller utskrivna från sjukhuset? Köp på den illegala marknaden, eller "beslag" i utbyte mot fortsatt verksamhet är nog det man kan spekulera i.
Jag känner en person som råkade ut för att ett stort beslag av hans "varor" i beslagsrapporten gjordes om till ett mycket litet beslag. Detta tjänade båda sidor på, så att säga.

Utan att vara expert på att exakt veta var polisen får sina dopningspreparat ifrån så kan jag ju säga att jag knappast kan tänka mig att poliser får dopningspreparat utskriven av läkare om det inte handlar om en sjukdom som berättigar detta.

MVH
Citera
2008-09-29, 14:04
Medlem
Leppakomiess avatar
Kolla in http://corruptio.blogg.se/ rätt intressant läsning.
Citera
2008-09-29, 16:37
Medlem
Hannibaliss avatar
Vilken Milan syftar du på??Sevo eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av gagga_gagga
Dummaste frågan, självklart finns det korrupta snutar i sverige, MONEY TALKS!

Kolla golar Milan och hans medhjälpare som vissa var snutar också. Han kom alltid loss.

Finns massa exempel, Polisen är samhällets värsta kriminella. Dom är avskum.
Citera
2008-09-29, 19:31
Medlem
klart det finns..
en herre i rimbo i roslagen som kränger bilar och guld har en kontakt som ringer och varnar lite då o då när dom skall hälsa på..
Citera
2008-09-29, 21:27
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailorman
Ja som rubriken säger...

Jag har bott och jobbat i många olika länder längsmed ekvatorn. Där är polis korruption och mentaliteten att har man en polis i släkten så ska han hjälpa en om man råkar ut för att motförmodan bli tagen för sina brott, vardags mat. Det blir ett sätt att leva och man tänker inte så mycket på det. Bara skönt ibland att man kan betala sig ur svåra situationer, som trafikförseelser eller något dumt man gjort på fyllan. Och slippa gå igenom en juridisk process som kommer kosta dig mycket mer pengar i mutor, avgifter och tid.

Så finns det någon korruption att tala om i Sverige? Är det någon som råkat ut för att en polis givit en antydning eller rent ut sagt att jag kan glömma vad jag har i den högra handen om jag får något i den andra? Och om så är fallet hur mycket rörde det sig om? Eller om pengar har försvunnit när ni blivit gripna?

Har samma erfarenhet som du av sådana länder. På ett företag där jag jobbade var det en svensk kille som nyligen kommit hem från ett par år i Brasilien. Han blev stoppad för fortkörning på en svensk landsväg och trodde han kunde hantera det på brasilianskt vis med att hala fram plånboken. Det gick inte så bra. Han fick två veckors fängesle för bestickning.

Sen hörde jag en historia av en brasstomte i yttre bekantskapskretsen som åkte dit för innehav av x antal hekto cannabis. Tydligen försvann det ett hekto. Om det var för att polisen som tog honom ville vara snäll så han skulle få ett lindrigare straff, eller om det var något annat kan man ju bara spekulera i. Brasstomten hävdade bestämt att polisen skulle ha det för eget bruk eftersom han kände dottern(!) till en av poliserna.
Citera
2008-09-29, 21:33
Medlem
Sälklubbarns avatar
Självklart finns det korrupta poliser i Sverige, men jämfört med korruptionen i många andra länder, så är det nog inte så farligt.

Dessutom håller vi polisen i alldeles för hårda tyglar här i Sverige, så att dom knappt vågar skjuta farliga personer etc.
Citera
2008-10-01, 15:24
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trpezi
Vet en kompis som inte blev gripen tack vare att han dejtat polismannens dotter sen var det ju nått reportage här om dan om skånska poliser som undanröjer bevismaterial. Såg aldrig reportaget men antar även de var korrupta på ett eller annat sätt.

Kan det vara Thomas Möller fd president i HA, han är väl ihop med en polisdotter
Citera
2008-10-01, 15:41
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas23
klart det finns..
en herre i rimbo i roslagen som kränger bilar och guld har en kontakt som ringer och varnar lite då o då när dom skall hälsa på..

Hm, vem kan det vara tro, bor ju i regionen så att säga, intressant på min ära
Citera
2008-10-02, 21:09
Medlem
Casualjockes avatar
A.C.A.B...... Klart att det finns korrupta poliser i avlånga svea rike.
Citera
2008-10-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazyman
Hm, vem kan det vara tro, bor ju i regionen så att säga, intressant på min ära

Mar*in han som har alla Fordarna du vet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in