Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-28, 23:02
Medlem
Hejsan!

Jag formaterade precis en bärbar dator med en "Windows XP Professional Student Edition SP3"-skiva. Jag raderade partitionen, lade till en ny partition och installerade XP. Sedan när inställningar skulle ställas in kom en fråga om användarkonton på XP. Jag tryckte på "hoppa över" för att jag ansåg att det ej behövdes, då bara jag skall använda datorn. I vilket fall som helst, när sedan datorn startades om så kom jag till inloggningssidan till XP ändå, och då med ett konto som heter Administratör och det går inte logga in på det för att den klagar på att jag anger fel lösenord. Jag har testat med att lämna lösenordsfältet blankt, skrivit "password", "admin" och lite av varje men det fungerar inte.

Testade sedan med att återinstallera XP på datorn, men den här gången fick jag inte ens välja om jag ville ha konton eller inte, utan det blev samma vers igen. Jag har googlat i en timma nu och hittar absolut ingenting. Jag har även testat med felsäkert läge men inte ens då kommer jag förbi inloggningssidan. Något förslag?
Citera
2008-09-29, 07:05
Medlem
hedans avatar
Boota upp datorn med Erd Commander 2005 o kör Tweak UI. Klicka i logga in
automatiskt under fliken logon.
Citera
2008-09-29, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedan
Boota upp datorn med Erd Commander 2005 o kör Tweak UI. Klicka i logga in
automatiskt under fliken logon.

Okej. Funkar garanterat?
Citera
2008-09-29, 11:43
Medlem
hedans avatar
Ja du kan även ändra till valfritt lösenord eller inget med hjälp av Erd Commander trots att du inte vet nuvarande lösenord.
Citera
2008-09-29, 11:48
Medlem
sant, Erd Commander löser det.
Citera
2008-09-29, 15:36
Medlem
talip_ks avatar
Fungerar ERD på Vista?
Citera
2008-09-29, 22:07
Medlem