2008-09-28, 18:32
Medlem
Hej,
Jag har en Epson D92. Har använt flitigt skrivaren och haft bara svarta bläcket aktiverat och ändå har dessa andra 3 färg bläcken tagit slut. Och nu vägrar skrivar/)("/#"&%/#( skriva ut eftersom "cyan" är slut... och jag vill BARA skriva ut i svart färg! hur gör man då? kan man på något sätt lura skrivaren?
Citera
2009-05-13, 15:57
Medlem
jckeis avatar
Jag bumpar den här tråden... Är Epson verkligen sånna lurendrejare så att man inte kan skriva ut i svart om någon annan färg är slut?

Jag sitter här med en ny epson multifunktionsskrivare och jag trodde knappt det var sant när den vägrade fungera på grund av av "cyan" är slut.
Citera
2009-05-13, 16:10
Medlem
Vet inte exakt hur dessa skrivare fungerar då jag själv jobbar mestadels med HP skrivare. Hur som helst, kan det vara Cyans skrivarhuvud som är trasigt och inte färgen som är slut?
Tror den inte skriver ut då, annars bör den skriva ut svartvita dokument(om du nu har valt att skriva ut svartvitt) om det är slut på Cyan toner kassetten.
Senast redigerad av aglen 2009-05-13 kl. 16:18.
Citera
2009-05-13, 16:28
Medlem
jckeis avatar
Saken är det att jag hade en billig epson skrivare tidigare och det var samma problem med den. Jag trodde att det bara var just den modellen som det måste vara nåt fel på... Tydligen inte!

Jag testade att ändra i drivrutinen till att bara skriva ut i svart, men det funkade inte. Jo, det är väl möjligt att skrivarhuvudet är sönder, men jag tvivlar på det... Jävla epson alltså, helt sannslöst vilket lurendrejeri detta är - de säljer en multifunktionsskrivare för en tusing med färgpatroner som nästan är slut, när man väl skrivit ut några sidor färg måste man investera i en ny uppsättning färgpatroner för 300-400 för att kunna använda den överhuvudtaget!
Citera
2009-05-13, 16:36
Medlem
Håller med om att Epson skrivare är väldigt ostabila, iaf det jag har erfarenhet ifrån. Låter dock konstigt att det inte skulle gå att skriva ut svart-vita sidor utan färg i cyanpatronen.

Skulle rekommendera er att kontakta Epsons Support fråga varför.
telefon: 0771-40 01 34
Citera
2009-05-13, 16:53
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aglen
Håller med om att Epson skrivare är väldigt ostabila, iaf det jag har erfarenhet ifrån. Låter dock konstigt att det inte skulle gå att skriva ut svart-vita sidor utan färg i cyanpatronen.

Skulle rekommendera er att kontakta Epsons Support fråga varför.
telefon: 0771-40 01 34

Tack för hjälpen. Ska ringa nu!
Citera
2009-05-13, 17:02
Medlem
jckeis avatar
Jo... Man måste köpa en ny uppsättning färgpatroner för att kunna använda bläcket. Förklaringen var att färgpatronerna har torkat och att man måste byta ut de med jämna mellanrum (har knappt använt färg alls). Skrivaren är ca 6 månader gammal. Således har en epson multifunktionsskrivare en driftskostnad, utöver bläcket man använder, nån tusing per år. Helt sanslöst.
Citera
2009-05-13, 20:46
Medlem
Gud va dåligt. 6 månader är väldigt kort livstid för färgpatroner, vilken slags bläckstråle skrivare du än har.
Jag skulle rekommendera dig att med jämna mellanrum skriver ut färgsidor för att det inte ska torka. Att köra skrivarhuvud/färgpatron 'cleaningprogram' kan också va en idé. Om det nu finns på D92.

Billigare patroner:
http://www.inkclub.com/ProductList.aspx?CtryNo=752&LangNo=46&Brand=epson& Group=inkjet&Model=Stylus+D92
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in