Hej! Tänkte berätta om första gången jag och mina vänner provade det bruna,
det var för drygt 3 år sedan eller nåt sådant... Skippar skitsnacket,
here goes!
Det var en kall onsdagkväll, när jag och 3 kompisar satt och snackade bara.
Någon, om det inte var jag, kom upp med förslaget om att prova cb.
Alla hade väl varit relativt nyfikna sedan några månader tillbaka, så det var inga direkt sura miner när förslaget kom upp. Vi bestämde att vi skulle dra över till min ena kompis, som vi kan kalla för Jack, på lördagkvällen när vi hade fått tag på det "gudomliga".
Jag och Jack, som pendlar tillsammans, fick köpa en liten bit (som vi trodde var rätt mycket, potent skit) för 150 spänn. Enligt kranen skulle det vara 1.65gram, men nu i eftertanke är jag rätt säker på att vi fick kanske 0.9 totalt.
Hursomhelst, kvällen närmade sig och vi ringde mina andra kompisar, som vi kan kalla för Bob och Challe. Även dom hade fått tag på sitt, så vi bestämde oss för att mecka innan dom kom dit, så våra jollar var färdigmeckade när Bob och Challe skulle komma.
Vi hade en "stor" bit, och en "liten" bit. Vi delade den lilla biten i två delar (den som skulle vara 0.65g) och meckade med rostad tobak i vanlig röd rizzla. Taggade till tusen satt vi där och inväntade kvällen. Detta skulle bli perfekt.
När mörkret väl hade lagt sig över vår lilla by, och när våra kamrater anlänt gick vi tyst ut, och ner mot stranden. Efter en 25 meter kunde vi inte hålla oss längre, så vi tände våra jollar.
Bob och Challe tyckte inte om att vi valde dom små rizzla, så dom meckade ungefär 0.5g i sina, och använde två rizzla till en stor joppe var.
Jag drog in djupa bloss. Kände hur den haschsmakande röken fyllde mina lungor, höll det inne, och släppte sedan ut det. När jag och Jack var klar med våra stog vi där, i skogsdungen och tänkte "undrar hur det känns" osv... Challe och Bob var ungefär halvvägs på sina.
Efter några minuters tystnad utbrister Challe:
- Asså, jag orkar inte röka mer.
Vi uppmanar honom till att slänga den lilla biten han har kvar, men han ignorerar oss och röker ändå.
Vi går ungefär 10 meter när Challe säger:
- Vänta, vänta...
och sedan börjar han spy.
Jag hade flera gånger sagt till honom att om han röker en så stor mängd samtidigt kommer det nog inte kännas så bra för honom, vilket han komplett ignorerade.
Jag kände ingenting. Jack kände ingenting. Bob kände lite. Challe var stekt som ett ägg.
Vi gick långsamt ner mot stranden när Jack stannar för att tända en cigarett. Vi andra stannade också, och Challe går fram till mig och viskar:
- Asså, äre ba jag eller står det en tjej o snackar i telefon där?
sa han och pekade på ett elskåp.
Jag fnissade till lite och sa att det var lugnt, det är bara ett elskåp.
Han gjorde en förstående gest med sina händer och vi fortsatte gå neråt.
Vi vek in på en stig och satte oss på en bänk, som stod mitt på en äng.
Ni bör veta att Challe hade spytt med jämna mellanrum under hela vandringen hit.
Vi sätter oss på bänken, besvikna & sura.
- Fan vad det här sög... säger jag
- Åfan att det gjorde... säger Jack
Bob nickar medhållande, men Challe sitter bara helt tyst.
Efter ett par minuters tystnad utbrister Challe:
- Här vare soft.
varpå jag och Jack utbrister i kör:
- NÄääe.
10 sekunder av tystnad går, och då hör vi Challe mumla:
- ahapp.
Då gick inte skrattet att hålla tillbaka, jag, Jack och Bob kunde inte sluta skratta, det var så otroligt roligt det han sa.
Nåväl, vi började vandra hemåt och Challe var helt säker på att han skulle frysa ihjäl.
Väl framme sätter han sig i en stol, och somnar.
Challe vaknade 10 minuter senare och började prata med oss. Så här lät det ungefär:
- Asså vafaaaan... säger Challe
- Haha, vad? säger Jag
- Jag trodde ju fan inte det... Att det skulle bli så.. Fett kasst.. hahaha! säger Challe
sen somnar han som en stock igen.
Jag, Bob och Jack brister ut i asgarv och fortsätter kolla på film.
Senare väcker jag Challe och säger:
- Challe, vet du var vi är?!
- Hmm, få se, säger han och gestikulerar menande med händerna.
- Vi är i slutet utav dom dära. säger Challe och somnar om igen.
Vi börjar skratta, och går sedan för att sova
Det var då första gången, ett stort jävla misslyckande helt enkelt.
Kommer snart med en update om första "riktiga" gången, då jag faktiskt lyckades
Tack för mig!
absentis
det var för drygt 3 år sedan eller nåt sådant... Skippar skitsnacket,
here goes!
Det var en kall onsdagkväll, när jag och 3 kompisar satt och snackade bara.
Någon, om det inte var jag, kom upp med förslaget om att prova cb.
Alla hade väl varit relativt nyfikna sedan några månader tillbaka, så det var inga direkt sura miner när förslaget kom upp. Vi bestämde att vi skulle dra över till min ena kompis, som vi kan kalla för Jack, på lördagkvällen när vi hade fått tag på det "gudomliga".
Jag och Jack, som pendlar tillsammans, fick köpa en liten bit (som vi trodde var rätt mycket, potent skit) för 150 spänn. Enligt kranen skulle det vara 1.65gram, men nu i eftertanke är jag rätt säker på att vi fick kanske 0.9 totalt.
Hursomhelst, kvällen närmade sig och vi ringde mina andra kompisar, som vi kan kalla för Bob och Challe. Även dom hade fått tag på sitt, så vi bestämde oss för att mecka innan dom kom dit, så våra jollar var färdigmeckade när Bob och Challe skulle komma.
Vi hade en "stor" bit, och en "liten" bit. Vi delade den lilla biten i två delar (den som skulle vara 0.65g) och meckade med rostad tobak i vanlig röd rizzla. Taggade till tusen satt vi där och inväntade kvällen. Detta skulle bli perfekt.
När mörkret väl hade lagt sig över vår lilla by, och när våra kamrater anlänt gick vi tyst ut, och ner mot stranden. Efter en 25 meter kunde vi inte hålla oss längre, så vi tände våra jollar.
Bob och Challe tyckte inte om att vi valde dom små rizzla, så dom meckade ungefär 0.5g i sina, och använde två rizzla till en stor joppe var.
Jag drog in djupa bloss. Kände hur den haschsmakande röken fyllde mina lungor, höll det inne, och släppte sedan ut det. När jag och Jack var klar med våra stog vi där, i skogsdungen och tänkte "undrar hur det känns" osv... Challe och Bob var ungefär halvvägs på sina.
Efter några minuters tystnad utbrister Challe:
- Asså, jag orkar inte röka mer.
Vi uppmanar honom till att slänga den lilla biten han har kvar, men han ignorerar oss och röker ändå.
Vi går ungefär 10 meter när Challe säger:
- Vänta, vänta...
och sedan börjar han spy.
Jag hade flera gånger sagt till honom att om han röker en så stor mängd samtidigt kommer det nog inte kännas så bra för honom, vilket han komplett ignorerade.
Jag kände ingenting. Jack kände ingenting. Bob kände lite. Challe var stekt som ett ägg.
Vi gick långsamt ner mot stranden när Jack stannar för att tända en cigarett. Vi andra stannade också, och Challe går fram till mig och viskar:
- Asså, äre ba jag eller står det en tjej o snackar i telefon där?
sa han och pekade på ett elskåp.
Jag fnissade till lite och sa att det var lugnt, det är bara ett elskåp.
Han gjorde en förstående gest med sina händer och vi fortsatte gå neråt.
Vi vek in på en stig och satte oss på en bänk, som stod mitt på en äng.
Ni bör veta att Challe hade spytt med jämna mellanrum under hela vandringen hit.
Vi sätter oss på bänken, besvikna & sura.
- Fan vad det här sög... säger jag
- Åfan att det gjorde... säger Jack
Bob nickar medhållande, men Challe sitter bara helt tyst.
Efter ett par minuters tystnad utbrister Challe:
- Här vare soft.
varpå jag och Jack utbrister i kör:
- NÄääe.
10 sekunder av tystnad går, och då hör vi Challe mumla:
- ahapp.
Då gick inte skrattet att hålla tillbaka, jag, Jack och Bob kunde inte sluta skratta, det var så otroligt roligt det han sa.
Nåväl, vi började vandra hemåt och Challe var helt säker på att han skulle frysa ihjäl.
Väl framme sätter han sig i en stol, och somnar.
Challe vaknade 10 minuter senare och började prata med oss. Så här lät det ungefär:
- Asså vafaaaan... säger Challe
- Haha, vad? säger Jag
- Jag trodde ju fan inte det... Att det skulle bli så.. Fett kasst.. hahaha! säger Challe
sen somnar han som en stock igen.
Jag, Bob och Jack brister ut i asgarv och fortsätter kolla på film.
Senare väcker jag Challe och säger:
- Challe, vet du var vi är?!
- Hmm, få se, säger han och gestikulerar menande med händerna.
- Vi är i slutet utav dom dära. säger Challe och somnar om igen.
Vi börjar skratta, och går sedan för att sova
Det var då första gången, ett stort jävla misslyckande helt enkelt.
Kommer snart med en update om första "riktiga" gången, då jag faktiskt lyckades

Tack för mig!
absentis
Där kände jag något däremot.