Citat:
Ursprungligen postat av _Ahlen_
Klart man kan blanda själv, men de som handlar alkoläsk tycker väl rimligtvis att det ser finare ut att dricka en Bacardi Breezer eller en Smirnoff Ice, istället för att blanda Premier Cola med Jelzin. Och det är jag benägen att hålla med om. De som mestadels handlar alkoläsk gissar jag är samma sorts människor som tycker att folk utan dyra kläder inte är sådana man kan umgås med (självklart med reservation för undantag), och som rimligtvis aldrig skulle kunna dricka något som anses som fult. Sen är det smidigare med färdigblandat om man ska befinna sig på ställen där blandningsmöjligheterna är dåliga, till exempel på konserter. Funkar inte så bra att sitta och grogga där inne, jämfört med att dricka ur flaskor som redan är färdigblandade. Alla gillar inte öl heller, för de är alkoläsk guld i sådana sammanhang.
Vad är det för ställen du går på? Vanligtvis får man, om man beställer en rom och cola t.ex., ett glas där alla ingredienserna redan befinner sig - inte en flaska ICA-cola, lite smuggelrom och en skitig hink och uppmaningen att gå och grogga själv.
Sen finns det ju de som köper helrör dyrt för att kunna sitta och blandar vid bordet och det är väl inte riktigt så att folk tycker det fult att kasta ut de pengarna för grogg.
Citat:
Ursprungligen postat av vi i flempan
Helt ärligt tror jag precis som du att det är politik och en konspiration.
Alkoläsken skall inte vara god.
Jag menar ta en titt på alla affärers egna läsk märken. Inte fan består det utav blåbär/muskot eller enbär/apelsin.
Jepp, det är samma bindgalna politiker som krossar glas och lägger det i snuset och öppnar spritflaskor och slår i en skvätt kräkmedel som tar bort allt sött från systemet
Jag tror helt enkelt att marknaden är för liten för sådana drinkar. De flesta vuxna skulle nog inte köpa en flaska vodka+fanta till överpris.
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bacardi Breezer funkar ju men nu var det länge sen jag drack den. Det fanns någon mer smarrig alkoläsk på systemet som jag tyvärr glömt bort namnet på. Det var inte Hooch.
Fanns det inte nån som hette typ Peters Pops också?