2009-05-17, 00:40
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bacardi Breezer funkar ju men nu var det länge sen jag drack den. Det fanns någon mer smarrig alkoläsk på systemet som jag tyvärr glömt bort namnet på. Det var inte Hooch.
Det fanns en som hette Two Dogs som smakade citron. Den var ganska god har jag för mig, inte så vansinnigt söt om jag minns rätt. Sen fanns det ju lite olika winecoolers också, finns det öht i dagens läge?
Citera
2009-05-17, 07:53
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vi i flempan
Jag gillar läsk. Jag gillar alkohol. Man skulle kunna tro att alkoläsk är än match made in heaven.. men icke. De alkopops som finns på bolaget är rätt igenom vidriga.

Grundfärgerna i läskeblask branchen är apelsin(fanta, zingo etc), lime/citron(sockerdricka, 7up, sprite) och cola(coca cola, pepsi). Ingen utav dessa finns som alkoläsk.

utan det är uteslutande vidriga blandningar som blåbär/cassius etc.

Då blir det till att köpa smuggel... eller ta en tripp till Tyskland

Sist vi var i Tyskland köpte vi Diablo ICE (Smirnoff ICE kopia) som finns i flera smaker...bla Lemon, apelsin typ loranga/fanta osv... grymt goda !

Köpte oxå Silver Star Moijito & Glow....men, tror att Diablo mer skulle passa din smak. Det finns flera andra märken av Smirnoff ICE kopior men de har jag inte prövat.
Citera
2009-05-17, 10:52
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Ahlen_
Klart man kan blanda själv, men de som handlar alkoläsk tycker väl rimligtvis att det ser finare ut att dricka en Bacardi Breezer eller en Smirnoff Ice, istället för att blanda Premier Cola med Jelzin. Och det är jag benägen att hålla med om. De som mestadels handlar alkoläsk gissar jag är samma sorts människor som tycker att folk utan dyra kläder inte är sådana man kan umgås med (självklart med reservation för undantag), och som rimligtvis aldrig skulle kunna dricka något som anses som fult. Sen är det smidigare med färdigblandat om man ska befinna sig på ställen där blandningsmöjligheterna är dåliga, till exempel på konserter. Funkar inte så bra att sitta och grogga där inne, jämfört med att dricka ur flaskor som redan är färdigblandade. Alla gillar inte öl heller, för de är alkoläsk guld i sådana sammanhang.

Vad är det för ställen du går på? Vanligtvis får man, om man beställer en rom och cola t.ex., ett glas där alla ingredienserna redan befinner sig - inte en flaska ICA-cola, lite smuggelrom och en skitig hink och uppmaningen att gå och grogga själv.

Sen finns det ju de som köper helrör dyrt för att kunna sitta och blandar vid bordet och det är väl inte riktigt så att folk tycker det fult att kasta ut de pengarna för grogg.

Citat:
Helt ärligt tror jag precis som du att det är politik och en konspiration.

Alkoläsken skall inte vara god.

Jag menar ta en titt på alla affärers egna läsk märken. Inte fan består det utav blåbär/muskot eller enbär/apelsin.

Jepp, det är samma bindgalna politiker som krossar glas och lägger det i snuset och öppnar spritflaskor och slår i en skvätt kräkmedel som tar bort allt sött från systemet

Jag tror helt enkelt att marknaden är för liten för sådana drinkar. De flesta vuxna skulle nog inte köpa en flaska vodka+fanta till överpris.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Bacardi Breezer funkar ju men nu var det länge sen jag drack den. Det fanns någon mer smarrig alkoläsk på systemet som jag tyvärr glömt bort namnet på. Det var inte Hooch.

Fanns det inte nån som hette typ Peters Pops också?
Citera
2009-05-17, 12:20
Medlem
Enzymes avatar
Tycker bacardi breezers är jävligt goda men va fan 26 :- är alldeles för dyrt bättre att blanda sig en god grogg själv!

Jo peters pops fanns för några år sen de smakade diskvatten men gick hem hos brudarna
Citera
2009-05-17, 17:32
Medlem
xpitzs avatar
Bacardi breezer watermelon är den bästa alkoläsken, annars är jag inte så mycket för det. Men alkoläsk går bra ned jämfört med cider.
Citera
2009-05-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpitz
Bacardi breezer watermelon är den bästa alkoläsken, annars är jag inte så mycket för det. Men alkoläsk går bra ned jämfört med cider.

Den är sjukt god Går dock inte att dricka i stora mängder
Citera
2009-05-18, 10:58
Medlem
Iam-Varfors avatar
Som sagt, ta en tripp till tyskland när kronan står sig lite bättre och kolla deras utbud på alkoläsker, räkte med att gå in på en pitstop station så hade dem minst 10 olika sorter att välja mellan.
Citera
2009-05-19, 21:13
Medlem
fredde_bajens avatar
Mina två favoriter är virgin ooze och aquatini melon rush pröva nån av dom vet ja
Citera
2009-05-19, 21:19
Medlem
Jag köpte ett flak Glow i Tyskland senast. Damm! Köp!

Godaste alkoläsken jag druckit.
Citera
2009-05-20, 00:00
Medlem
GreenStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Drama.
Jag köpte ett flak Glow i Tyskland senast. Damm! Köp!

Godaste alkoläsken jag druckit.

Vilken variant var det du köpte? Dragonfruit eller Apple...
Citera
2009-05-20, 00:07
Medlem
azXigs avatar
Är med sugen på att testa Glow, men ja vet inte om jag vågar köpa ett flak å testa. Någon som har ett utlåtande?

Den godaste alkoläsken jag tycker är utan tvekan Bacardi Breezer Pineapple med massa is. Sjukt gott!
Xide Kactus/Lime och Xide Bright är att rekomendera stort också!
Citera
2009-05-20, 13:46
Medlem
Citat:
hur kunde jag missa detta inlägg..

Helt ärligt tror jag precis som du att det är politik och en konspiration.

Alkoläsken skall inte vara god.

Jag menar ta en titt på alla affärers egna läsk märken. Inte fan består det utav blåbär/muskot eller enbär/apelsin.

utan det är cola/sprite-sockerdricka/apelsin varianter.

Du behöver inte ens tro det är så.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Blanddryck
Citat:
Systembolaget blockerade försäljningen av alkoläsk i Sverige fram till 1996, då Alkoholsortimentsnämnden beslutade med hänvisning till Romfördragets artikel 30 att systembolaget inte kunde vägra att sälja vissa produkter. Detta ledde till stor debatt, där alkoläsken anklagades för att vara inriktad framför allt mot ungdomar. Efter inledningsvis stora försäljningsframgångar har populariteten nu minskat, och många av alkoläskens marknadsandelar har övertagits av sötare varianter av cider som delar många egenskaper med alkoläsken men har jästs till sin alkoholstyrka.

http://www.svd.se/nyheter/politik/politikdirekt/artikel_910707.svd
Citat:
Men i en konkret skattefråga efterlyser Thomas Östros aktion: skatten på alkoläsk bör höjas.

– Det finns skäl att titta på detta ordentligt och vidta förändringar. Jag tror att alla föräldrar delar en oro över vad som är på väg att hända med ungdomars alkoholkonsumtion, och problemet är att alkoläsken har en väldig attraktionskraft.

Sedan Systembolaget, i mitten på 1990-talet, började sälja alkoläsk har den blivit allt populärare. Den förra regeringens alkoholutredare Kent Härstedt har pekat ut den färgglada och söta drycken som en av de främsta inkörsportarna till ungas missbruk av alkohol, och förde i sitt betänkande fram krav på en extraskatt. Strax före valet föreslog finansdepartementet i en promemoria en tilläggsskatt på sex kronor per liter alkoläsk. Intäkterna skulle gå till förebyggande insatser.

Från den moderate finansministern har det hittills inte kommit något förslag.

– Jag tycker att det är dåligt, jag vet inte vad det kan finnas för interna spänningar i regeringen kring detta. Många verktyg i alkoholpolitiken har ju försvagats, men här finns ett verktyg man skulle kunna använda.

http://www.rod.se/beslutat-i-riksdagen/Svart-hardbeskatta-alkolask/
Citat:
Riksdagen är enig om att lägga extraskatt på alkoläsk. Men beslutet dröjer.

När riksdagen på onsdagen diskuterade alkoholskatter drev oppositionen på för att få en högre skatt på alkoläsken. I en reservation i skatteutskottet kräver de tre oppositionspartierna att skatten höjs.

- Undersökningar visar att alkoläsken är den största alkoholsorten bland unga flickor, sade Helena Leander (MP).

- I Tyskland har man en särskild skatt på alkoläsk just för att dämpa konsumtionen, vilket också har skett. En sådan borde vi ha även i Sverige.

Det är ju klart som fan att fä-/knähundarna på Systemet inte gillar att presentera försäljningssiffror som avslöjar att varorna de säljer inte smakar skit och inte kräver ett kultiverat drickande. Logik säger ju att man inte dricker lika mycket av sådant man inte tycker om.

Vi minns väl alla hur Systemet kom på att svensken skulle fråntas de vämjeliga rena brännevinet och istället tvingas dricka beskt vin. Det slutade som bekant med att snålbönderna fortsättningsvis drack sin sprit, medan vinet spreds bland tidigare nyktra kvinnokretsar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in