2008-09-27, 21:25
Medlem
Jag gillar läsk. Jag gillar alkohol. Man skulle kunna tro att alkoläsk är än match made in heaven.. men icke. De alkopops som finns på bolaget är rätt igenom vidriga.

Grundfärgerna i läskeblask branchen är apelsin(fanta, zingo etc), lime/citron(sockerdricka, 7up, sprite) och cola(coca cola, pepsi). Ingen utav dessa finns som alkoläsk.

utan det är uteslutande vidriga blandningar som blåbär/cassius etc.
Citera
2008-09-27, 21:32
Medlem
Blanda själv så får du det precis som du vill. Sprit blandat med det läskeblask du gillar och lyckan blir total . Finns ingen anledning att köpa något färdigblandat.
Citera
2008-09-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Blanda själv så får du det precis som du vill. Sprit blandat med det läskeblask du gillar och lyckan blir total . Finns ingen anledning att köpa något färdigblandat.

det kan man ju säga om allt.
Citera
2008-09-27, 21:41
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vi i flempan

Nej, gillar jag vitt så kan man inte säga att jag ska blanda svart och neonrosa och få önskat resultat.

Varför slösa pengar på alkoläsk då blandningen sprit + nåt gott är betydligt billigare?

19.- för 275ml alkoläsk med 4.5% i liksom.
Citera
2008-09-27, 21:44
Medlem
Citat:
Kanske det, men just alkoläsk har jag svårt att förstå mig på. Läsk + sprit kan man fixa själv, till skillnad mot ett gott vin eller en fin whisky. Varför ska man betala dyra pengar för att någon annan ska blanda läskeblask och sprit?
Citera
2008-09-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Kanske det, men just alkoläsk har jag svårt att förstå mig på. Läsk + sprit kan man fixa själv, till skillnad mot ett gott vin eller en fin whisky. Varför ska man betala dyra pengar för att någon annan ska blanda läskeblask och sprit?

det finns mjöl och jäst också..

Det är ju helt uppenbart att en hel del personer vill köpa aläsk. Annars skulle de plockas bort ifrån sortimentet.

de konstiga är varför det inte finns några normala smaker.
Citera
2008-09-27, 22:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Hört talas om grogg?
Citera
2008-09-27, 22:14
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
de konstiga är varför det inte finns några normala smaker.

Definiera "normala" för mig/och alla andra så att man vet vad man ska jämföra med.

Senast jag köpte alkoläsk åt en dam så fanns det runt 15-20 olika sorter. Syftar du "normalt" som utan smak (dvs vatten från en bäck, det har iofs smak också), eller är det ananassmak som är onormal? Eller päron? Eller apelsin?

Ansträng dig att svara på den första frågan först, och sen den andra.

(Edit: vad har mjöl och jäst med saker att göra? Är det för onormalt?
Edit 2: vad har grundfärgerna i zingo med nåt att göra? Färgämnen finns på din lokala hobbybutik)
Citera
2008-09-27, 22:15
Medlem
fan vad folk blir aggressiva..

om ni inte är beredda att betala 20kr för en alkoblask så är det helt ok. skit i den här tråden.

jag är.

jag vill köpa en god alkoläsk.
Citera
2008-09-27, 22:17
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
fan vad folk blir aggressiva..

om ni inte är beredda att betala 20kr för en alkoblask så är det helt ok. skit i den här tråden.

jag är.

jag vill köpa en god alkoläsk.

Hitta en smak du gillar eller be (den som köper ut åt dig) systembolaget att ta in det på ditt lokala systembolag.

Du svarar fortfarande inte på några frågor i tråden?
Citera
2008-09-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Definiera "normala" för mig/och alla andra så att man vet vad man ska jämföra med.

Senast jag köpte alkoläsk åt en dam så fanns det runt 15-20 olika sorter. Syftar du "normalt" som utan smak (dvs vatten från en bäck, det har iofs smak också), eller är det ananassmak som är onormal? Eller päron? Eller apelsin?

Ansträng dig att svara på den första frågan först, och sen den andra.

(Edit: vad har mjöl och jäst med saker att göra? Är det för onormalt?)

1. läs mitt första inlägg. Om du inte klarar av det kan jag förtydliga. Apelsin, lime/citron och cola. de är grundstenarna i läskbranchen.

2. bröd.
Citera
2008-09-27, 22:24
Medlem
frank_pes avatar
Fanns ju rätt många sorter förr men nu är det mesta cider, finns dock en del att beställa från nätet har jag sett bl.a apelsin och citron.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in