2026-04-18, 13:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Klart att det måste finnas minst två personer de kan ringa. Inte en chans att det aldrig hänt pä 20 år att de inte fått svar.

På Bengt Magnussons tid hände det flera gånger att livlinan inte svarade när den blev uppringd så då fick den tävlande välja en annan.
Citera
2026-04-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
På Bengt Magnussons tid hände det flera gånger att livlinan inte svarade när den blev uppringd så då fick den tävlande välja en annan.

Japp, och det skrev jag också. Givetvis händer det nu också, men det klipps bort. Inte ofta, men totalt orimligt att det aldrig hänt på 20 år.
Citera
2026-04-18, 22:56
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Angående ”ring en vän livlinan” så tror jag inte att det går till exakt så som det framställs i sändningen. Min gissning är att när den tävlande har sagt vem de vill ringa så ringer produktionen först upp personen för att säkerställa att personen svarar och är redo att ta samtalet. När detta har bekräftats kan den kopplas in i studion. Delen när produktionen ringer upp kan sedan klippas bort och det kan framställas som att Rille direkt ”på chans” ringer upp personen.

Någon som har varit tävlande, livlina eller i studion som publik får gärna bekräfta om det är så här det går till.

Angående att vara livlina så skall man ju då givetvis se till att vara redo framför en dator hela tiden när ens tävlande polare är i studion. Har man inte möjlighet att göra det skall man inte heller vara livlina. Tiden när det var bra att ha flera olika livlinor som var ”experter” på olika ämnen är förbi. Det enda man behöver är EN livlina som kan vara redo framför en dator och som är ”expert” på att googla.

Det funkar så att den tävlande lämnar in upp till 5 livlinor på en lista innan inspelning.
När den tävlande väl sätter sig i heta stolen så ringer produktionen upp livlinorna för att kontrollera att de är beredda.
Själva samtalet till livlinan när det är dags kopplas alltså på snabbt eftersom livlinan är beredd på att bli uppringd. Det är ingen lång väntetid som ska klippas bort.
Citera
2026-04-19, 20:49
Medlem
Ingen som påpekat att kyrkomusikerns frågor på 50, 75 och 100 tusen var helt brutala jämfört med det vanliga..
Citera
2026-04-19, 21:23
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JukeMyPuke
Ingen som påpekat att kyrkomusikerns frågor på 50, 75 och 100 tusen var helt brutala jämfört med det vanliga..

Ja både 75000 (första) och 100000 var ovanligt svåra. Speciellt 100000 som dessutom var jättesvår att googla. Den borde varit på kanske 500000.
Citera
2026-04-21, 23:34
Medlem
Tearsinrains avatar
Ring en vän borde såklart vara som i brittiska versionen. De tar dit vännerna till studion (tror jag iaf.) och så är en från TV-teamet där och kollar så man inte sitter och googlar eller annat.

Hela formatet borde göras som man har det i brittiska. Man får själv välja var andra säkerhetsnivån ska vara osv.

Vet en som var med för länge sen och jag ifrågasatte varför han inte tog mig som livlina för jag kunde googla fort (var många år sen) men han valde bara vänner med kunskap i vissa ämnen. Tror man fick välja 4 eller 5 vänner som man kunde ringa om jag minns rätt.
Citera
2026-04-25, 07:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Ring en vän borde såklart vara som i brittiska versionen. De tar dit vännerna till studion (tror jag iaf.) och så är en från TV-teamet där och kollar så man inte sitter och googlar eller annat.

Hela formatet borde göras som man har det i brittiska. Man får själv välja var andra säkerhetsnivån ska vara osv.

Vet en som var med för länge sen och jag ifrågasatte varför han inte tog mig som livlina för jag kunde googla fort (var många år sen) men han valde bara vänner med kunskap i vissa ämnen. Tror man fick välja 4 eller 5 vänner som man kunde ringa om jag minns rätt.

Och framförallt borde hela lotteridelen tas bort alternativt läggas i ett separat program om det är någon som absolut vill se det.
Citera
2026-04-25, 11:25
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Och framförallt borde hela lotteridelen tas bort alternativt läggas i ett separat program om det är någon som absolut vill se det.
Har ju diskuterats förut men vem fan ser på det? Om man inte är dement på ett äldreboende dvs. Vem fan vill se en okänd person få massa pengar av nån fjolla (det inkluderar alla prisutdelare inkl. Magdalena som jag förlorat enormt mycket respekt för) och prata om... att de får pengar av en fjolla? Även om det skulle vara min pappa eller bästa vän som vann pengar skulle jag inte vara jätteintresserad av att se det på TV. Jag sitter redo med fjärrkontrollen och spolar förbi allt sånt och allt skitsnack. Har nog inte vetat vad en deltagare heter på flera år. Totalt ointressant vad de jobbar med och ska göra med pengarna de (eventuellt) vinner.
Citera
2026-04-25, 12:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Har ju diskuterats förut men vem fan ser på det? Om man inte är dement på ett äldreboende dvs. Vem fan vill se en okänd person få massa pengar av nån fjolla (det inkluderar alla prisutdelare inkl. Magdalena som jag förlorat enormt mycket respekt för) och prata om... att de får pengar av en fjolla? Även om det skulle vara min pappa eller bästa vän som vann pengar skulle jag inte vara jätteintresserad av att se det på TV. Jag sitter redo med fjärrkontrollen och spolar förbi allt sånt och allt skitsnack. Har nog inte vetat vad en deltagare heter på flera år. Totalt ointressant vad de jobbar med och ska göra med pengarna de (eventuellt) vinner.

Det värsta är när de gör som igår. Ställer in hela frågesportdelen för att visa grannyra.
Citera
2026-04-25, 12:51
Medlem
Citat:
Det värsta är när de gör som igår. Ställer in hela frågesportdelen för att visa grannyra.
Kul för kärringen som inkasserade över 26 miljoner igår.
Citera
2026-04-25, 15:21
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Jag tycker man kan ta alla som kollar på det. Sätt de på en båt och spräng den mitt i Atlanten. Då skulle vi vakna upp till en bättre värld.
Citera
2026-04-25, 19:35
Medlem
50/50 blev helt perfekt för deltagaren, som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in