Fullkomligt förbluffad när jag hoppar in i dagens program och först ser frågan för 150 000, för att sedan se kommande dito för 225 000. Frågorna gällde vilken klubb som anordnar Gothia Cup med följande alternativ: AIK, Häcken, Helsingborg, Elfsborg. Nästkommande fråga löd: " I vilket land är Montevideo huvudstad", med alternativen Peru, Colombia, Nicaragua och Uruguay. Jag antar att frågorna är enklare i och med studenttemat, men det här var fan patetiskt. Att ha alternativ som inte är från Göteborg i första frågan, samt att ens ställa frågan om var Montevideos är huvudstad. Och så sitter ljushuvuden på läktaren och säger Peru och Nicaragua. I det första fallet med motiveringen att kompisen varit i Peru och tagit massa bilder på berg, och att berg på något språk är Monte.
Till råga på allt kunde jag frågan efter också. Ja, jag är student, vill ha pengar och undrar: Hur fan kom de dit!??
PS. Svensk ungdom är bevisligen efterbliven när Postkodmiljonären ställer dessa bisarrt enkla frågor. Ingen i "klassen" kunde att Montevideo var Uruguays huvudstad

.