Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-13, 20:33
Medlem
Om 56 % av publiken svarar ett alternativ med jämn spridning på de övriga hoppar man inte av. I synnerhet inte om frågan gäller 'A Clockwork Orange' ("den är ju från '71") och man just har förolämpat publiken genom att säga sig vara övertygad om att den inte har en aning.

DIN

DUMMA

FITTA!

Citera
2013-05-13, 20:36
Medlem
Och vad är det här för jävla bottenskrap till veterinärsstudentwannabe!??????????

WHAT!?
Citera
2013-05-24, 19:34
Medlem
tuffkatts avatar
Den vänstra tjejen
Citera
2013-05-24, 19:39
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Den vänstra tjejen

Dibs!

Gillar hur hon till höger frågade hon till vänster "Ett vanligt år har 365 dagar eller?"
Citera
2013-05-24, 19:47
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Dibs!

Gillar hur hon till höger frågade hon till vänster "Ett vanligt år har 365 dagar eller?"

Men herregud, vad snygg hon till vänster är. Första gången jag ser på Postkodmiljonären ett längre tag, haha.
Citera
2013-05-29, 02:28
Medlem
Ganonitos avatar
Fan vad tråkigt dessa studentspecialprogram är. Extra enkla frågor på höga nivåer. På 100.000 kr frågan i senaste programmet fick de frågan i vilket land Assad var diktator. Det skulle fan t.om en 10-åring kunna.
Citera
2013-05-31, 20:10
Medlem
anteri17s avatar
Fullkomligt förbluffad när jag hoppar in i dagens program och först ser frågan för 150 000, för att sedan se kommande dito för 225 000. Frågorna gällde vilken klubb som anordnar Gothia Cup med följande alternativ: AIK, Häcken, Helsingborg, Elfsborg. Nästkommande fråga löd: " I vilket land är Montevideo huvudstad", med alternativen Peru, Colombia, Nicaragua och Uruguay. Jag antar att frågorna är enklare i och med studenttemat, men det här var fan patetiskt. Att ha alternativ som inte är från Göteborg i första frågan, samt att ens ställa frågan om var Montevideos är huvudstad. Och så sitter ljushuvuden på läktaren och säger Peru och Nicaragua. I det första fallet med motiveringen att kompisen varit i Peru och tagit massa bilder på berg, och att berg på något språk är Monte.

Till råga på allt kunde jag frågan efter också. Ja, jag är student, vill ha pengar och undrar: Hur fan kom de dit!??

PS. Svensk ungdom är bevisligen efterbliven när Postkodmiljonären ställer dessa bisarrt enkla frågor. Ingen i "klassen" kunde att Montevideo var Uruguays huvudstad .
Citera
2013-06-01, 19:57
Medlem
anderzofswedens avatar
Fy fan vilka lätta frågor det var idag. Helt sjukt.
Citera
2013-06-01, 20:05
Medlem
welcometorealitys avatar
Telemarkslandning kan väl vilken 5 åring som hellst, men dessa stackare hade det jävligt svårt.
Citera
2013-06-01, 20:06
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderzofsweden
Fy fan vilka lätta frågor det var idag. Helt sjukt.

Skrämmande att läraren dom ringde inte visste säkert när slaveriet avskaffades i USA
Citera
2013-08-17, 20:11
Medlem
banzaipirates avatar
Vem kommer på frågorna egentligen? Tycker synd om Berit som åkte ut ikväll på frågan " Vilken av följande personer har inte en egen bok i Bibeln?". Alla fyra alternativen har ju en egen bok i Bibeln. Att inte Jakob skulle ha en egen bok är ju helt fel. Bara kolla i nya testamentet så finns ju Jakobs brevet där
Citera
2013-08-17, 21:09
Medlem
schlafhunds avatar
Fy fan. Den andra kvinnan kände att hon behövde både 50/50 och hjälp från publiken (efter 50/50) för att få svaret på vilket som är andraspråk på Malta. Hon hade tydligen lyckats blanda ihop Malta med Korsika av någon märklig anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in