Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-17, 20:00
Moderator
Dr Kings avatar
Klantigt spelat av tanten att byta fråga på crescendofrågan. Den hade stjärnorna klarat enkelt. ”Byt fråga” kan vara bra att ha kvar på de högre nivåerna medan stjärnorna brukar vara kassa så fort det blir lite svårare frågor såvida det inte rör musik där Jan Gradvall kan en del.
Citera
2022-09-17, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kastaivaggen
Nu är det förvisso runt ett decennium sedan jag var livlina, men då blev man uppringd och fick berättat för sig exakt när den tävlande gick upp i stolen. Hela förfarandet tar inte heller särskilt lång tid, så man vet att man behöver vara tillgänglig någon timme framåt, vilket man såklart är (och med google uppe) om det är någon som vill ha en som livlina och som kan tänkas gå långt.

Ganska dåligt om han sade det eftersom att senaste miljonvinnaren hade den kvar…

Azdz lär väl kalla dig för konspirationsteoretiker nu fast du upplevt det själv.
Citera
2022-09-17, 20:04
Medlem
Jag kan tycka att crescendo var lite svårt på så låg nivå. Dock dråpligt att hon valde att byta fråga när hon egentligen kunde svaret .
Citera
2022-09-17, 20:05
Medlem
Tråkigt att han inte vågade gissa. Fast då hade det ju kunnat bli som den där Nemeth gjorde för några år sedan.
Citera
2022-09-17, 20:06
Medlem
Fan. Man vill ju se en ny miljonär.
Citera
2022-09-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Tråkigt att han inte vågade gissa. Fast då hade det ju kunnat bli som den där Nemeth gjorde för några år sedan.
På tal om honom får man ju säga att Mats spelade väldigt klokt . Märktes att han verkligen inte ville göra bort sig
Citera
2022-09-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
På tal om honom får man ju säga att Mats spelade väldigt klokt . Märktes att han verkligen inte ville göra bort sig
Han gissade rätt på båda frågorna. Så rena gissningar vet jag inte om det var.
Citera
2022-09-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Han gissade rätt på båda frågorna. Så rena gissningar vet jag inte om det var.
Han hade onekligen en bra magkänsla . Men jag tycker ändå han gjorde rätt som klev av . Är man inte tillräckligt säker är det bara dumt att chansa .
Citera
2022-09-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo3o
Ngn som minns och kan berätta vilka miljonfrågorna var? Gärna om ni kommer ihåg svarsalternativen också 😊

Den ena handlade om målningen Grindslanten. Vilket alternativ finns inte med 1. Ett hus 2. En gråtande flicka 3. Ett rött äpple 4. En korg med bär.

Den andra vilken Ingemar Bergmanfilm kan musikalen "Titel med night i sig" kopplas till. Minns inte bättre än så 1. Smultronstället 2. Jungfrukällan 3. Sommaren med Monika 4. Sommarnattens leende

Möjligtvis kan jag minnas fel på ordningsföljden av svarsalternativen.

Hur som helst var ingen av miljonfrågorna speciellt svår.

Edit "A little nights music"
Senast redigerad av kaReri182 2022-09-17 kl. 20:25.
Citera
2022-09-17, 22:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Den ena handlade om målningen Grindslanten. Vilket alternativ finns inte med 1. Ett hus 2. En gråtande flicka 3. Ett rött äpple 4. En korg med bär.

Den andra vilken Ingemar Bergmanfilm kan musikalen "Titel med night i sig" kopplas till. Minns inte bättre än så 1. Smultronstället 2. Jungfrukällan 3. Sommaren med Monika 4. Sommarnattens leende

Möjligtvis kan jag minnas fel på ordningsföljden av svarsalternativen.

Hur som helst var ingen av miljonfrågorna speciellt svår.

Edit "A little nights music"

Jag skulle säga att det var okultiverade frågor trots att de handlade om kultur. Beträffande svårighetsgrad så låg de på samma nivå som plockepinn.
Citera
2022-09-17, 22:40
Medlem
Har sett gårdagens program i repris nu . Och det jag påstod igår om att Rille hade fel när han sa att ingen deltagare tidigare haft "Byt fråga" inför sista frågan stämmer faktiskt. Han säger precis i slutet" Det här scenariot har vi aldrig tidigare varit med om . Ganska grovt faktafel faktiskt
Citera
2022-09-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har sett gårdagens program i repris nu . Och det jag påstod igår om att Rille hade fel när han sa att ingen deltagare tidigare haft "Byt fråga" inför sista frågan stämmer faktiskt. Han säger precis i slutet" Det här scenariot har vi aldrig tidigare varit med om . Ganska grovt faktafel faktiskt

Han vet att det inte stämmer. De vill bara höja dramatiken när de har chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in