Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-04, 20:00
Medlem
Roland från Karlskoga verkar rätt vass. Borde kunna ta sig en bit. Frågan om vilken del av London Arsenal och Tottenham kommer från var dock lurig. Den frågan kan nog vara svår även för en sportintresserad. Gäller ju att kunna sin geografi också. Som tur är hade ju vännen han ringde varit där mycket .
Citera
2021-09-04, 20:11
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Vad är grejen med de låga vinsterna i dragningarna? Brukade man inte få 100 000 kronor per lott?
Citera
2021-09-05, 10:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Vad är grejen med de låga vinsterna i dragningarna? Brukade man inte få 100 000 kronor per lott?
Vad är grejen att man i Sverige tävlar om en sketen miljon? I Storbritannien och ute i EU tävlar man om 1 miljon i pund resp euro.
10 miljoner skulle göra programmet väsentligt mer intressant.
Citera
2021-09-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Den fega kvinnan i gårdagens program åkte dit på en halv salmkrypare i att hitta ordet som inte var synonym till arg. Det fanns visserligen ett mycket självklart alternativ i imposant, men harmsen (som hon valde) har faktiskt bibetydelsen retsam och regionalt tror jag att många ser det som huvudbetydelsen.

Dåligt utformad fråga och hon åkte ut med en livlina kvar.

På vilket sätt var hon feg? Mer fegt att inte våga chansa, även om det blev fel.
Citera
2021-09-08, 11:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollopardizz
På vilket sätt var hon feg? Mer fegt att inte våga chansa, även om det blev fel.

Hon fegade tidigare och tog livlinor på frågor som hon egentligen visste. Här var hon helt ute och cyklade, men då sparade hon en livlina som frös inne.
Citera
2021-09-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hon fegade tidigare och tog livlinor på frågor som hon egentligen visste. Här var hon helt ute och cyklade, men då sparade hon en livlina som frös inne.

Lätt att vara expert hemma i soffan, säg till när du ska vara med så jag inte missar när du vinner miljonen HAHA
Citera
2021-09-08, 12:40
Medlem
Citat:
På vilket sätt tror du att hon var relativt högutbildad?

Citat:

Citat:
Lätt att vara expert hemma i soffan, säg till när du ska vara med så jag inte missar när du vinner miljonen HAHA

Lollopardizz har gjort fyra inlägg på sitt konto sedan registreringen 2017 och tre av dessa handlar om att försvara denna kvinna.. Hur kommer det sig?
Citera
2021-09-08, 13:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Ja det var precis dessa ord som kvinnan sade (lätt att sitta i soffan hemma) när hon var feg i början och tog livlinor på det hon kunde. När hon sedan inte kan räkna ut att imposant och imponerande är snarlika ord långt från arg så faller allt platt. Att spara en livlina när man är osäker är en ytterst dum idé. Det tror jag hon blev varse.
Citera
2021-09-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Lollopardizz har gjort fyra inlägg på sitt konto sedan registreringen 2017 och tre av dessa handlar om att försvara denna kvinna.. Hur kommer det sig?
Jag tycker att ni som klagar på att det är för lätta frågor i programmet själva ska ställa upp i programmet så får ni se om ni är lika kaxiga då
Citera
2021-09-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tycker att ni som klagar på att det är för lätta frågor i programmet själva ska ställa upp i programmet så får ni se om ni är lika kaxiga då

Tror du att det är så lätt att få vara med i programmet? Det är extremt låg chans att man får vara med, precis som att vinna något i Postkodlotteriet.
Citera
2021-09-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-

Är det inte så att det beror på hur många som bor på samma postnr och har lott? Om det är skitmånga människor så delas det mellan alla dessa. Eller har jag förstått fel då?
Citera
2021-09-10, 19:42
Medlem
Gubben i stolen nu lär inte gå långt. Var inte ens säker på att Dalarna inte ligger i Götaland Så ser han ut som tomten också

Och nu hjälpte Rille honom genom att läsa frågan en gång till . Kan inte minnas mig att deltagaren fått så mycket hjälp förut .

Skön snubbe som tävlar men han verkar inte ha sett programmet förut och är rejält virrig. Snackar som fan också.
Senast redigerad av Azdz 2021-09-10 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in