Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Okej enligt wikipedia så står det såhär:

Så med andra ord kan jag ta tillbaka det där med sport.

Men att hon missade på en högaktuell och viktig politisk fråga diskar henne från att vara allmänbildad.

Om du hänvisar till Wikipedia som källa kan jag dessvärre inte ta dig på allvar. Avslutar diskussionen med att citera Ingemar Stenmark

- Hä gå int å förklara för nån som int begrip.
Citera
2019-04-12, 21:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag har dock väldigt svårt att se det logiska i varför hon ska känna till vem Duplantis är när hon uppenbarligen är så ointresserad av ämnet sport. Vem vet, hon kanske byter kanal på tvn, går och sätter på kaffe eller fixar i köket när sporten på tv visas? Det vet vi ju inte. Försök inse att alla människor inte är sportintresserade.
Jag är inte sportintresserad, och tv har jag inte haft på 20 år, har kanske läst om den här Duplaints, om det typ är en snubbe som tävlar för Sverige, men typ bor utomlands, kanske Frankrike eller USA, kanske inte ens kan Svenska?

Det här programmet som tråden handlar om har jag aldrig sett, det närmaste jag kommit är väl den halvmeter med post jag fått från dem under åren...
Citera
2019-04-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jag är inte sportintresserad, och tv har jag inte haft på 20 år, har kanske läst om den här Duplaints, om det typ är en snubbe som tävlar för Sverige, men typ bor utomlands, kanske Frankrike eller USA, kanske inte ens kan Svenska?

Det här programmet som tråden handlar om har jag aldrig sett, det närmaste jag kommit är väl den halvmeter med post jag fått från dem under åren...
Exakt vad menar du? Förstår inte vad du försöker få sagt.
Citera
2019-04-12, 21:19
Medlem
Citat:
Om du hänvisar till Wikipedia som källa kan jag dessvärre inte ta dig på allvar. Avslutar diskussionen med att citera Ingemar Stenmark

- Hä gå int å förklara för nån som int begrip.

Du har ju inte direkt presenterat någon källa förutom ditt osunda vurmande för tanten, av någon oklar anledning.

Missar man en superlätt sportfråga och en högaktuell politisk fråga så är man absolut inte allmänbildad.
Citera
2019-04-12, 21:20
Medlem
Citat:

Föga förvånande.
Citera
2019-04-12, 21:25
Medlem
Citat:
Du har ju inte direkt presenterat någon källa förutom ditt osunda vurmande för tanten, av någon oklar anledning.

Missar man en superlätt sportfråga och en högaktuell politisk fråga så är man absolut inte allmänbildad.
Källa på vad?

Sedan vurmar jag inte för henne om du tror det. Jag försöker bara få folk att fatta att man kan ha olika kunskap vara bra på olika områden, ha brister och ändå kunna gå långt i programmet.

Jag håller med dig om att frågan om Duplantis var superlätt som helhet , åtminstone för oss som är sportintresserade men annars tycker jag verkligen inte man kan kräva att vem som helst ska kunna den.

Så nu är jag klar med dig. Jag har annat att göra än att diskutera med besserwissers.
Citera
2019-04-12, 21:26
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Tja, jag har tydligen läst om honom en enda gång i en tidning, kollade upp honom nu, och tydligen tävlar han för Sverige, men är född och bor i USA, så han är väl ytterligare en utlänning i högen som tävlar för Sverige...

Hade jag inte denna enda gång läst om honom så hade jag inte heller vetat vem det var...
Citera
2019-04-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tja, jag har tydligen läst om honom en enda gång i en tidning, kollade upp honom nu, och tydligen tävlar han för Sverige, men är född och bor i USA, så han är väl ytterligare en utlänning i högen som tävlar för Sverige...

Hade jag inte denna enda gång läst om honom så hade jag inte heller vetat vem det var...
Fast det där säger ju ingenting. Bara för att du har snappat upp det innebär ju inte att vem som helst icke sportintresserad har gjort det. Kudos till dig dock för att du kände till honom.
Citera
2019-04-12, 21:34
Medlem
Citat:
Källa på vad?

Sedan vurmar jag inte för henne om du tror det. Jag försöker bara få folk att fatta att man kan ha olika kunskap vara bra på olika områden, ha brister och ändå kunna gå långt i programmet.

Jag håller med dig om att frågan om Duplantis var superlätt som helhet , åtminstone för oss som är sportintresserade men annars tycker jag verkligen inte man kan kräva att vem som helst ska kunna den.

Så nu är jag klar med dig. Jag har annat att göra än att diskutera med besserwissers.

Vad snyggt du gled från kärnfrågan nu, alltså huruvida man är allmänbildad om man är värdelös på flera huvudområden.

Tycker du man inte behöver kunna Karrenbauer heller eller, för att man inte gillar politik? Man behöver heller inte känna till Trump så länge man inte är republikan?
Citera
2019-04-12, 21:37
Medlem
Citat:
Vad snyggt du gled från kärnfrågan nu, alltså huruvida man är allmänbildad om man är värdelös på flera huvudområden.

Tycker du man inte behöver kunna Karrenbauer heller eller, för att man inte gillar politik? Man behöver heller inte känna till Trump så länge man inte är republikan?
Borde och borde. Finns säkert folk som förtränger Trump också bara för att dom inte gillar honom. Jag har dock sett folk faila på lättare frågor än Duplantis iofs.
Citera
2019-04-12, 21:40
Medlem
Citat:
Borde och borde. Finns säkert folk som förtränger Trump också bara för att dom inte gillar honom. Jag har dock sett folk faila på lättare frågor än Duplantis iofs.

Ja men det är väl knappast någon som kallat dessa för allmänbildade heller, eller hur?
Citera
2019-04-12, 21:40
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Karrenbauer vet jag inte vem det är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in