Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-10, 19:59
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Jävla pladdrande i detta program.
Håller med
Och samma fraser från Rikard mals om o om igen.
Citera
2020-10-10, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Håller med
Och samma fraser från Rikard mals om o om igen.

Undra om Rille har uppmanat alla som sitter i stolen att berätta en historia till varje svar?!?
Citera
2020-10-10, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Jävla pladdrande i detta program.

Ja, synd att de inte kan ha alla Postkod-inslag i ett separat program likt Keno/Lotto eller något på annan tid.. Antar att de vill göra så mycket reklam som möjligt så att lotter säljs och de kan tjäna mer och mer.

Ibland utgår ju hela programmet i förmån för Postkod-yran, när de är i en stad och folk vinner en massa skit.
Citera
2020-10-10, 20:26
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ja, synd att de inte kan ha alla Postkod-inslag i ett separat program likt Keno/Lotto eller något på annan tid.. Antar att de vill göra så mycket reklam som möjligt så att lotter säljs och de kan tjäna mer och mer.

Ibland utgår ju hela programmet i förmån för Postkod-yran, när de är i en stad och folk vinner en massa skit.
Precis, själva frågedelen i programmet är nog under hälften av programtiden.
Citera
2020-10-10, 20:58
Medlem
Han Eric är vass. Med 2 frågor kvar till miljonen och 2 livlinor kvar har han mycket bra läge att knycka miljonen. Sista frågan var ju dock lite för enkel. Är man det minsta fotbollsintresserad så vet man ju vilka som vann det allra första världsmästerskapet i fotboll . Dock har han klarat en del kluriga frågor innan så¨han förtjänar att vinna miljonen.

Förövrigt tycker jag det var synd att tanten innan var så feg. Hon hade ju svaret på tungan om vem Belgiens konung är men valde ändå att byta fråga och fick därefter en fråga hon inte kunde. Där sumpade hon chansen att vinna mycket pengar enligt mig.
Citera
2020-10-10, 23:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Precis, själva frågedelen i programmet är nog under hälften av programtiden.

Det är nog medvetet från Tv4 så att de ska slippa betala ut så mycket pengar. Speciellt på de högre nivåerna hinner de bara med en fråga innan det är paus igen. Ända sedan "stjärnorna" infördes så har det blivit ännu mindre tid över till frågorna. Jag mailade Tv4 en gång och frågade om de inte kunde tänka sig ta tillbaka "Vem vill bli miljonär" igen så man slapp postkodtramset, men de svarade att de inte hade några planer på att återgå till den ursprungliga versionen av programmet.

Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Han Eric är vass. Med 2 frågor kvar till miljonen och 2 livlinor kvar har han mycket bra läge att knycka miljonen. Sista frågan var ju dock lite för enkel. Är man det minsta fotbollsintresserad så vet man ju vilka som vann det allra första världsmästerskapet i fotboll . Dock har han klarat en del kluriga frågor innan så¨han förtjänar att vinna miljonen.

Förövrigt tycker jag det var synd att tanten innan var så feg. Hon hade ju svaret på tungan om vem Belgiens konung är men valde ändå att byta fråga och fick därefter en fråga hon inte kunde. Där sumpade hon chansen att vinna mycket pengar enligt mig.

Ja. Funkar inte att vara så osäker om man vill gå långt.
Citera
2020-10-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är nog medvetet från Tv4 så att de ska slippa betala ut så mycket pengar. Speciellt på de högre nivåerna hinner de bara med en fråga innan det är paus igen. Ända sedan "stjärnorna" infördes så har det blivit ännu mindre tid över till frågorna. Jag mailade Tv4 en gång och frågade om de inte kunde tänka sig ta tillbaka "Vem vill bli miljonär" igen så man slapp postkodtramset, men de svarade att de inte hade några planer på att återgå till den ursprungliga versionen av programmet.

Ja. Funkar inte att vara så osäker om man vill gå långt.

Inte jättelätta frågor hon fick förvisso men för en gångs skull måste jag hålla med dig.
Citera
2020-10-10, 23:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är nog medvetet från Tv4 så att de ska slippa betala ut så mycket pengar. Speciellt på de högre nivåerna hinner de bara med en fråga innan det är paus igen. Ända sedan "stjärnorna" infördes så har det blivit ännu mindre tid över till frågorna. Jag mailade Tv4 en gång och frågade om de inte kunde tänka sig ta tillbaka "Vem vill bli miljonär" igen så man slapp postkodtramset, men de svarade att de inte hade några planer på att återgå till den ursprungliga versionen av programmet
Så är det nog. Upplever också att tiden till frågorna har minskat, dom har proppat programmet med då mycket tidsslösande skit rent utsagt. Vad är liksom vitsen med att visa slumpvalda vinnare ute i Sverige?
Citera
2020-10-11, 09:00
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Så är det nog. Upplever också att tiden till frågorna har minskat, dom har proppat programmet med då mycket tidsslösande skit rent utsagt. Vad är liksom vitsen med att visa slumpvalda vinnare ute i Sverige?
Det är nog ganska lätt att inse. Meningen är att folk skall tänka. ”Oj där var en vanlig svenne banan som har svårt att få ekonomin att gå ihop men som nu vann 200 papp och kan köpa sina drömprylar och åka på sin drömresa. Jag är också en svenne banan som har svårt att få ekonomin att gå ihop. Om jag köper en lott eller kanske flera så kan det vara jag som vinner 200 papp nästa vecka”.

Rent nonsens givetvis men alltför många tänker nog så vilket gör att Postkodlotteriet överhuvudtaget funkar.
Citera
2020-10-16, 19:32
Medlem
Guuud vad kul med grannyra!
Citera
2020-10-17, 19:44
Bannlyst
Det är helt sanslöst hur segt detta program är. Han hade bara två frågor kvar när programmet startade, nu har det gått ca 12 minuter och de har bara ställt en fråga. Nu är det reklam så när programmet börjar igen kommer det bara vara runt 10-13 minuter kvar av programmet sedan, och det kommer ha tagit runt 20 minuter att ställa två frågor.
Senast redigerad av peterj76 2020-10-17 kl. 19:47.
Citera
2020-10-17, 19:51
Bannlyst
Såg ni kvinnan som kom in med champagne och bukett? Totalt likgiltig i ansiktet som en zombie, tuggandes tuggummi. Tycker inte det så respektabelt ut ärligt talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in