Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-01-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Postkodmiljonären suger getpung. I början av programmet är frågorna lagom nivå för ett gruppboende. Någon enstaka fråga runt 20 000 till 50 000 kan handla om mer avancerad allmänbildning. Frågorna nära miljonen är extremt svåra - typ var slutar rymden?
Denna kväll suger det extra mycket getpung. Det är "grannyran" då dom åker runt bland redan välbärgade 40-talister och delar ut pengar.
För mig som bilist är det lagom kul att se när dom ger en ny S80 till en halvblind 90-åring.
Tacka vet jag "vem vet bäst" på TV2. Postkoden har gjort sitt hemma hos oss.

Ja, det är ingen hit. Lägg dessutom till alla dessa j-vla avbrott som gör att man bara hinner typ fem frågor på en halvtimme.

Förresten, är det någon mer än jag som får känslan av att Rickard Sjöberg själv är dåligt allmänbildad? Tycker bara han utstrålar sådan okunnighet ibland när han levererar trivia om ett svar. Minns framförallt för ett par år sedan när han gjorde bort sig rejält angående en fråga om Sagan om ringen-trilogin.

Rickard: Har du sett filmerna?
Deltagaren: Nej, men jag har läst böckerna.
Rickard: Finns de på bok nu också?
Citera
2010-01-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Ja, det är ingen hit. Lägg dessutom till alla dessa j-vla avbrott som gör att man bara hinner typ fem frågor på en halvtimme.

Förresten, är det någon mer än jag som får känslan av att Rickard Sjöberg själv är dåligt allmänbildad? Tycker bara han utstrålar sådan okunnighet ibland när han levererar trivia om ett svar. Minns framförallt för ett par år sedan när han gjorde bort sig rejält angående en fråga om Sagan om ringen-trilogin.

Rickard: Har du sett filmerna?
Deltagaren: Nej, men jag har läst böckerna.
Rickard: Finns de på bok nu också?

Nu såg jag visserligen inte när han sa det men är du säker att han inte bara sa det på skämt?
Om inte så är det såklart oändligt korkat...
Citera
2010-01-23, 23:39
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Tacka vet jag "vem vet bäst" på TV2. Postkoden har gjort sitt hemma hos oss.

Nåja, Vem vet mest på SVT2. Förutom att du hade fel i allt vad fakta anbelangar, så hade du ändock rätt i sak.
Citera
2010-03-12, 19:37
Medlem
tomaspirats avatar
vad säger reglerna, får livlinan använda google?
i dagens avsnitt kändes det rätt sannolikt att det var vad som inträffade.
Citera
2010-03-12, 22:01
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomaspirat

Jag tror livlinan får göra precis vad som helst. En gång ringde de upp en snubbe som var i en golfrestaurang. Han visste inte svaret, men när det var 10 sekunder svar sticker Sjöberg in med "Men han har ju en helt restaurang att fråga" eller något liknande. Det tyder på att man får använda sig av nästan vad som helst.
Citera
2010-03-13, 09:16
Medlem
relativs avatar
Citat:

Man har ju hört knapprande några gånger i alla fall. Själv tycker jag det är konstigt att inte alla gör det. Jag skulle inte ringa min smartaste kompis, jag skulle ringa den med snabbast googleskills.
Citera
2010-03-13, 09:28
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Man har ju hört knapprande några gånger i alla fall. Själv tycker jag det är konstigt att inte alla gör det. Jag skulle inte ringa min smartaste kompis, jag skulle ringa den med snabbast googleskills.

Eller så ringer man den klokaste och ber denne sitta framför datorn hela dagen
Citera
2010-03-13, 11:01
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Jupp livlinan får använda sig av vilken metod som helst. Sett på amerikanska program där programledaren påpekat att personen måste ha suttit vid datorn, uppenbart tangentknapprande, men inget mer med det typ.
Citera
2010-03-13, 11:57
Medlem
tomaspirats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag tror livlinan får göra precis vad som helst. En gång ringde de upp en snubbe som var i en golfrestaurang. Han visste inte svaret, men när det var 10 sekunder svar sticker Sjöberg in med "Men han har ju en helt restaurang att fråga" eller något liknande. Det tyder på att man får använda sig av nästan vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av relativ

Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Eller så ringer man den klokaste och ber denne sitta framför datorn hela dagen

Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Jupp livlinan får använda sig av vilken metod som helst. Sett på amerikanska program där programledaren påpekat att personen måste ha suttit vid datorn, uppenbart tangentknapprande, men inget mer med det typ.

tack för svaren, var lite pinsamt att se när rikard lite fint påpekade att livlinan först var väldigt osäker och sedan var stensäker och den tävlande inte ville öppna upp sig utan menade på att "han var sån"
Citera
2010-03-13, 17:58
Medlem
zorb89s avatar
ar inte förstått mig på det heller. Hade jag sökt dit och varit med hade jag haft en vän eller vem som helst som följde programmet samtidigt som den hade datorn för att snabbt fixa lösningen innan jag ringt. Tar ju bara 30sek att fixa svar liksom.
Citera
2010-03-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
ar inte förstått mig på det heller. Hade jag sökt dit och varit med hade jag haft en vän eller vem som helst som följde programmet samtidigt som den hade datorn för att snabbt fixa lösningen innan jag ringt. Tar ju bara 30sek att fixa svar liksom.

det är inte direktsänt
Citera
2010-03-19, 19:38
Medlem
zorb89s avatar
Vilken jävla idiotgubbe. jag hade ju fan dödat han när jag kom hem

Roligt att följa programmet nu när jag använder datorn så gissar rätt jämnt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto