2008-09-27, 19:33
Medlem
Jeppe Soons avatar
Satt och kollade youtube och ignorerade att hårdisken blev för full, nu stannade datan upp och jag kunde inte göra något, efter en omstart säger den att det finns inte tillräckligt med systenresurser för att starta datan, vara sej i felsäkert läge eller på någon av dom alternativ man får upp om man trycker F8 vid uppstart. Har för mej att jag stoppade i en windows skiva förut och sedan avbröt installationen för att komma till c: promten sedan därifrån deleta div filer som jag inte behövde, men mina windows skivor startar inte automatiskt fast jag ändrat så att cd är 1:st boot device. hjälp någon, desperat!! Boot cd elller annat förslag!!
Citera
2008-09-27, 19:46
Medlem
OneUps avatar
En "enkel" lösning är att koppla in den i en annan dator (den du skriver från nu?) och radera filer.
Citera
2008-09-27, 19:51
Medlem
Jeppe Soons avatar
Jo, men det är en laptop och detta är en stationär data, har inte den adapterrn för att kunna koppla in den hd:n på min stationära!
Citera
2008-09-27, 20:18
Medlem
Holger Meinss avatar
det heter dator för i helvete.

du kan pröva att boota upp med linux-live cd och ta bort filer därifrån.
Citera
2008-09-28, 08:29
Medlem
Jeppe Soons avatar
Oj här anmärker man ord, ok jag har en stationär dator, men den där live skivan var värre, får bara massa listor på hur många linux live cd det finns men ingen för download, någon med bra länk eller? inte ens på piraten hittar jag den, finner dock en del boot cd att ladda ner men dom få man får ner är antingen skadade eller så bootar dom inte alls!! Behöver bara komma till c promten, borde vara världens enklaste sak att bara bränna en autoexe.bat fil på cd eller så, men vadska man skriva i den.....
Citera
2008-09-28, 08:40
Medlem
javla_bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe Soon
Oj här anmärker man ord, ok jag har en stationär dator, men den där live skivan var värre, får bara massa listor på hur många linux live cd det finns men ingen för download, någon med bra länk eller? inte ens på piraten hittar jag den, finner dock en del boot cd att ladda ner men dom få man får ner är antingen skadade eller så bootar dom inte alls!! Behöver bara komma till c promten, borde vara världens enklaste sak att bara bränna en autoexe.bat fil på cd eller så, men vadska man skriva i den.....

Vadå anmärker ord? Data och dator är helt olika saker. Ungefär som att säga pension när man menar deodorant.
Citera
2008-09-28, 08:44
Medlem
Jeppe Soons avatar
Kan diskutera detta en del och säkert få rätt, men just nu har jag inte tid, måste få igång min "jävla data" och om ni inte vet hur man länkar, kommer till cromten eller på annat sä'tt kan hjälpa mej med detta så föreslår jag att ni inte svarar, behöver hjälp av någon smart mäniska som kan datorer!!
Citera
2008-09-28, 09:20
Medlem
sommarlovs avatar
Kanske du lyckas starta dattan i "felsäkert läge"?
Citera
2008-09-28, 09:41
Medlem
Boota med en windows installations-cd, och välj alternativet "recovery console". Där kan du radera filer.
Citera
2008-09-28, 10:00
Medlem
Så att alla är överens om ordet data

Data uppgifter om något, oftast i samband med mätningar eller rapportering.
Eller data=datorlagrad information,
Och namnet på en android i TV-serien Star Trek The Next Generation.

En dator är där i mot en maskin som kan bearbeta data och utföra beräkningar.
Senast redigerad av torba 2008-09-28 kl. 10:06.
Citera
2008-09-28, 12:45
Medlem
Jeppe Soons avatar
Ok, vad är det jag vill åt?? bara att datorn ska brumma eller är det data jag vill åt.

För er andra som vet vad jag talar om så kommer här lite uppdateringar angående mitt problem,

När jag startar upp så kommer följande medelande upp "för lite systemresurser för att avsluta api:n" Då man läser lite om detta så finns det någon form av uppdatering som man kan lägga till för att få ordning på denna bugg, men det är ju så att den startatr ju inte, det kommer till denna ruta klickar jag på "X" eller ok startar den om från börjag igen, har provat några boot och live cd men den stannar och vill inte tugga vidare, och jag kan inte avsluta dessa och hamna vid någon promt, inte heller installations cd till xp fungerar,. Alla aternativ vid "F8" fungerar inte heller, dvs felsäkert läge, mm. Något tips någon, och jo jag postar utan att läsa igenom efter fel för jag har lite brottom.
Citera
2008-09-28, 18:25
Medlem
Jeppe Soons avatar
Går det att skapa en egen bootdisc, vet inte hur det fungerar med denna hårddisk, men med fat kunde man väl bara skapa en autoexec.bat och en config.sys fil och sedan vips hade man sej en dospromt, men jag hittar ingen gammal fil så jag vet inte vad man ska skriva i dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in