Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-10-02, 00:44
Medlem
Ibland undrar jag om folk i den branschen kan fotografera och om man verkligen använder en systemkamera.

bra make och en modell som kan svanka och sen så är det bara att trycka av. P program och en hyfsad blixt

Fine art nude är en annan femma som jag tror att man ska ha en större vana för att ta...
Citera
2008-10-03, 15:40
Medlem
lovelaces avatar
allt beror ju på vad du vill få fram genom bilden - runkmaterial är det ju bara att låta en brud svanka och sära på benen lite.

"konst", motsvarande är dock lite svårare. Jag ska försöka ge mig in i det hela så fort jag kan/vågar och får en idé jag kan tänka mig fungerar i en naken-scen.
Citera
2008-10-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovelace
allt beror ju på vad du vill få fram genom bilden - runkmaterial är det ju bara att låta en brud svanka och sära på benen lite.

"konst", motsvarande är dock lite svårare. Jag ska försöka ge mig in i det hela så fort jag kan/vågar och får en idé jag kan tänka mig fungerar i en naken-scen.

lite inspiration:
http://www.fotosidan.se/pools/view/71.htm?days=0
Citera
2008-10-08, 01:44
Medlem
Dharmas avatar
Det här känns lite som att det skulle kunna passa in på trådskaparen

http://www.youtube.com/watch?v=C0rKBVDb7f8
Citera
2008-10-10, 03:08
Medlem
Tänker man Playboy krävs en hel del. Tror dom flesta med större bildintresse skulle klara det. Men ytterst få har rätta kontakter. Så märkvärdigt är det inte.
Citera
2008-10-13, 20:26
Medlem
BratBashers avatar
Problemet är att det alltid krävs mer än man tror. När en bild kan falla "naturligt" på ögat så kan man ibland glömma de exakta detaljerna som faktist finns med som ljussättning, hur är bakgrunden med modellen massa sånna grejer. Det e lite som att säga att formel 1 ja det e ju bara att gasa bromsa och vrida på ratten.

Man vill ju få en attityd eller budskap med bilden. Den måste vara genomtänkt och ska det vara på proffisionel nivå måste ALLT vara väldigt genomtänkt
Citera
2008-10-14, 21:05
Medlem
Jag tänkte på detta för inte alldeles länge sedan faktiskt ... I Början av året så följde det med en Kalender med tidningen MOORE, men jag har aldrig reflekterat över bilderna, utan jag har bara haft den på väggen, för att liksom. Men så började jag verkligen studera bilderna, och jag anser mig inte alls vara någon fotografisk expert eller så, men jag anser mig själv ha tagit en hel del hyfsade bilder (inte porträtt dock). Och jag insåg att jag tyckte inte alls bilderna var speciellt märkvärdiga. Vissa bilder var modellerna belysta så hårt att det blänkte i ansiktet eller på övriga delar av kroppen, och då tänkte jag "Undra hur bra jag skulle klara det här med samma utrustning som dom har?".

Men som svar till trådskaparen så säger jag som dom flesta andra, du bör nog börja med att fota modeller med kläderna på, alternativt fråga någon i din vänskapskrets om dom är villiga att ställa upp på lite lättklätt ...

Och slutligen: I mina ögon finns det verkligen få som verkligen _kan_ fotografera, för det finns alltid nått som kan göras bättre, eller annars. Visst, det handlar mycket om rätt tid och rätt plats, men i slutändan är det en fråga om förberedelser. Har hänt flera gånger att man kollat på kamernas skärm och tänkt "wow, det är den bästa bild jag någonsin tagit", men sen kommer man hem och kollar på datorn och då upptäcker man oskärpa, nån detalj, bilden är sned osv. osv. Det finns nog ingen än som tagit den ultimata bilden, alla kategorier, men en del är nog bra nära ... För när man tagit den ultimata bilden så kan man ju sluta med fotografering och börja med nästa hobby.
Citera
2009-06-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
lite inspiration:
http://www.fotosidan.se/pools/view/71.htm?days=0
Denna länken kanske är bättre(?): http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorLogin=&authorFirstName=&authorLa stName=&categories%5B%5D=37&days=&ratingsOp=gteq&r atings=&commentsOp=gteq&comments=20&rating1Op=gteq &rating1=4&title=&description=&_orientation=&equip ment=&location=&sort=comments+desc&maxrows=
Citera
2009-06-23, 17:53
Medlem
AverageRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockeheterjag
Vilken korkad fråga, klart jag kan fotografera. Vem faan kan inte det. Frågan är om man vet vad som gör bilderna attraktiva. Nej, inte har jag som ambition att vända utochin på mig själv och slita ihjäl mig för att nå bästa resultat. Det är ju kombinationen av den erotiska laddningen i fotoögonblicket och viljan att skapa den perfekta bilden som gör att man når det bästa resultatet.
Men bekymret kanske ändå är som du säger. Jag har inte någon portfolio att visa upp, i alla fall inte av människor. Däremot har jag tagit kurser i fotografering (svart-vit) där motiven mestadels varit av natur-karaktär.

Fast det är ju mer än att bara knäppa ett par bilder.. Mesta jobbet ligger ju i efterarbetet och retouchen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in