• 2
  • 3
2008-10-02, 00:44
Medlem
Ibland undrar jag om folk i den branschen kan fotografera och om man verkligen anvnder en systemkamera.

bra make och en modell som kan svanka och sen s r det bara att trycka av. P program och en hyfsad blixt

Fine art nude r en annan femma som jag tror att man ska ha en strre vana fr att ta...
Citera
2008-10-03, 15:40
Medlem
lovelaces avatar
allt beror ju p vad du vill f fram genom bilden - runkmaterial r det ju bara att lta en brud svanka och sra p benen lite.

"konst", motsvarande r dock lite svrare. Jag ska frska ge mig in i det hela s fort jag kan/vgar och fr en id jag kan tnka mig fungerar i en naken-scen.
Citera
2008-10-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovelace
allt beror ju p vad du vill f fram genom bilden - runkmaterial r det ju bara att lta en brud svanka och sra p benen lite.

"konst", motsvarande r dock lite svrare. Jag ska frska ge mig in i det hela s fort jag kan/vgar och fr en id jag kan tnka mig fungerar i en naken-scen.

lite inspiration:
http://www.fotosidan.se/pools/view/71.htm?days=0
Citera
2008-10-08, 01:44
Medlem
Dharmas avatar
Det hr knns lite som att det skulle kunna passa in p trdskaparen

http://www.youtube.com/watch?v=C0rKBVDb7f8
Citera
2008-10-10, 03:08
Medlem
Tnker man Playboy krvs en hel del. Tror dom flesta med strre bildintresse skulle klara det. Men ytterst f har rtta kontakter. S mrkvrdigt r det inte.
Citera
2008-10-13, 20:26
Medlem
BratBashers avatar
Problemet r att det alltid krvs mer n man tror. Nr en bild kan falla "naturligt" p gat s kan man ibland glmma de exakta detaljerna som faktist finns med som ljussttning, hur r bakgrunden med modellen massa snna grejer. Det e lite som att sga att formel 1 ja det e ju bara att gasa bromsa och vrida p ratten.

Man vill ju f en attityd eller budskap med bilden. Den mste vara genomtnkt och ska det vara p proffisionel niv mste ALLT vara vldigt genomtnkt
Citera
2008-10-14, 21:05
Medlem
Jag tnkte p detta fr inte alldeles lnge sedan faktiskt ... I Brjan av ret s fljde det med en Kalender med tidningen MOORE, men jag har aldrig reflekterat ver bilderna, utan jag har bara haft den p vggen, fr att liksom. Men s brjade jag verkligen studera bilderna, och jag anser mig inte alls vara ngon fotografisk expert eller s, men jag anser mig sjlv ha tagit en hel del hyfsade bilder (inte portrtt dock). Och jag insg att jag tyckte inte alls bilderna var speciellt mrkvrdiga. Vissa bilder var modellerna belysta s hrt att det blnkte i ansiktet eller p vriga delar av kroppen, och d tnkte jag "Undra hur bra jag skulle klara det hr med samma utrustning som dom har?".

Men som svar till trdskaparen s sger jag som dom flesta andra, du br nog brja med att fota modeller med klderna p, alternativt frga ngon i din vnskapskrets om dom r villiga att stlla upp p lite lttkltt ...

Och slutligen: I mina gon finns det verkligen f som verkligen _kan_ fotografera, fr det finns alltid ntt som kan gras bttre, eller annars. Visst, det handlar mycket om rtt tid och rtt plats, men i slutndan r det en frga om frberedelser. Har hnt flera gnger att man kollat p kamernas skrm och tnkt "wow, det r den bsta bild jag ngonsin tagit", men sen kommer man hem och kollar p datorn och d upptcker man oskrpa, nn detalj, bilden r sned osv. osv. Det finns nog ingen n som tagit den ultimata bilden, alla kategorier, men en del r nog bra nra ... Fr nr man tagit den ultimata bilden s kan man ju sluta med fotografering och brja med nsta hobby.
Citera
2009-06-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
lite inspiration:
http://www.fotosidan.se/pools/view/71.htm?days=0
Denna lnken kanske r bttre(?): http://www.fotosidan.se/gallery/list...+desc&maxrows=
Citera
2009-06-23, 17:53
Medlem
AverageRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockeheterjag
Vilken korkad frga, klart jag kan fotografera. Vem faan kan inte det. Frgan r om man vet vad som gr bilderna attraktiva. Nej, inte har jag som ambition att vnda utochin p mig sjlv och slita ihjl mig fr att n bsta resultat. Det r ju kombinationen av den erotiska laddningen i fotogonblicket och viljan att skapa den perfekta bilden som gr att man nr det bsta resultatet.
Men bekymret kanske nd r som du sger. Jag har inte ngon portfolio att visa upp, i alla fall inte av mnniskor. Dremot har jag tagit kurser i fotografering (svart-vit) dr motiven mestadels varit av natur-karaktr.

Fast det r ju mer n att bara knppa ett par bilder.. Mesta jobbet ligger ju i efterarbetet och retouchen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in