Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-09-27, 11:50
Medlem
Ibland känns det som om jag inte har gjort annat än att titta på bilder av nakna människor hela mitt liv. Så pass mycket att jag börjar tro att jag kan bli en riktigt bra nakenfotograf själv. Det skulle jag också väldigt gärna vilja börja med. Men hur kommer man in i den branschen? Jag har inte direkt någon som jag känner skulle vilja ställa upp som modell och även om jag hade det vet jag inte riktigt var jag skulle vända mig för att få bilderna publicerade. Var hittar man modeller?
Citera
2008-09-27, 13:14
Moderator
^Eazs avatar
Det finns vissa modell agenturer osv med modeller som ställer upp på stilfulla nakenbilder.

Sjävklart får du som fotograf betala arvode till modellerna, men på det sättet kan du sedan bygga upp en portfolio som du kan presentera för tidningar osv, + eventuellt skicka in frilans bilder till diverse tidningar.
Citera
2008-09-27, 13:25
Medlem
Ok, men är inte det typ svindyrt?! Jag tänkte mig mer om det finns mer frivilliga nånstans, eller är det bara naivt tänkt? Det är ju inte så att jag tänker mig att betala för att få fota tjejer och sen inte tjäna nåt på det. Tanken är att det ska börja mer som en hobby med en blygsamt vinst men att man sen kanske växer in mer och mer i yrket och får en större kundkrets.
Citera
2008-09-27, 13:58
Medlem
Farbror Sallads avatar
Trams raderat och två tillsägelser är utdelade. /Mod
Citera
2008-09-27, 16:34
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockeheterjag
Ibland känns det som om jag inte har gjort annat än att titta på bilder av nakna människor hela mitt liv. Så pass mycket att jag börjar tro att jag kan bli en riktigt bra nakenfotograf själv. Det skulle jag också väldigt gärna vilja börja med. Men hur kommer man in i den branschen? Jag har inte direkt någon som jag känner skulle vilja ställa upp som modell och även om jag hade det vet jag inte riktigt var jag skulle vända mig för att få bilderna publicerade. Var hittar man modeller?

Kan du fotografera över huvud taget? Är din ambition att fotografera modeller ur en mer seriös synvinkel där bilden och bildkvaliteten är det viktiga eller är det viktigare för dig att få titta på nakna människor genom sökaren?

Är du novis inom fotografering och sedan direkt börjar med nakenmodeller så kommer nog de flesta att nog att tycka att du är oseriös och mer fluktare än fotograf.

Är du hyffsat duktig på att fotografera och har en portofolio som är OK så finns det en del siter där kontakt mellan modeller och fotografer kan etableras. Har du inte en schysst portofolio så är mitt råd att du skaffar dig en och i denna portofolio behöver det inte vara nakenmodeller
Citera
2008-09-27, 18:31
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Kan du fotografera över huvud taget? Är din ambition att fotografera modeller ur en mer seriös synvinkel där bilden och bildkvaliteten är det viktiga eller är det viktigare för dig att få titta på nakna människor genom sökaren?

Är du novis inom fotografering och sedan direkt börjar med nakenmodeller så kommer nog de flesta att nog att tycka att du är oseriös och mer fluktare än fotograf.

Är du hyffsat duktig på att fotografera och har en portofolio som är OK så finns det en del siter där kontakt mellan modeller och fotografer kan etableras. Har du inte en schysst portofolio så är mitt råd att du skaffar dig en och i denna portofolio behöver det inte vara nakenmodeller

Dessutom kan det vara lampligt att borja fotografera modeller med kladerna på, eftersom "nakenfotografering" ar bland det svåraste man kan gora som fotograf. Valdigt svart med ljussattning och skuggor etc.
Citera
2008-09-27, 18:34
Medlem
Vilken korkad fråga, klart jag kan fotografera. Vem faan kan inte det. Frågan är om man vet vad som gör bilderna attraktiva. Nej, inte har jag som ambition att vända utochin på mig själv och slita ihjäl mig för att nå bästa resultat. Det är ju kombinationen av den erotiska laddningen i fotoögonblicket och viljan att skapa den perfekta bilden som gör att man når det bästa resultatet.
Men bekymret kanske ändå är som du säger. Jag har inte någon portfolio att visa upp, i alla fall inte av människor. Däremot har jag tagit kurser i fotografering (svart-vit) där motiven mestadels varit av natur-karaktär.
Citera
2008-09-27, 18:57
Medlem
AgonyBoys avatar
Citat:
Vem faan kan inte det. ... Det är ju kombinationen av den erotiska laddningen i fotoögonblicket och viljan att skapa den perfekta bilden som gör att man når det bästa resultatet.
Erotisk laddning? Från vems sida?
Får bilden av dig ståendes med stånd och en nybörjarkurs i foto i bagaget framför en stackars avklädd tjej...
Citera
2008-09-27, 19:02
Medlem
Herregud. Är ju trådar som denna som får Petter Hegre att framstå som ett snusk. Bli intresserad av fotografi i sin helhet innan du ger dig an detta. Du bör nog ha en annan inställning till nakenfotografi innan du vevar igång.
Citera
2008-09-27, 19:50
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Vilken korkad fråga, klart jag kan fotografera.
Varför är det klart?

Citat:
Vem faan kan inte det.
De flesta kan inte fotografera, om vi nu bortser från att dra upp en kamera och trycka på knappen, vilket oftast ger ganska mediokert resultat.

Jag har ingen erfarenhet av varken modell- eller nakenfotografering, men jag tror du underskattar svårigheterna grovt. Särskilt om du nu är ute efter att ta bilder med erotisk laddning. Jag gissar att det är rätt svårt att som fotograf vara så iskall i sitt tekniska utövande att resultatet blir bra, när motivet och tanken med bilderna är det rakt motsatta.
Citera
2008-09-27, 20:54
Medlem
Jag förstår mig inte riktigt på dig Farbror Sallad, men du känns ganska ironisk i det mesta du säger. I det stora hela tycker jag inte att dina kommentarer är mycket bättre än de som moderatorn raderat tidigare, men de innehåller finare verbala uttryck därför kanske de får stanna kvar. Dessutom är du tydligen ganska full av fördomar vilket spär på det ironiska intrycket av ditt inlägg.
Citera
2008-09-27, 20:55
Medlem
Aha.. du var visst moderator. Det förklarar saken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem