Citat:
Ursprungligen postat av jockeheterjag
Ibland känns det som om jag inte har gjort annat än att titta på bilder av nakna människor hela mitt liv. Så pass mycket att jag börjar tro att jag kan bli en riktigt bra nakenfotograf själv. Det skulle jag också väldigt gärna vilja börja med. Men hur kommer man in i den branschen? Jag har inte direkt någon som jag känner skulle vilja ställa upp som modell och även om jag hade det vet jag inte riktigt var jag skulle vända mig för att få bilderna publicerade. Var hittar man modeller?
Kan du fotografera över huvud taget? Är din ambition att fotografera modeller ur en mer seriös synvinkel där bilden och bildkvaliteten är det viktiga eller är det viktigare för dig att få titta på nakna människor genom sökaren?
Är du novis inom fotografering och sedan direkt börjar med nakenmodeller så kommer nog de flesta att nog att tycka att du är oseriös och mer fluktare än fotograf.
Är du hyffsat duktig på att fotografera och har en portofolio som är OK så finns det en del siter där kontakt mellan modeller och fotografer kan etableras. Har du inte en schysst portofolio så är mitt råd att du skaffar dig en och i denna portofolio behöver det inte vara nakenmodeller