2014-10-14, 10:12
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonFly...
Har så svårt att släppa det där uttalandet, som är ovanligt korkat även med Berny-mått mätta. "Lärt av erfarenhet". "Förvandla kunskap till verklighet.".
Det är väl så människor fungerar, med start från spädbarnsåldern. Så gör man väl i alla situationer i livet: gör något ("verklighet") av något som man har information / kunskap om. Lika så lär av erfarenheter, det är ju människan programmerad att göra.
Det är roligt att hon använder ordet "förvandla". Som om det gällde nåt ytterst abstrakt och mystiskt.

Hon är väl imponerad av detta "information>kunskap>verklighet" (Typ "har ris>Kokar ris>äter ris") då det är en talang hon själv inte besitter. Lika så "lärt sig något av erfarenheter".

Berny är ju en skadad människa med diverse SVÅRA (!!!!) Diagnoser som inte kan förstå hur man kokar ris.

Jag tror inte att B orkar läsa simpla instruktioner som dessa:

Sätt på plattan

Häll i vatten i kastrullen osv.

Hon är ju helt oförmögen att göra någonting som hon faktiskt behöver, kanske för att hon aldrig någonsin behövt göra någonting själv förutom att blogga, ligga runt, knarka och handla.

Det roliga är ju att hon väljer när det passar att vara sjuk, alla obligatoriska saker som att laga mat och handla är för jobbigt då hon är så fruktansvärt sjuk MEN när man åker på festival så är det inga problem.
Senast redigerad av Gafflen 2014-10-14 kl. 10:16.
Citera
2014-10-14, 10:16
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Berny är ju en skadad människa med diverse SVÅRA (!!!!) Diagnoser som inte kan förstå hur man kokar ris.

Jag tror inte att B orkar läsa simpla instruktioner som dessa:

Sätt på plattan

Häll i vatten

Koka vattnet

Häll i ris.

Hon är ju helt oförmögen att göra någonting som hon faktiskt behöver, kanske för att hon aldrig någonsin behövt göra någonting själv förutom att blogga, ligga runt, knarka och handla.

Tur att hon inte förstår det där, för det är inte så man kokar ris.

Är det ingen som har koll på vad som händer med hennes blogg? Har de sparkat henne eller ej?
Citera
2014-10-14, 10:17
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Tur att hon inte förstår det där, för det är inte så man kokar ris.

Är det ingen som har koll på vad som händer med hennes blogg? Har de sparkat henne eller ej?

Nej jag såg sen att jag tänkte fel så jag skrev om.
Citera
2014-10-14, 14:54
Medlem
William Hainess avatar
Oj!

Berny slutar blogga för att fokusera på killen, Theus och boken. Om det är sant så är det väl ett av hennes mer hälsosamma beslut, men frågan är när hon väl börjar tråna efter uppmärksamheten igen, speciellt om boken bara blir keso till slut.
Citera
2014-10-14, 15:13
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Oj!

Berny slutar blogga för att fokusera på killen, Theus och boken. Om det är sant så är det väl ett av hennes mer hälsosamma beslut, men frågan är när hon väl börjar tråna efter uppmärksamheten igen, speciellt om boken bara blir keso till slut.

Om det ÄR hennes beslut att sluta blogga, vilket jag tvivlar på att det är är det nog som du säger, hennes bästa beslut ever. Men jag tror att det antingen är finest som sagt tack och hej, eller Andreas, den vandrande spermadonatorn som har sagt stopp.
Citera
2014-10-14, 15:40
Medlem
sinfons avatar
Någon hade kommenterat "Ser fram emot att glömma dig". Kunde inte sagt det bättre själv. Lycka till Berny. Jag har inga förhoppningar, men du vet att jag menar det.
Citera
2014-10-14, 15:47
Medlem
KitKatCookieDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Men jag tror att det antingen är finest som sagt tack och hej, eller Andreas, den vandrande spermadonatorn som har sagt stopp.
Förmodligen, eftersom hon för en vecka sedan skrev om hur hon valt att fortsätta blogga.
Citera
2014-10-14, 17:06
Medlem
BenHornes avatar
Bra för Berny. Hon har kanske förvisso inte gjort sig förtjänt av att vara lycklig så mycket som hon vill påskina, men kan väl ändå få vara det enligt mig. Olyckligtvis har hon ju uppvisat en viss tendens till att frekvent få nya livsinsikter som så småningom tynar bort.
Citera
2014-10-14, 17:58
Medlem
Kardnialvokals avatar
Det här är ju så uppenbart någonting som sker efter påtryckning uppifrån. Jag hade det på känn. I och med att han trots allt har kids så kan inte Berny fortsätta blogga på sättet hon gjort för det kan bara drabba Andreas negativt i längden. Sen verkar Berny än så länge ha funnit en slags medelväg för att ändå få utlopp för sitt uppmärksamhetsbehov genom att fortsätta låta sin facebook vara öppen. Sen är frågan hur länge den fortsätter vara det eller om Andreas nöjer sig med att hon slutar blogga?

Sen måste jag säga att senaste tatueringen ändå är över förväntan. Jag lägger ingen värdering i att man blir tatuerad i köket av en bolmande hemmapulare, det kan t o m ha en viss charm. Sen motivet i sig samt placering kan man ju tycka vad man vill om men för en scratcher är just den tatueringen helt OK, varken mer eller mindre.
Citera
2014-10-14, 19:28
Medlem
Kardnialvokals avatar
Det som är intressant nu är hur länge relationen kommer vara. Återfallet är ju ett faktum den dagen hon bränt även detta förhållande.
Citera
2014-10-14, 19:33
Medlem
Denosynliges avatar
Ja nu kom den. Nu ska Berny sluta blogga, kanske föralltid!

Nåväl vi får väl se. Berny brukar har en tendens att göra comeback. Hon kommer ligga lågt tills det skiter sig med A, har hon tur så håller det ett par år. Sen efter det då kommer det passa sig att leka dramaqueen igen när hon inte har "bättre för sig". Eller så har hon faktiskt blivit kickad från boendet och det är anledningen till att hon inte kommer blogga. Det visade sig ju att hon inte behövde rialinet från första början? Alltså har hon inte ADHD, surprise surprise! Vad är det mer hon inte har? osv osv etc etc.Och enligt henne själv så har hon haft sexuella relationer med personal från nuvarande boende, kanske något som kommit till deras kännedom? Man vet ju aldrig liksom. Hon säger att det går bra nu, hon är lycklig. Jag har aldrig hört om en lycklig människa som högg en taxichaffis i snoppen med en penna, eller har slagsmål med sin granne, eller som hetsar en 3-barnsmorsa till knivslagsmål, låter det särskilt lyckligt liksom?. Jag vet inte om jag är övertygad när det kommer från någon som brukar ljuga om hur hon mår medans hon är i ett förhållande. Men hon mår alltid "bra" och är per default alltid "lycklig" oavsett vad som egentligen hände. När hon var tillsammans med Jonas så var han ju "en underbar pojkvän" men efter uppbrottet var han ju en svartsjuk kvinnomisshandlare. Så man vet ju aldrig hur A egentligen är emot henne när hon alltid per default säger att hon mår bra och är lycklig i princip alla sina förhållanden.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-10-14 kl. 20:03.
Citera
2014-10-14, 20:05
Medlem
Antitrinitarians avatar
Det är helt klart ett av de sundaste beslut hon har tagit. För hennes skull hoppas jag verkligen att hon når nåt slags frid och lugn tillsammans med Andreas. Blir bekväm i ett lugnt liv med honom och faktiskt skriver klart sin bok. Det känns som att det enda som kan hålla henne över ytan på riktigt, annars kommer det här mönstret bara upprepa sig.

Med det sagt så tror jag inte att det kommer ske. Jag tror att de gör slut väldigt snart. Dels tror jag att hon är för beroende av uppmärksamheten, och för van vid den typen av liv hon haft de senaste åren. Men jag tror också hon kommer ha svårt att anpassa sig till ett liv med pappa Andreas. Hon är för omogen för den rollen, och jag hoppas mammorna ser till att barnen aldrig träffar henne, som de tidigare sagt. Jag tror inte Berny skulle fixa att barnen fick all Andreas uppmärksamhet, så hon hade blivit svartsjuk. Och vuxna som är svartsjuka på barn är fan vidriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in