2013-08-22, 14:57
Medlem
Gingyrs avatar
Nu är det dags för mig att ta farväl.
Jag har i tystnad följt såväl Berny som denna tråd av och an under några års tid.
Alltför längesen som bägaren rann över för egen del egentligen.

De få försök till kommentarer jag gjort i nuvarande och äldre blogg har hon valt att inte publicera. Utan vidare framgång så har jag ifrågasatt detta.
Liksom för många andra så har ämnet Berny legat i mitt intresse pg.a egna erfarenheter inom psykiatrin.
Att ha följt Berny och allt ikring har även varit en slags skämskuddegrej för mig, att jag är och varit så förbannat nyfiken över en sådan (min uppfattning utifrån allt jag hört och sett, då jag inte känner henne personligen) sorglig varelse.

Väljer nu att inte längre bidra till hennes läsarsiffror, anser att hon inte bör ha mer uppmärksamhet.
Innebär också att jag säger hejdå till den här tråden, som jag mycket lustigt nog känner mig delaktig i, trots att jag aldrig tidigare skrivit i den.
Jag kommer att sakna somliga av er (antar att det är därför jag gör sorti med en kommentar istället för utan) lite extra, vars kommentarer varit spot on, och även dem som vet vad det innebär att kämpa sig fram med psykiska hinder. Ta hand om er
Citera
2013-08-22, 14:58
Medlem
oryxocrakes avatar
Varför är berny och alla hennes vänner (utom möjligvis just emma) sådär fläskfeta? Och ingen av dem verkar bry sig. Är det medicinerna som gör dem feta?
Citera
2013-08-22, 15:02
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Varför är berny och alla hennes vänner (utom möjligvis just emma) sådär fläskfeta? Och ingen av dem verkar bry sig. Är det medicinerna som gör dem feta?

Eftersom hela bunten jagar diagnoser och mediciner så tror jag de alla är medicinfeta på ett eller annat vis. Eller så har dem inte hört talas om träning/motion.
Citera
2013-08-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake

Förmodligen är det biverkningar av mediciner.
Man går ofta upp väldigt mycket i vikt av psykofarmaka, i synnerhet neuroleptika.
Och även om man tränar osv så kan det vara väldigt svårt att gå ner i vikt när man äter sånna mediciner.
Dessutom om man mår jävligt kasst så kanske utseendet inte är prio ett?

Till nått helt annat, läste precis på Bernys blogg att hennes läkare på Inm tycker att hon ska lägga in sig på psyk. Det tycker även hon själv skriver hon, men hon vet inte hur hon ska lösa det med hundarna.
Varför kan inte Emma ta hand om dom i några dagar nån vecka tänker jag.
Fnurra på tråden ?
Citera
2013-08-22, 15:28
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGalen
Förmodligen är det biverkningar av mediciner.
Man går ofta upp väldigt mycket i vikt av psykofarmaka, i synnerhet neuroleptika.
Och även om man tränar osv så kan det vara väldigt svårt att gå ner i vikt när man äter sånna mediciner.
Dessutom om man mår jävligt kasst så kanske utseendet inte är prio ett?

Till nått helt annat, läste precis på Bernys blogg att hennes läkare på Inm tycker att hon ska lägga in sig på psyk. Det tycker även hon själv skriver hon, men hon vet inte hur hon ska lösa det med hundarna.
Varför kan inte Emma ta hand om dom i några dagar nån vecka tänker jag.
Fnurra på tråden ?

Hm, lite konstigt att hon skriver "hundar" också då tänker jag, eftersom Chanel (heter den väl?) inte är hennes. Konstigt att hon tar ansvar för Emmas hund också om de nu har problem, eller?
Citera
2013-08-22, 15:41
Medlem
För 10 minuter sen skrev Emma ett kort blogginlägg om eventuell inläggning på psykakuten...
Citera
2013-08-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManiDrama
För 10 minuter sen skrev Emma ett kort blogginlägg om eventuell inläggning på psykakuten...

Men gud. De verkar ju ha det JÄTTEBRA ihop.....
Citera
2013-08-22, 15:46
Medlem
Yerzs avatar
Citat:

Ska dom sitta och hålla varandra i handen under vistelsen?
Stod för övrigt en massa om emma på skvallerbloggen såg jag nu med.
Citera
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:

1. "Ev inläggning idag..." Syftar hon på sig själv eller Börni?
2. Ändå har hon tid att plåta svankande röv?

Tror inte direkt att Emmas "läsar"skara bryr sig ett jävla skit om hennes mående, de vill bara ha nåt att runka till.
Citera
Medlem
Citat:

Bild och text passar SÅ bra ihop.

Däremot tycker jag att det är.. befriande på något sätt att se B visa upp sin verklighet just nu. Att visa upp det dåliga som kontrast till alla jäkla uppsminkade bilder (för övrigt, hur fan pallar man sminka sig varje jäkla dag om man inte ens har något att ta sig iväg till?). Romantiseringen av misären måste sluta.
Senast redigerad av Jomika 2013-08-22 kl. 15:49.
Citera
2013-08-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Hm, lite konstigt att hon skriver "hundar" också då tänker jag, eftersom Chanel (heter den väl?) inte är hennes. Konstigt att hon tar ansvar för Emmas hund också om de nu har problem, eller?

Jo jag reagerade också på det, men nu verkar det som att Emma också kanske ska lägga in sig på akutpsyk.
Stackars hundar att bo med dom där dårarna.
Är man psykiskt sjuk och har djur så måste man ju ha nån slags backup om man skulle bli dålig och måste
lägga in sig på psyk.
Citera
2013-08-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
Bild och text passar SÅ bra ihop.

Verkligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto