2008-09-29, 03:20
Medlem
MannyRiberas avatar
Ne de är för dåligt

Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Sytade först och främst på att köra 100kg som fruntimmer ATG är bra, men blev möjligen missförstådd. Sen tycker jag inte att 100kg atg för en kille är särskilt dåligt det heller.

Tycker inte man kan påstå att 100kg är bra för att va kille, första gången ja testa gjorde jag 6 rep 3-4 set med 80 kilo de va inga problem vägde vid tillfället 80kg
Citera
2008-09-29, 15:07
Medlem
Quimbys avatar
Har hört att Håkan Mild och Gunde Svan i forstora dagar klarade hela bip-testet, Cred till dom
Citera
2008-09-29, 15:14
Medlem
TheDrifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quimby
Har hört att Håkan Mild och Gunde Svan i forstora dagar klarade hela bip-testet, Cred till dom

Att Håkan Mild har klarat hela Bip testet har jag också hört. Hur många nivåer är det egentligen?..tro vad dem två herrarna sprang milen på när dem var aktiva och i högform.
Citera
2008-09-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrifter
Att Håkan Mild har klarat hela Bip testet har jag också hört. Hur många nivåer är det egentligen?..tro vad dem två herrarna sprang milen på när dem var aktiva och i högform.

21 nivåer är det vad jag vet. Sista nivån är 3 sek per 20 meter eller nåt liknande har jag för mig.

Enligt wikipedia:

Beep-test är ett flerstegs konditionstest.

Testet går ut på att man springer fram och tillbaka mellan två punkter som är 20 meter från varandra. Under testet spelas ett band eller en CD med pipljud i vissa intervall. Vid varje pip ska du ha nått till nästa punkt. Under testets gång minskas tiden mellan pipen successivt, man måste alltså springa snabbare och snabbare ju längre man kommer i testet.

Intervallen är uppdelade i ett antal nivåer med samma tid mellan pipen. Det finns flera olika test som har olika antal nivåer. Ett vanligt test har 21 nivåer. Varje nivå tar lika lång tid, alltså ökar antalet vändor per nivå ju högre upp man kommer.

Exempel på personer som sägs ha klarat hela testet är Mikael Blom, Jonas Gardell, Lance Armstrong och David Beckham.[källa behövs] Ett rykte säger att Håkan Mild ska ha klarat av hela Beep-testet, men detta stämmer ej[1].

Har man klarat hela testet har man sprungit 4920 meter på 22 minuter.

Det minsta man bör klara av – både som man och kvinna – är nivå 7, 5:e pipet, vilket är 1120 meter på 6 ½ minut.
Citera
2008-09-29, 15:19
Medlem
Sindlasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiki
Exempel på personer som sägs ha klarat hela testet är Mikael Blom, Jonas Gardell, Lance Armstrong och David Beckham. Ett rykte säger att Håkan Mild ska ha klarat av hela Beep-testet, men detta stämmer ej.

Citera
2008-09-29, 15:22
Medlem
Enligt Engelska fotbollslandslaget svenska läkare har Micah Richards i City bäst fysik av alla engelska spelare.

Karel Poborsky som var i united på mitten av 90-talet gjorde en långsida (105-115 meter) på 11,5 sek med boll. Det är ganska snabbt.
Citera
2008-09-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvtjåsk
Jag tycker detta är jävligt intressant! Googlade en del om det i våras och fick fram lite resultat. Sök på någon kändis på benchpress hittar du en hel del, sök även på svenska då det finns en snubbe som bloggar om vad olika kända svenska idrottare bänkar.

Var ett tag sen jag läste och är för trött för att hitta källor men detta stämmer på ett ungefär:
Benchpress

Sanna Kallur 80kg
Klyft 75kg
Christian Olsson 115kg
Yao Ming 140kg
Ben johnson 170-180kg
George W bush (hehe) typ 85kg

Det där är ju helt sjukt! kolla på 75 kgs christian olssons armar och överkropp i största allmänhet.! helt orimligt...

iaf

Sylvester Stallone - Bänkpress 180 kg - Källa: www.imdb.com (något tvivelaktig källa visserligen men ändå)

Magnus Arvidsson (spjut)- 300 kilo i benböj, 192,5 i bänkpress och 322,5 i marklyft. källa:http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_190413.svd

Sanna Kallur: 70kg bänkpress, 100kg frivändning (hörsägen)

Ida Therese Karlsson: 80kg bänkpress, 160kg böj (hörsägen)

Johan Wissman: 140kg bänkpress, 170kg frivändning, 140kg med stöt (hörsägen)

Stefan Holm: 140kg frivändning, 116kg med stöt (hörsägen)

Magnus Arvidsson: Strax över 800kg raw total, över 200kg frivändning utan stöt. (hörsägen)

Kajsa Bergqvist: Frivändning 77.5kg, Knäböj 160kg, Bänkpress 60kg (enligt hennes hemsida)

Ja, osvosv...
Sägs ju även att Alexander Karelin ska ha tag 3*400 i marlyft, att jalmar sjöberg tar närmare 350 osv. (Som jag förstod det så var det mer säkert att Sjöberg tagit 350, en aningen bättre källa ska det vara... dock inget jag vet nåt om.) I vilket fall som helst så var ju Karelin starkare än sjöberg, såå ja.
Citera
2008-09-29, 18:52
Medlem
Micke54s avatar
Anja böjjer garanterat en bra bit över 100kg!
en kompis hade med sin systerdotter när vi gymmade för ett tag, sen hon är 17 årig sverigeelit inom alpint och går på alpingymnasiet hon körde 105 kg atg. Hon spöade iofs det flesta killarna på senaste fystestet också på skolan. hon kom tvåa. Med tanke på att Anjas lår är tredubbla hennes så

Andre myhrer tränade på samma gym under sommaruppehållet också, han körde iofs aldrig särskilt tungt när jag var där men han har en galen balans! Jag tycker själv att jag har bra balans och kan gå på slakkline etc. Men hans benböj på en stor balansboll var imponerande
Citera
2008-09-29, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guldgroda
21 nivåer är det vad jag vet. Sista nivån är 3 sek per 20 meter eller nåt liknande har jag för mig.

Enligt wikipedia:

Beep-test är ett flerstegs konditionstest.

Testet går ut på att man springer fram och tillbaka mellan två punkter som är 20 meter från varandra. Under testet spelas ett band eller en CD med pipljud i vissa intervall. Vid varje pip ska du ha nått till nästa punkt. Under testets gång minskas tiden mellan pipen successivt, man måste alltså springa snabbare och snabbare ju längre man kommer i testet.

Intervallen är uppdelade i ett antal nivåer med samma tid mellan pipen. Det finns flera olika test som har olika antal nivåer. Ett vanligt test har 21 nivåer. Varje nivå tar lika lång tid, alltså ökar antalet vändor per nivå ju högre upp man kommer.

Exempel på personer som sägs ha klarat hela testet är Mikael Blom, Jonas Gardell, Lance Armstrong och David Beckham.[källa behövs] Ett rykte säger att Håkan Mild ska ha klarat av hela Beep-testet, men detta stämmer ej[1].

Har man klarat hela testet har man sprungit 4920 meter på 22 minuter.

Det minsta man bör klara av – både som man och kvinna – är nivå 7, 5:e pipet, vilket är 1120 meter på 6 ½ minut.

Jonas GARDELL ??? hahahahah vaaa jag såg hans program väckelsemötet och där höll han på att dö efter att ha stått på scen lite.

HAHAh jonas gardell loool?

Har faktiskt haft stort förtroende för Wikipedia hittintills men nu sjönk det rejält. Det är ju ett hån att han ska ha klarat det.
Håkan mild tvivlas det om men Jonas Gardell ska ha gjort det.
Senast redigerad av Helsingborg2 2008-09-29 kl. 19:03.
Citera
2008-09-29, 19:29
Medlem
drgreens avatar
gunde å mild är dom ända svenskarna som klarat beep så nu vet ni det
Citera
2008-09-29, 20:00
Bannlyst
du skojar att Gardell har gjort det? finns det filmat?
Citera
2008-09-29, 20:25
Bannlyst
Hur har ens ryktet uppstått att gardell skulle vara kapabel till något sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in