2008-09-25, 22:42
Bannlyst
Jag har precis blivit utskriven från sjukhuset. Jag förklarade för läkaren att jag fortfarande hade starka tvångstankar om att hugga ner andra med en kniv alternativt en yxa, men blev ändå utskriven. Vet inte vad jag ska göra.

Blev hämtad av polisen då jag blev anmäld för förberedelse för mord, och sedan inlagd. Har varit inlagd tre gånger.

Känner mig som en äcklig parasit på samhället. Men vill inte skada andra. Måste bli inlåst innan någonting händer.

Vad fan göra? Vågar inte ta mitt eget liv så det är uteslutet.
Citera
2008-09-25, 22:51
Medlem
th0mass avatar
Ring polisen och säg att du måste få hjälp nu innan nått händer. Om inte sjukhuset fattar dina behov så kanske polisen tar dig på allvar.

Att skada andra är väldigt alvarligt vilket jag tror att du förstår och det du behöver är stöd från folk som vet vad du pratar om och inte utlopp för dina tvångstankarna just nu. Att skada andra i en sitution som denna är nått du måste undvika till max.

Fattar inte samhället om de inte hjälper människor som faktiskt vill ha hjälp.

Håll ut där min vän.
Citera
2008-09-26, 06:29
Medlem
Jean Claudes avatar
Känner igen det där. Jag hade under en längre period liknande tankar och i mitt fall berodde det på att jag i unga år hade svårt att säga ifrån, lät saker ligga inom mig istället för att leva ut, vare sig det gällde glädje, sorg eller ilska.

"Men vill inte skada andra." Just så. Ibland är det nödvändigt att "skada" andra men med det menar jag inte att man ska sätta en yxa i huvet på någon men att få ut det man stänger inne. Så var/är det i mitt fall, kan inte lova att detsamma gäller för dig dock.
Citera
2008-09-26, 06:45
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k3xholm
Jag har precis blivit utskriven från sjukhuset. Jag förklarade för läkaren att jag fortfarande hade starka tvångstankar om att hugga ner andra med en kniv alternativt en yxa, men blev ändå utskriven. Vet inte vad jag ska göra.

Blev hämtad av polisen då jag blev anmäld för förberedelse för mord, och sedan inlagd. Har varit inlagd tre gånger.

Känner mig som en äcklig parasit på samhället. Men vill inte skada andra. Måste bli inlåst innan någonting händer.

Vad fan göra? Vågar inte ta mitt eget liv så det är uteslutet.

Jag håller med th0mas - ring polisen.
Sorgligt nog är det idag polisen som står för både psykiatri och socialtjänst eftersom de är de enda som finns där.

I annat fall får du se till att du blir inlåst för något annat. Du får väl slå sönder ett par bilar eller nåt istället för att slå sönder människor.
Citera
2008-09-26, 14:07
Medlem
Citat:

Ringa polisen är ett alternativ, annars vore kanske det bästa om du tog kontakt med en riktig rättspsykiatrisk klinik. Finns det någon sådan där du bor? Rättspsyk har större erfarenhet av tvångstankar och tvångsbeteenden som är relaterade till våld, och kan därför troligen bättre leda dig vidare till lämplig behandling än vad vanlig allmänpsyk kan.
Citera
2008-09-26, 14:23
Avstängd
Får också riktigt jobbiga skadetankar när jag mår dåligt (vilket är sällan och oftast beror på någon medecin som slår fel). Det är viktigt att komma ihåg att moralen inte ligger i känslan eller tanken. Du har den inre spärren som gör att du inte kommer göra det även om det kan vara farligt för sig själv att i längden gå med sånt här. Tyker inte att du ska ringa polisen om det inte är absolut JÄTTEAKUT utan försök att få tag o en vettig psykiatriker som du kan träffa på akuttid som du kan tala med om hur ni ska gå vidare.
Citera
2008-09-28, 00:45
Bannlyst
Jag behöver nog verkligen hjälp. Såfort jag dricker lite, och det räcker med ett glas whiskey, eller tar lite Sobril så blir jag nästan psykotisk och vill döda människor. När jag är nykter eller inte har ångest vill jag inte skada andra - men såfort jag får ångest vill jag ta närmsta kniv och hugga ner människor en masse.

Kan jag bara ringa polisen och ange mig själv? Fick polisskjuts sist till psykiatrin också då jag hotade människor, men tydligen räckte inte det för att bli inlåst. Eftersom jag kan resonera normalt så blir jag inte inlåst, men sålänge jag kan få sådana här attacker borde jag inte vara ute bland folk.
Citera
2008-09-28, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Jag håller med th0mas - ring polisen.
Sorgligt nog är det idag polisen som står för både psykiatri och socialtjänst eftersom de är de enda som finns där.

I annat fall får du se till att du blir inlåst för något annat. Du får väl slå sönder ett par bilar eller nåt istället för att slå sönder människor.

Har faktiskt seriöst funderat över att begå något mindre brott så att jag blir inlåst, t.ex. skadegörelse. Men blir man verkligen häktad för det?
Citera
2008-09-28, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Får också riktigt jobbiga skadetankar när jag mår dåligt (vilket är sällan och oftast beror på någon medecin som slår fel). Det är viktigt att komma ihåg att moralen inte ligger i känslan eller tanken. Du har den inre spärren som gör att du inte kommer göra det även om det kan vara farligt för sig själv att i längden gå med sånt här. Tyker inte att du ska ringa polisen om det inte är absolut JÄTTEAKUT utan försök att få tag o en vettig psykiatriker som du kan träffa på akuttid som du kan tala med om hur ni ska gå vidare.

Sist jag var i kontakt med psyk sa de bara "psykos" och proppade mig full med vidrigs psykmediciner jag inte kunde tänka av. Trots att jag resonerade som en frisk människa. Trots att jag var klar, orienterad, inte led av några vanföreställningar eller hallucinationer. Jag har ingen tilltro till psykiatrin efter denna episod.
Citera
2008-09-28, 09:46
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Har faktiskt seriöst funderat över att begå något mindre brott så att jag blir inlåst, t.ex. skadegörelse. Men blir man verkligen häktad för det?

Du får väl tala om för polisen när de ar dig att du tänker hugga ner någon.
Nu har tyvärr polisen inte så mycket att säga till om, men du blir omhändertagen en liten tid i alla fall.

Ett annat förslag är ju att skriva direkt till Göran Hägglund, med fördel då via ett öppet brev som du skickar till någon större dagstidning.
Att människor inte får vård är känt, liksom det faktum att människor som blivit avvisade från psykiatrisk hjälp senare begått våldsdåd.

Nu talas det om att psykiatrin ska få så mycket mer pengar och moderaterna gick till val bland annat på det faktum att människor begått hemskheter efter att de blivit avvisade från psykiatrin. Vore förmodligen en ganska bra sak att ruska om dem och visa hur uruselt det fortfarande fungerar.

Kan du inte skriva själv, så hör gärna av dig via pm. Jag ger gärna politikerna en känga där det känns
Citera
2008-09-28, 12:21
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Du får väl tala om för polisen när de ar dig att du tänker hugga ner någon.
Nu har tyvärr polisen inte så mycket att säga till om, men du blir omhändertagen en liten tid i alla fall.

Ett annat förslag är ju att skriva direkt till Göran Hägglund, med fördel då via ett öppet brev som du skickar till någon större dagstidning.
Att människor inte får vård är känt, liksom det faktum att människor som blivit avvisade från psykiatrisk hjälp senare begått våldsdåd.

Nu talas det om att psykiatrin ska få så mycket mer pengar och moderaterna gick till val bland annat på det faktum att människor begått hemskheter efter att de blivit avvisade från psykiatrin. Vore förmodligen en ganska bra sak att ruska om dem och visa hur uruselt det fortfarande fungerar.

Kan du inte skriva själv, så hör gärna av dig via pm. Jag ger gärna politikerna en känga där det känns

Skulle vara roligt om du fick skriva detta brev.
Citera
2008-09-28, 13:26
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Känner mig som en äcklig parasit på samhället.

Vad fan göra?

Har du någon moské eller någon förening typ somalisk, irakisk, syriansk eller liknande i närheten där du kan gå in och hugga ner folk? På det sättet gör du nytta för samhället istället för att oskyldiga ska drabbas av din psykiska ohälsa. Bara en tanke...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in