• 1
  • 2
2008-09-25, 17:04
Medlem
StillFrees avatar
Skillnaden mellan före och efter är minimal tycker jag..
Citera
2008-09-25, 17:10
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xciter
Förutom att du har olika webbsidor så ser jag INGEN skillnad mellan bilderna.
Du bör uppsöka en optiker eller dylikt.

Jag ser då skillnad. Den ena texten är fetare. Det ser man t ex på Logga ut. Jag har också ett synfel som innebär att jag bara kan se med ett öga och jag föredrar också den variant som TS vill ha. Fetare, tjockare text är lättare att läsa. Kan vara svårt för de med normal syn att se skillnaden, men för oss med synfel är skillnaden märkbar.
Citera
2008-09-25, 17:19
Medlem
xciters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Jag ser då skillnad. Den ena texten är fetare. Det ser man t ex på Logga ut. Jag har också ett synfel som innebär att jag bara kan se med ett öga och jag föredrar också den variant som TS vill ha. Fetare, tjockare text är lättare att läsa. Kan vara svårt för de med normal syn att se skillnaden, men för oss med synfel är skillnaden märkbar.

Hmm, ja då kan jag väl bara konstatera att jag har normal syn För jag ser ingen skillnad alls =/
Citera
2008-09-25, 17:44
Medlem
927s avatar
det är en viss skillnad (förutom att den andra bilden är suddigare) men kolla om du om du inte kan använda tillägget ie7pro så kan du få bort all reklam
Citera
2008-09-25, 17:46
Medlem
Muckarduvas avatar
Har säkert något med cleartype-inställningarna att göra.
Citera
2008-09-25, 18:10
Medlem
Tapas-Valspecks avatar
Jupp, det är ClearType som har stängts av. Har du Vista ändrar du det genom högerklick på skrivbord, sedan "Personalize"/"Window color and apperance"/"Open classic..."/"Effects.."

Det är en teknik från MS för att just göra texter mer lättlästa på LCD-skärmar.
Citera
2008-09-25, 19:38
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapas-Valspeck
Jupp, det är ClearType som har stängts av. Har du Vista ändrar du det genom högerklick på skrivbord, sedan "Personalize"/"Window color and apperance"/"Open classic..."/"Effects.."

Det är en teknik från MS för att just göra texter mer lättlästa på LCD-skärmar.
Cleartype okej! Tyvärr har jag Xp så var ändrar man det här?

Är ju IE8 beta 2 jag kör. Borde jag kanske ha 7 ist? Fast 8 släpps väl närsomhelst nu ändå så.

Det hittade jag själv. Här har ni det online

http://www.microsoft.com/typography/...ner/Step1.aspx

Tack gud för Cleartype.
Senast redigerad av volvo 240 2008-09-25 kl. 19:50.
Citera
2009-10-04, 01:36
Medlem
volvo 240s avatar
Nu är allt helt felknullad igen med jättetunna bokstäver och har svårt att läsa :S

Tyvärr är bilden tidigare i tråden på hur det ska se ut raderad av imageshack :/

Anyway, det finns ju ltie alternativ där iteckensnitt. Vilket är defaulten för oformaterad text?

För formaterad är det ju Times new roman misstänker jag.

Även texten i Explorer är tunn, tror det blev såhär efter jag instalelrade ett språkpaket.
Senast redigerad av volvo 240 2009-10-04 kl. 01:39.
Citera
2009-10-04, 02:58
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Nu är allt helt felknullad igen med jättetunna bokstäver och har svårt att läsa :S

Tyvärr är bilden tidigare i tråden på hur det ska se ut raderad av imageshack :/

Anyway, det finns ju ltie alternativ där iteckensnitt. Vilket är defaulten för oformaterad text?

För formaterad är det ju Times new roman misstänker jag.

Även texten i Explorer är tunn, tror det blev såhär efter jag instalelrade ett språkpaket.

Som redan har sagts så är det cleartype som inte är igång. I XP har jag för mig att du går in i Kontrollpanelen -> Bildskärm -> Inställningar -> Effekter

Inte helt 100 på sökvägen, men nånstans i de regionerna är det.
Citera
2009-10-04, 06:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-10-04, 11:30
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Som redan har sagts så är det cleartype som inte är igång. I XP har jag för mig att du går in i Kontrollpanelen -> Bildskärm -> Inställningar -> Effekter

Inte helt 100 på sökvägen, men nånstans i de regionerna är det.
Justja så var det ja, pinsamt att jag glömt det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in