2008-09-25, 12:50
Medlem
hej, har ett skit kontigt problem

jag sparade en bild på datorn sen efter det så fuckade hela skrivbordet upp sig. vet att det inte var någon virus bild för tog den från en säker hemsida.. som det ser ut just nu iaf... jag har valt min bakgrundsbild fast det blir inte den utan det blir en enfärgad bagrundsbild istället, och ibland när man gör något så blinkar den riktiga bakgrunden fram. Lr när man drar upp aktivitetsfältet (de där nere där start ligger) om man drar upp den så den täcker halva skrivbordet och sedan drar ner den igen så kommer min riktiga bakgrund fram, men när jag sedan släpper så blir den täckt igen av den här färgen. om jag högerklickar och väljer egenskaper så kan jag ändra saker som vanligt fast det blir ju itne det jag ändrar förutom färgen, den kan jag ändra till alla orginalfärger som finns. så hur ska jag göra för att få bort detta bugg lr vad det kallas. vill ju ha min egen bakgrund.

NYTT: testade lite, och när jag lägger ner en bildikon på skrivbordet så kommer min bild tillbaka, inte den som är i ikonen utan den som jag har valt till bakgrundsbild. men när jag tar bort den så försvinner bakgrundsbilden och det blir min gråa färg igen. :S
det räcker att jag bara lägger ner en ikon på skrivbordet (har nämligen inga ikoner på skrivbordet, har tagit bort alla. har som en dock istället som man har på macarna)

kan lägga in en film om ni inte förstår vad jag menar.

har windows XP

mvh wilhelm
Senast redigerad av w_ille 2008-09-25 kl. 12:54.
Citera
2008-09-25, 13:06
Medlem
Kan du ge länken till bilden du spara
Citera
2008-09-25, 16:39
Medlem
NiKz0rs avatar
du har troligtvis sparat den som en skrivbords"hyper"länk-grejj :P (kommer inte på ordet) ist, för att använda den som en bakgrundsbild.
Citera
2008-09-25, 18:07
Medlem
löste de...

högerklickade på skrivbordet -> egenskaper -> skrivbord -> anpassa skrivbordet -> webb å sen tog jag bort den där sakern där (du ser om du skulle ha problem själv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in