2008-09-25, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Mums!

Citera
2008-09-25, 19:19
Bannlyst
Tulumbe är väl knappast muslimskt, det äts i många KRISTNA länder från Balkan.

Samma sak med Baklava, äts inte av bara muslimer, men visst, vill du inte äta så är det ingen som tvingar dig ditt xenofobiska as.
Citera
2008-09-25, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rani Mraz
Tulumbe är väl knappast muslimskt, det äts i många KRISTNA länder från Balkan.

Samma sak med Baklava, äts inte av bara muslimer, men visst, vill du inte äta så är det ingen som tvingar dig ditt xenofobiska as.

Musliskt kan man inte kalla det, det är snarare arabisk/turkisk delikatess.
Citera
2008-09-25, 21:33
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Ok, du har kunnat äta det men har du gjort det? Liksom, det slår ju lätt köttbullar och makaroner. Svenskar är ett tråkigt folk med tråkiga vanor. Vad sägs som att bli lite berikade med lite god mat?

Visst, om DU åker hem!

Ny matkultur är ok. Det är "människorna" bakom matkulturen som är problemet.

Sedan är jag övertygad att man det inte är bra buisness att blattefiera en butik på sikt. Man får nya muslimer som dreglar vid halaldisken men mer brottslighet, mindre väl bemedlade svenskar och framförallt associeras varumärket med blattar.

Vad inträffar med bostadsområden som associeras med muhammedaner? Bostadspriserna slår i marken om det nu finns bostadsrätter. Vad händer med blattefierade skolor? etc etc

Samma fenomen händer för en livsmedelsbutik som blattefieras. Den tappar status och varumärket blir besuldat. Visst kan en växande massa av socialbidragsmuslimer ha köpkraft men är det verkligen positivt i ett långt perspektiv?
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2008-09-25 kl. 21:38.
Citera
2008-09-25, 22:43
Medlem
TCOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Idag fick jag reklam från mataffären willys de står , snart är de dags att gå från fasta till fest! välkommen in till oss på willys och köp lamm,dadlar,baklava,pitabröd,kebab,tulumbe kakor . Glad Eid al-Fitr

va tycker ni rätt eller fel att sälja muslimsk mat i mataffärer

Nu har jag inte läst alla svar så det är möjligt att det kommer eka lite här inne nu men det är fortfarande min åsikt.

Va i helvete är det för frågeställning haha? Va?
Sälj va fan du vill! Gör reklam för va fan du vill! Köp en dadel och var glad för vad Willys ger!

Seriöst. Någonstans i frågan gömmer sig en antydan om att detta kanske på något sätt inte är rätt. Kan du utveckla det? Troll?
Citera
2008-09-25, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
skitsnack

Trams.

Givetvis säljer Willys "muslimsk" mat för att öka sin ekonomiska vinst. Genom att nå ut till fler kunder tjänar de enormt mycket. Och självklart kommer svenskar att handla på willys lika ofta som de gör idag. Det är bara xenofobiska nötter som er som tänker i sjuka och långsökta banor för att på så sätt kunna argumentera för er smygrasism. Håller du inte med?
Citera
2008-09-26, 03:08
Medlem
dronegans avatar
Muslimsk mat? Att sälja delikatesser från andra länder är inte direkt muslim mat..
tulumbe och baklava förekommer i jäävligt många länder runt om i europa.
Sen är frågan om man ska sluta göra reklam för pizzor,nudlar,lasagne osv för det inte är svenskt?

Halal-kött är dock under kategorin muslimsk mat.
Citera
2008-09-26, 04:05
Bannlyst
Åhh fy helvette vad jag blev sugen på en kebabrulle, det ska bli en god frukost imorgon!
Citera
2008-09-26, 05:31
Bannlyst
Willy:s mataffär gör reklam för muslimskt mat

Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Iranierna lär ju bli jätteglada över att bli jämförda med albaner...

Vad har detta med att lågpriskedjan Willy säljer rammarumpan-mat?

Håll dig nu till topic herr Alban.
Same shit to me...
Citera
2008-09-26, 06:15
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av TCOB

Nu har jag inte läst alla svar så det är möjligt att det kommer eka lite här inne nu men det är fortfarande min åsikt.

Va i helvete är det för frågeställning haha? Va?
Sälj va fan du vill! Gör reklam för va fan du vill! Köp en dadel och var glad för vad Willys ger!

Seriöst. Någonstans i frågan gömmer sig en antydan om att detta kanske på något sätt inte är rätt. Kan du utveckla det? Troll?

Håller med helt... Sitta och gnälla om vad muslimer ska äta, suck... Särskilt pinsamt att gnälla om hur det smakar. Extremt mycket svensk mat, (inte köttbullar, nej, ha fantasi), smakar förjävligt...

Palt
Melle - FYFAN
Kroppkakor
Surströmming
Lutfisk
etc
etc
etc.......

Vi har en vidrig matkultur i mina "ögon", ja, med öppna armar välkomnar jag Kebaben och andra exotiska rätter, Pizza och spagetti, eller Tacos till Tzatziki.
Citera
2008-09-26, 06:50
Bannlyst
Jag handlar ofta på Willy´s därför att vissa varor är billigare där. Varför ska jag hålla mig borta från t.ex Willy´s bara för att det handlar muslimer där? Nej ignorera dessa individer och handla på. Det är vårt land, inte deras. Visa detta genom att hävda din plats i butiken istället för att fly därifrån.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in