2009-10-02, 13:54
Medlem
Vad gör Martin Samuelsson nuförtiden? Körde på folk frisk när han var i LHC men var väl ganska skadebenägen om jag inte missminner mig. Gick sedan till Malmö där han tråkigt nog bröt benet i nån match. Kom han tillbaka efter det?
Citera
2009-10-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Beror lite på hur man ser det men visst Mattsson,Sundblad och Jonsson är helt klart dugliga elitseriespelare men med tanke på deras draftranking är det anmärkningsvärt att de bara skrapat ihop 10 NHLmatcher under åtta säsonger tillsammans.

Chris Beech borde väl räknas dit också då, draftad 7a, 198 NHL-matcher på 8 säsonger. Inte i klass med Brendl, men fortfarande en flopp. Känns som sagt att 99 var svagaste draften på länge.
Citera
2009-10-02, 14:39
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Chris Beech borde väl räknas dit också då, draftad 7a, 198 NHL-matcher på 8 säsonger. Inte i klass med Brendl, men fortfarande en flopp. Känns som sagt att 99 var svagaste draften på länge.

Washington hade högre förhoppningar på Beech än han levererat men han har trots allt haft några säsonger som ordinarie i NHL och nästan spelat 200 matcher. Angående -99 håller jag helt klart med sig.
Citera
2009-10-02, 16:15
Medlem
Citat:
Washington hade högre förhoppningar på Beech än han levererat men han har trots allt haft några säsonger som ordinarie i NHL och nästan spelat 200 matcher. Angående -99 håller jag helt klart med sig.

Med tanke på vilka namn som tagits upp här så är han ju helt klart ingenting jämfört med vad man "hoppats" på. Jättetalang, draftad topp10 och inte ordinarie, det räknas väl som att inte blivit något. Att harva runt i ES när man draftats topp10
Citera
2009-10-02, 19:21
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ryno var väl ingen supertalang? Spelare som draftas i femterundan blir väldigt sällan NHLspelare. Nedan har du några som gått i förstarundan som inte gjort någon glad.

Ryno var sjukt hypad i svensk media för bara några år sedan och flera s k "experter" utsåg honom till nästa stora svenska stjärna..
Citera
2009-10-02, 19:42
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne
Vad gör Martin Samuelsson nuförtiden? Körde på folk frisk när han var i LHC men var väl ganska skadebenägen om jag inte missminner mig. Gick sedan till Malmö där han tråkigt nog bröt benet i nån match. Kom han tillbaka efter det?

Bröt som du sa benet en match i slutet av förrförra säsongen. Har inte spelat sedan dess, och hans kontrakt med Malmö gick också ut efter förra säsongen. Troligtvis tvingas han tyvärr lägga av med hockeyn.
Citera
2009-10-10, 12:53
Medlem
sweepdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Hmm, vänta nu ett slag

1305 matcher i NHL - 1321 poäng. Han snittar alltså mer än ett poäng per match. Något tex Håkan Loob och Börje Salming inte var i närheten av.

Stor bidragande del av tre av Sveriges VM-guld. Bäste forward i VM 91/92 och 02/03. Varit med i VMs Allstar-team vid tre tillfällen. Mest mål och flest assist i VM 93/94 (Sverige vann inte ens guld).

Vette sjutton om man kan säga att Sundin inte har blivit något.

Toronto har dessutom bara varit i slutspel 8 gånger av de år Sudden lirat där och gått längre än till runda 2 vid två tillfällen

EDIT: Glömde att han vunnit poängligan i OS samt vunnit OS-guld också.

Vilket år vann han poängligan i OS?

Någon vi borde kapa vid anklarna är Oscar Möller. Hans dagar tar slut inom tre år då han inte kommer lyckas plocka en tröja i LAK.
Citera
2009-10-10, 12:56
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweepdawg
Vilket år vann han poängligan i OS?

Någon vi borde kapa vid anklarna är Oscar Möller. Hans dagar tar slut inom tre år då han inte kommer lyckas plocka en tröja i LAK.

Oscar Möller var junior så sent som förra säsongen och spelade trots det 40 matcher i Kings. Hur ofta ser du svenska juniorer ta en plats i NHL? Oscar har gott om tid på sig att utvecklas i AHL innan han borde ses som en flopp.
Citera
2009-10-10, 13:25
Medlem
sweepdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Oscar Möller var junior så sent som förra säsongen och spelade trots det 40 matcher i Kings. Hur ofta ser du svenska juniorer ta en plats i NHL? Oscar har gott om tid på sig att utvecklas i AHL innan han borde ses som en flopp.

Givetvis jättestarkt att kunna spela så bra som han gjorde. Och han hade säkert spelat mer om han inte hade spelat skadad i JVM.
Men jag försöker bara sia i framtiden, träffade honom i somras och då kändes han inte lika motiverad, men det kan ha förändrats.
Citera
2009-10-10, 14:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Givetvis jättestarkt att kunna spela så bra som han gjorde. Och han hade säkert spelat mer om han inte hade spelat skadad i JVM.
Men jag försöker bara sia i framtiden, träffade honom i somras och då kändes han inte lika motiverad, men det kan ha förändrats.
Vadå inte motiverad? LA köpte in bl.a Smyth som har en given plats och Möller och Simmonds hade sista platserna förra året då skickas dom ju neråt i depth-charten, han lär få matcher i Kings även iår, han hade lirat hela förra året om det inte vore för hans nyckelbensskada som tog många månader att läka och efter den blev han nerflyttad till manchester för "conditioning"

Finns väl knappt en 18-20årig svensk i NHL som är ordinarie undantaget Hedman...idiotiskt att såga honom redan nu
Senast redigerad av NirvanA 2009-10-10 kl. 15:00.
Citera
2009-10-10, 15:05
Medlem
sweepdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vadå inte motiverad? LA köpte in bl.a Smyth som har en given plats och Möller och Simmonds hade sista platserna förra året då skickas dom ju neråt i depth-charten, han lär få matcher i Kings även iår, han hade lirat hela förra året om det inte vore för hans nyckelbensskada som tog många månader att läka och efter den blev han nerflyttad till manchester för "conditioning"

Finns väl knappt en 18-20årig svensk i NHL som är ordinarie undantaget Hedman...idiotiskt att såga honom redan nu

Jag hoppas innerligt, med hela mitt hjärta att han kommer lyckas. Han har alltid varit bästa 89an i Stockholm i alla fall. Men tyvärr så tror jag att han inte kommer lyckas slå igenom i NHL. Så att såga honom var fel att säga, men jag siar i framtiden och då kommer han inte vara ordinarie i något NHL-lag.

Hoppas som sagt att jag har fel då han är en hyvens kille som förtjänar all framgång.
Citera
2009-10-10, 15:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag hoppas innerligt, med hela mitt hjärta att han kommer lyckas. Han har alltid varit bästa 89an i Stockholm i alla fall. Men tyvärr så tror jag att han inte kommer lyckas slå igenom i NHL. Så att såga honom var fel att säga, men jag siar i framtiden och då kommer han inte vara ordinarie i något NHL-lag.

Hoppas som sagt att jag har fel då han är en hyvens kille som förtjänar all framgång.
Jag tror stenhårt på honom, han åkte över till kanada som 16-åring och kan det spelet, som forward tycker jag det är bättre än att stanna i SEL och sen bli totalchockad när man kommer över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in