2008-10-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Men när skulle jag ens ha antytt att han är en av Sveriges bästa målvakter? Allt jag påstått är att han INTE ÄR EN DÅLIG MÅLVAKT. Ser du skillnaden?

Tänkte på det du skrev på förra sidan, men misstolkade dig nog. Så jag får helt enkelt ta och be dig om ursäkt. Uppriktigt menat.

Toskala
Citera
2008-10-08, 18:07
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala
Tänkte på det du skrev på förra sidan, men misstolkade dig nog. Så jag får helt enkelt ta och be dig om ursäkt. Uppriktigt menat.

Toskala

Lugnt.

Men jag tror att vi lägger ner diskussionen nu då jag är övertygad om att vi aldrig kommer överens angående Henriksson ändå.
Citera
2008-10-08, 18:09
Medlem
Citat:
Lugnt.

Men jag tror att vi lägger ner diskussionen nu då jag är övertygad om att vi aldrig kommer överens angående Henriksson ändå.

Nä, det har du rätt i. Det är ungefär som vilket lag man ska hålla på.

Moderator: Väldigt ledsen för all OT här i tråden, ber er om ursäkt också.

Toskala
Citera
2008-10-08, 18:13
Medlem
Henkii_s avatar
Jonas Soling. Var ju hur het som helst för 2-3 år sen... nu vet ja inte äns om han lirar hockey längre.
Citera
2008-10-08, 18:16
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Vilken säsong har Henrikssons snitt legat på 4 insläppta per match sedan han blev en erkänt duktig målvakt? I Ryssland och Österike, visst. Men när han spelade för FBK och Luleå, så var han inte en dålig målvakt.

Att alltid ha haft duktiga medspelare räcker inte som argument. Det finns flertalet erkända målvakter i Sverige som alltid spelat i medgång i Elitserien och likväl fått ett erkännande. Henriksson VAR bra när han spelade i Elitserien, men precis som SweTech tidigare påpekat så var han på tok för ojämn för att bli den där riktigt stora stjärnan.

Henriksson var bara bra 1 av 4 säsonger i Luleå men tog även slut sista säsongen så han var aldrig riktigt "bra" hos oss. Tycker att han är grymt överskattad som målvakt, han har aldrig varit den där som vinner matcher åt sitt lag. Tycker att han känns som en stabilare version av Gusten Törnqvist, när Henriksson var i Gustens ålder, 24-26, var han inte speciellt mycket bättre än vad Gusten är idag.

Så egentligen har han inget i den här tråden att göra, han var aldrig ett stort löfte men han är inte heller en spelare som försvunnit helt utan är en helt ok Elitseriemålvakt.

Edit: Lite sen kanske, nåväl..
Citera
2008-10-08, 18:59
Medlem
johannes salmonsson? var väl hyffsat hausad när det begav sig,, draftad som etta i andra rundan (31) av penguins 2004.....

huserar nu i rögle.
Citera
2008-10-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
johannes salmonsson? var väl hyffsat hausad när det begav sig,, draftad som etta i andra rundan (31) av penguins 2004.....

huserar nu i rögle.

Olyckligtvis.
Citera
2008-10-09, 20:53
Medlem
stukas avatar
Håkan Loobs son? Rätt säker på att jag läste att han var något i hästväg.. en skröna kanske, eller hur gammal är gossen?
Citera
2008-10-09, 21:12
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Håkan Loobs son? Rätt säker på att jag läste att han var något i hästväg.. en skröna kanske, eller hur gammal är gossen?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=781
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=628

Har aldrig varit något större löfte.
Citera
2008-10-12, 18:24
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Alexander Sundström i brynäs. Ansågs allmänt vara sveriges mest lovande 87:a tillsammans med killar som Bäckström och Bergfors men huserar numer i Brynäs 4:e-line. Grymma skadeproblem satte stopp för vad som såg ut att vara en riktigt fin karriär.

Jim Carey. Målvakt som kom upp och var grym sina första två säsonger, vann Vezina '96 men försvann sedan helt.

Jere Karalahti gör ju sitt absolut bästa för att komma in på sådanna här listor iaf, även om han har haft en duglig karriär hittills.

Robert Burakovsky platsar också enligt mig, har man en sådan talang ska man få ut mer.

Annars är det roligare med supertalangerna som faktiskt överlever på ren jävla talang, som om dom hade haft en lite mer seriös hållning gentemot hockeyn hade haft riktigt fina karriärer. Riktiga lirare som Conny Strömberg, Johan Tellström, Fredrik Öberg, Fredrik Näsvall mfl. (även Burra faller självklart in under denna kategori) Fler sådana behövs.
Citera
2008-10-12, 20:33
Medlem
Manmothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka

Mött honom några gånger, inge vidare alls.

Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
huserar nu i rögle.

Brynäs tog inte vara på honom, det har däremot Rögle gjort. Viktigaste spelare i hela kvalserien förra säsongen. Sen dessa har han tyvärr dragits med en del skador, men han kommer nog igång igen.
Citera
2008-10-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manmother
Brynäs tog inte vara på honom, det har däremot Rögle gjort. Viktigaste spelare i hela kvalserien förra säsongen. Sen dessa har han tyvärr dragits med en del skador, men han kommer nog igång igen.

Mycket skadedrabbad, men en sjuhelsikes skridskoåkare. Gillade hans spelstil, som du säger så fick han tyvärr aldrig riktigt chansen i Brynäs. Mest pga Olof Östblom, men och andra sidan hade vi nog lirat i Allsvenskan med Korhonen utan honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in