2008-09-24, 02:23
Medlem
Meeraks avatar
Tjenare det är så att jag har suttit ett bra tag med att fixa ihop en bra dator, och ja kom och tänkte på att om jag köper Windows Vista på datorbutiken så kostar det röv mycket (överdriver) men ja vill inte spendera 1000kr på ett operativsystem, så min fråga till er datorkunniga där ute.

Kan jag ladda ner vista ifrån torrentsidorna och köra in det i datorn utan att ja behöver bekymra mig om att datorn inte fungerar korrekt...för ja har hört att windows vista är mycket sekretess osv att man inte kan te x uppdatera operativ systemet osv. eller är jag ute o cyklar nu?

juste, jag är en sån dära Xp fanatiker, kan jag ha Xp på dem här delarna?

http://www.datorbutiken.com/se/defau...Cart=414-49259
Citera
2008-09-24, 02:33
Medlem
truperts avatar
Ska inte vara några problem att ladda ner och köra det. Varken vista eller xp. Men ska du inte ha en hårddisk så blir det svårt. Så om du ska installera något så behövs det en hårddisk. Lättast är att installera via cd/dvd. Så köp en dvd-läsare också. Eller en dvd-brännare fall du vill bränna nått?

Nej men bara ladda ner o tuta och kör. Glöm inte att läsa NFO-filen om hur du ska cracka osv om det behövs.
Citera
2008-09-24, 02:37
Medlem
Meeraks avatar
hehe, HDD står jag själv för har 3st 1 sata och 2 andra 2IDE derför ja har köpt en kontrollerkort:P, men är du verkligen säker på att ja kan köra xp?
Citera
2008-09-24, 02:37
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meerak
Tjenare det är så att jag har suttit ett bra tag med att fixa ihop en bra dator, och ja kom och tänkte på att om jag köper Windows Vista på datorbutiken så kostar det röv mycket (överdriver) men ja vill inte spendera 1000kr på ett operativsystem, så min fråga till er datorkunniga där ute.

Kan jag ladda ner vista ifrån torrentsidorna och köra in det i datorn utan att ja behöver bekymra mig om att datorn inte fungerar korrekt...för ja har hört att windows vista är mycket sekretess osv att man inte kan te x uppdatera operativ systemet osv. eller är jag ute o cyklar nu?

juste, jag är en sån dära Xp fanatiker, kan jag ha Xp på dem här delarna?

http://www.datorbutiken.com/se/defau...Cart=414-49259
Vista fungerar fin fint att ladda ner och köra. Med dina delar skulle jag ha kört med Vista, men visst, Xp fungerar också att köra. Men tänk bara på att du måste ha 64-bit på Vista eller Xp för att kunna unyttja dina 4gb minne, med 32-bit så kan Windows max använda 3gb minne.
Citera
2008-09-24, 02:47
Medlem
Meeraks avatar
okej, men de finns 64-bitars, har sett det, tack som fan hjälpen.
Citera
2008-09-24, 02:49
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meerak
okej, men de finns 64-bitars, har sett det, tack som fan hjälpen.
Lugnt lycka till
Citera
2008-09-24, 07:40
Medlem
jonny1310s avatar
Har hört

Hörte at "Pirater" inte gillar at ladda ned vista, hvarfor vet jag inte.
Citera
2008-09-24, 11:59
Medlem
SLOBs avatar
Låter som OS, inte Hårdvara.

Hårdvara----->OS/Windows

/mod
Citera
2008-09-27, 07:15
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonny1310
Hörte at "Pirater" inte gillar at ladda ned vista, hvarfor vet jag inte.
Dels pga Microsofts försök att tvinga oss till att acceptera DRM.. Eller nej, det är enbart därför. I mitt fall.

Till TS, ja du kan utan problem ha XP på dem delarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in