Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-24, 00:27
Medlem
Hej, jag använde mig av Hp:s Recovery partition. Där stod det att INGA DATAFILER jag skapat skulle försvinna, men tji sa räven.
Alltförsvann..inklusive min användare. Så finns det något sätt att få tillbaka mitt användarkonto och alla tillhörande filer på skrivbord osv? Mina datafiler innan återställningen tar fortfarande upp lika mycket plats som innan. Alltså finns dem där någonstans, men kan inte komma åt dem. Då jag ej kan logga in på mitt gamla konto, har det helt försvunnit?

Lite förvirrad text kanske och frågan har väl varit uppe förut.

Tacksam för hjälp.
Citera
2008-09-24, 00:30
Medlem
Den typen av recovery återställer bara maskinen till det skick den hade när du startade den första gången efter inköpet.
Citera
2008-09-24, 00:55
Medlem
du kan alltid ringa din hempc support så skall jag guida dig !
eftersom du valt en icke destruktiv återställning ligger filerna som vanligt under C:\Documents and Settings\namn på användarkonto. Om du inte ändrat sökväg dvs.
Annars kan du alltid skapa ett nytt konto med samma namn, då borde den teoretiskt använda den redan skapade mappen.

annars tar du backup på dina filer från document and settings mappen och flyttar in dom i din nya "profil" mapp.

skulle det vara så att filerna försvunnit så finns det ett flertal program för att återskapa filerna.

Good luck !
Citera
2008-09-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spakis
Annars kan du alltid skapa ett nytt konto med samma namn, då borde den teoretiskt använda den redan skapade mappen.

Ja, tjena...

Hållt på på med IT-support länge?

(Retorisk och elak fråga)
Citera
2008-09-24, 01:13
Medlem
Tack spakis, en del saker klarnade lite. Men jag har aldrig döpt om användaren, bara låtit den heta "Hp_Ägaren" hela tiden. Sen när jag återställde så försvann Användaren tror jag och dess tillhörande rättigheter. Så mappen är skyddad, och nås endast genom "det gamla kontot" och dess tillhörande lösenord om jag förstått det rätt. För vad jag försökt finns det inte mkt att göra om man inte lyckas få "åtkomst" till mappen genom att vara inloggad med den gamla användprofilen. Det går inte att kopiera eller något då mappen visas som tom, och meddelandet "Åtkomst nekad" kommer upp.

Finns det något sätt att logga in som "Administratör". Alltså har tillgång till ALLT på datorn även fast man gjorde filerna privata och lösenordsskydda användarprofilen.

Tack.
Citera
2008-09-24, 01:46
Medlem
Finns säkert ett konto tillgängligt genom att logga in i felsäkertläge.
Annars om du har xp pro testa det som står här http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=30390
Citera
2008-09-24, 01:52
Medlem
Sinistermorgon - tyvärr inte jobbar inom en helt annan sektor. kan påpeka att jag inte är så intresserad av support heller för den delen..

gobi - jo det kan du göra. Du får ta ägandesskap över mappen och får då full behörighet till mappen. höherklicka --> egenskaper, sen minns jag inte vart du ställer in detta.. har tyvärr inte tillgång att kontrollera detta nu. denna burk är låst pga rättigheter i domänen.
Citera
2008-09-24, 08:19
Medlem
carbsons avatar
ring HP:s support. dom har faktiskt lite koll på läget.
Citera
2008-09-24, 08:26
Medlem
X_surfers avatar
Testa med PC inspector File Recovery eller GetData Back.
Bara se till att du sparar filerna du vill återställa till en annan hårddisk (eller ett USB-minne)
Senast redigerad av X_surfer 2008-09-24 kl. 08:30.
Citera
2008-09-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spakis
Sinistermorgon - tyvärr inte jobbar inom en helt annan sektor. kan påpeka att jag inte är så intresserad av support heller för den delen..

gobi - jo det kan du göra. Du får ta ägandesskap över mappen och får då full behörighet till mappen. höherklicka --> egenskaper, sen minns jag inte vart du ställer in detta.. har tyvärr inte tillgång att kontrollera detta nu. denna burk är låst pga rättigheter i domänen.

Tack, några av dina tips gjorde så att det löste sig.

Jag loggade in som Administratör i felsäkert läge och tog ägandeskap av mappen och kopiera den bara till min nya användare. Så det löste sig. Behövde inte krångla med några "file recovery" program.

Andra har rätt att man nog bör ringa support då dem ska ha koll på sådant här. Men det löste sig iaf med lite "expert-hjälp" från det kunniga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in