Hejsan!
Håller på med mitt senaste projekt som är att få exchangeserver 2003 att fungera på min domän. Jag har köpt en domän hos Loopia, har dock Telia (som ISP) så det är dynamisk ipadersser som gäller, men detta är fixat med dyndns-prorgramvara. Jag tror jag har fått till min MX-pekare rätt, finns det nåt sätt att kolla om detta är rätt?
Eftersom jag kör Telia så är port 25 blockad för smtp och jag blir av deras support tillsagd att använda port 625 istället. Hur ska jag bära mig åt för detta? Är det i Exchange jag ska ställa port 625 så att klienterna också använder denna porten?
Ärdet något mer jag ska behöva göra i brandväggen förutom att peka port 6(25) och 110 till min servers interna ip?
Något annat jag måste se till när det gäller serverns egna dns-tjänst? Något som behöver läggas till? Kör den som intern dns-server för min lilla domän på min win 2003 maskin.
Annars kanske det är enklast med ifall någon känner till någon bra och begriplig guide om hur jag sätter upp exchange 2003 + vilka andra förutsättningar som krävs.
Tacksam för tips.