Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Och vet du VARFÖR Gud är perfekt?
För att folk vill tro det. Enligt dig har han ju skapat oss två, och någon av oss är ju tydligen helt åt helvete fel. Så jag skulle inte hålla med, men den breda massan gör nog det.
Citat:
Och vet du VARFÖR det finaste som finns i människors tankar, är just GUD, och ingen annan?
För att folk inte är raketfysiker s.a.s?
Citat:
Har det någon gång slagit dig hur en blind, IQ-befriad kaotisk smäll skulle kunna skapa en perfekt värld?
Ja. Jag tror på den starka antroposofiska principen. Tycker den är rimlig. Läs på om den.
Citat:
Hur kan det uppstå en perfekt värld ur al-Qaida liknande smällar?

Se ovan.
Citat:
Bing Bang = Guds tankar ???
Nej.
Citat:
Vad finns det för tankar och funderingar hos en explosion, hos en smäll?
Det finns kanske en orsak bakom Big Bang. Kanske.
Citat:
Sedan när tänker och funderar en EXPLOSION?
Hoho, du är rolig du. Du gillar att missförstå ser jag. Som sagt, de som säger sig vilja veta det är ute efter begynnelsevillkoren för universum.
Citat:
Vänligen klargör för oss detta!
Vassego.
Citat:
Einstein ville veta mer om tillståndet före den fiktiva smällen? Men enligt de BB-troende så fanns det inga tillstånd före denna fantasismäll!
Just den frågan råder det stor tvekan om. Några säger att det fanns något före Big Bang, men de säger att det vore väldigt svårt att ta reda på något om det. De andra säger att det inte fanns något innan BB, och att vi ändå aldrig skulle kunna ta reda på något om det ändå.