2008-09-23, 10:02
Medlem
Tja

Läget ligger till såhär att jag har jobbat på ett ställe i runt 3-4 år, för nått år sedan kom det en ny tjej till jobbet. För mig var min drömtjej, hon är helt perfekt och det klickat rätt bra mellan oss, vi pratar, skrattar och har allmänt enkelt att vara runt varandra men det visade sig att hon precis har gjort slut med sin pojkvän för någon månad tillbaka. Jag har väntat en stund o tog mig samman o bjöd henne på en bio i helgen och det var jättetrevligt. Jag är grymt kär i denna tjejen, jag kan inte finna ord på hur jag känner.
Nu kommer mina två frågor:
1. Till er tjejer, va tyder på att en tjej är intresserad av en kille?Räckte det att hon gick på bio med mig för att visa att hon är intresserad eller gick hon på bio för att hon "kände" för det..
2. Är det för tidigt att bjuda en tjej på restaurang på andra dejten isåfall vad ska jag bjuda henne på o lite allmänna tips.

PS: jag är en riktigt gentleman men är grymt blyg
Citera
2008-09-23, 10:08
Medlem
atms avatar
Hon är ju nyfiken på dig då hon tackade ja till bion, hon kanske är intresserad, hon kanske tycker du är intressant, hon kanske tycker du har potential.

Hade jag varit du..

Andra dejten hade jag väl promenerat och fikat kanske. Hade det gått bra så hade jag bjudit på middag eller dyl.

Det är lite dumt att vara för på, tror det kan vara bra att vara reserverad. Tycker inte du ska visa såhär tidigt hur pass intresserad du är. Låt henne komma till dig.

Lycka till!
Citera
2008-09-23, 10:17
Medlem
tack för svaret. Verkligen uppskattande tack så mycket men är det för tidigt att bjuda henne på en fika 2-3 dar efter senaste, eller ska man vänta några dagar till...
Citera
2008-09-23, 10:31
Medlem
AlexMHs avatar
Allt beror ju på hur du lägger upp det, men 2-3 dagar tycker jag inte är för kort tid. Föreslå en fika efter jobbet eller fråga om har något speciellt för sig till helgen och ta det då.

Att läsa av tjejer tycker jag är bland det svåraste som finns, kompissignaler och "jag är intresserad av dig" signaler verkar vara rätt lika varandra hos tjejer, men ibland är det bara att chansa. Det gjorde jag dock gick det inte så jättebra för min del eftersom jag lyckats misstolka de olika signalerna.
Citera
2008-09-23, 10:35
Medlem
jag vet jag har jättesvårt att förstå tjejer, finns la ingen som kan göra det:P
men men, jag tackar jätte mycket för era svar!
Citera
2008-09-23, 11:17
Medlem
Sista_Bossens avatar
1. Det betyder inte mer än att hon inte hade något emot att gå på bio med dig
alltså varken positivt eller negativt.
2. Bjuder du henne på restaurang så kommer hon iallafall fatta att du är
intresserad. Korsvstroganoff är en hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto