Visst var det en härlig tid? 70-talet alltså. Och då syftar jag på hur inne det var med katastroffilmer då. Skyskrapan brinner (The Towering Inferno, 1974) och kanske framför allt Jordbävningen (Earthquake) från samma år är två mycket bra exempel.
Visst är det ett intressant tema? Och visst var katastroffilmerna som bäst under sjuttiotalet? Vilken är er favoritkatastroffilm från sjuttiotalet och vad tycker ni om Steve McQueens och Charlton Hestons respektive storfilmer med nämnda tema (Skyskrapan brinner samt Jordbävningen)?
Visst är det ett intressant tema? Och visst var katastroffilmerna som bäst under sjuttiotalet? Vilken är er favoritkatastroffilm från sjuttiotalet och vad tycker ni om Steve McQueens och Charlton Hestons respektive storfilmer med nämnda tema (Skyskrapan brinner samt Jordbävningen)?
Visste inte om jag skulle posta i katastroftråden eller gåshud-tråden. Heston var för 70-talet vad Schwarzenegger var för 80- och 90-talet. Schwarzenegger är också ett stort fan av Heston. Säg vad ni vill om politik, vapen och steroider. Dessa gubbar rockar!
Bra tråd som fått alltför lite svar tycker jag. Det här är ju en härlig genre med en massa bra filmer man kan lista, de allra flesta är som redan nämnt gjorda på 70-talet. På tal om Charlton Heston, katastroffilmernas okrönte kung, så har han ju även gjort dessa i genren: