2008-11-05, 09:43
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niddle
Borde det inte jobbigt att amma så många år? Det borde ju innebära att man aldrig kan vara särskilt långt borta från barnet. Aldrig kunna åka iväg eller vara borta en natt eller två.
En kvinna kan garanterat inte generera nog med mjölk för att det ska räcka för att hålla en sjuåring igång, så det är inte det det handlar om i de få fall sånt här förekommer.
Citera
2008-11-05, 18:58
Medlem
BillyMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Största fördelen är nog att pattarna blir så extremt platta och hängiga så man behöver inte längre använda bh..Det är bara att slänga upp dom över axlarna..

ont: Jag tycker det känns som incest. Såg en dokumentär där en 7-årig pojke stod och drog i mammans tuttar och grinade för hon försökte sluta amma honom. Känns äckligt..
Citera
2008-11-05, 19:43
Medlem
Kexars avatar
Ja men vem fan vill lägga 50 spänn om dagen på mat åt ungen?
Citera
2008-11-05, 19:55
Medlem
ijans avatar
Alltså varför ska folk egentligen bry sig. Är det något som pekar på att de barnen som ammat länge på ngt sätt blir negativt påverkade längre fram i livet? Om så är fallet så ska det förbjudas, kanske i linje med pedofili om barnen får sådana problem. Men annars är det väl skit samma, tror det kan finnas andra anledningar än pedofili hos mamman, men har som sagt ingen aning.
Citera
2008-11-05, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ijan
Alltså varför ska folk egentligen bry sig. Är det något som pekar på att de barnen som ammat länge på ngt sätt blir negativt påverkade längre fram i livet? Om så är fallet så ska det förbjudas, kanske i linje med pedofili om barnen får sådana problem. Men annars är det väl skit samma, tror det kan finnas andra anledningar än pedofili hos mamman, men har som sagt ingen aning.

Tänk dig själv att du har klara minnesbilder från din barndom om att suga på din mammas bröstvårtor och fundera sedan hur detta skulle påverka ditt känslo- och sexualliv i vuxen ålder.
Citera
2008-11-05, 20:05
Medlem
Dmizors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Tänk dig själv att du har klara minnesbilder från din barndom om att suga på din mammas bröstvårtor och fundera sedan hur detta skulle påverka ditt känslo- och sexualliv i vuxen ålder.

*ryser*
Citera
2008-11-05, 20:45
Medlem
Naturligtvis är det en osund relation mellan mor och barn om man ammar ungen när den börjar skolan. Ungen begriper ju inte bättre, morsan däremot har nog svåra problem med gränsdragningar.
Citera
2008-11-05, 20:49
Medlem
ijans avatar
Citat:

Jag har något minne av att jag försökte göra det ngn gång i sexårsåldern vilket inte var ngt konstigt för mig då. Sedan eftersom jag kommer ihåg det så har det väl satt vissa spår. Men alltså som ngn skrev innan det beror ju helt på normen i samhället vad som är normalt och icke normalt.

Så jag tycker fortfarande att folk ska försöka att bry sig mer om sitt eget till att det är bevisat att barnen far illa av det. Vem vet kanske man får superkontakt med sin mor resten av livet?! Finns det inte andra saker som man kan klaga på som är bevisat skadliga??
Citera
2008-11-05, 21:06
Medlem
Citat:
exakt. Känns nog bra när man är liten men när man börjar bli runt 15 då jävlar.

Citat:
Finns det inte andra saker som man kan klaga på som är bevisat skadliga??

Bara för att det finns värre saker att klaga på betyder inte det att det här är jävligt sjukt det med.
Ska jag säga ''amen i afghanistans där skär man huvet av folk med slöa knivar'' när nån klagar på anders eklund? Bara för att en sak är dålig blir inte den andra bra..
Citera
2008-11-05, 21:28
Medlem
ijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
exakt. Känns nog bra när man är liten men när man börjar bli runt 15 då jävlar.

Bara för att det finns värre saker att klaga på betyder inte det att det här är jävligt sjukt det med.
Ska jag säga ''amen i afghanistans där skär man huvet av folk med slöa knivar'' när nån klagar på anders eklund? Bara för att en sak är dålig blir inte den andra bra..

hmm är det bara jag eller var det ett dåligt svar? trött nu efter ett långt arbetspass men svarar imorgon om det blir relevant.
Citera
2008-11-05, 21:48
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Haha.. säg som det är nu, inte en enda av er har ungar eller ens en jävla aning om vad amning egentligen fyller för biologiska funktioner ! Det handlar inte bara om näring, kan jag avslöja. Läs på lite om vad som händer i ett barns kropp då det ammas så ska ni se att det klarnar.
Jag som har läst på lite och har två barn förstår inte heller...
Citera
2008-11-05, 22:34
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag har något minne av att jag försökte göra det ngn gång i sexårsåldern vilket inte var ngt konstigt för mig då. Sedan eftersom jag kommer ihåg det så har det väl satt vissa spår. Men alltså som ngn skrev innan det beror ju helt på normen i samhället vad som är normalt och icke normalt.

Så jag tycker fortfarande att folk ska försöka att bry sig mer om sitt eget till att det är bevisat att barnen far illa av det. Vem vet kanske man får superkontakt med sin mor resten av livet?! Finns det inte andra saker som man kan klaga på som är bevisat skadliga??
En liten snabb titt på din posthistorik visar att du kanske inte är ett klockrent exempel på att ammning upp i skolåldern är helt harmlöst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in