2008-09-22, 18:16
Medlem
Kurirs avatar
Jag har hört om folk som ammar sina barn tills dom är 6-7 år gamla.
Varför gör man något sånt?
Någon som har erfarenhet av något så absurt?
Citera
2008-09-22, 18:22
Medlem
Veeoons avatar
Är det absurt bara för att det inte är normen i dagens samhälle?
Citera
2008-09-22, 18:24
Medlem
Kurirs avatar
Säg en sak som gynnar barnet att vid 6 års ålder ammas? Total idioti
Citera
2008-09-22, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon

Känner du dig träffad

Nej jag tycker det är helt sjukt, vad fan är det med dagens föräldrar egentligen? Såg ytterst lite av en dokumentär (hör och häpna, från england) om några dumma kärringar som ammade sina 6-8 åringar
Fan pedofilvarning på sådana kärringar.

Tack för mig
Citera
2008-09-22, 18:34
Medlem
Kurirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kublai Khan
Känner du dig träffad

Nej jag tycker det är helt sjukt, vad fan är det med dagens föräldrar egentligen? Såg ytterst lite av en dokumentär (hör och häpna, från england) om några dumma kärringar som ammade sina 6-8 åringar
Fan pedofilvarning på sådana kärringar.

Tack för mig

Håller med dig, det är riktigt vidrigt.. Förstår inte vad dom tänker med. Såg också den där skiten, deras argument var att det "Ökar barnets självbefinnande". Yeah right.
Citera
2008-09-22, 18:44
Medlem
byyys avatar
Håller med ovanstående. Det är riktigt sjukt, förstår inte meningen med det heller...

OnT: Han i little britain är stört roligt som fortfarande ammar i vuxenålder
Citera
2008-09-22, 19:07
Medlem
oreHs avatar
Haha. Älskar Little Britain.

Dock- morsorna som ammar är peddos som gör det för att öka deras eget välbefinnande.

Att de sedan ens har mage att försöka lägga skulden (deras egen psykiska nivå, eftersom de rättfärdigar deras egna brister) på offret, genom att säga att barnet behöver detta etc. är så fett patetiskt.
Citera
2008-09-22, 19:09
Medlem
H0nkens avatar
Ja det är helt sjukt. Amningen har som uppgift att ge näring åt spädbarn som inte kan få den näringen på annat vis. 7-8 åringar har knappast det problemet och således är det sjukt och vidrigt att amma dessa.
Citera
2008-09-23, 09:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Det har aldrig varit norm i något samhälle. Det är inte något som är för barnets bästa. Vad är så svårt att acceptera i det?
Citera
2008-09-23, 09:41
Medlem
Kokettes avatar
Lata tjocka vänsterpartister som inte orkar steka på lite köttbullar och päror till sina horungar!
Citera
2008-09-24, 09:00
Medlem
Wendigos avatar
Haha.. säg som det är nu, inte en enda av er har ungar eller ens en jävla aning om vad amning egentligen fyller för biologiska funktioner ! Det handlar inte bara om näring, kan jag avslöja. Läs på lite om vad som händer i ett barns kropp då det ammas så ska ni se att det klarnar.
Citera
2008-09-24, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Haha.. säg som det är nu, inte en enda av er har ungar eller ens en jävla aning om vad amning egentligen fyller för biologiska funktioner ! Det handlar inte bara om näring, kan jag avslöja. Läs på lite om vad som händer i ett barns kropp då det ammas så ska ni se att det klarnar.

Har problem med att hitta info om fördelar att bli ammad till så hög ålder, kan inte du upplysa istället?

Edit: Rekommendationerna för hur lång amningstiden bör vara innan annan mat ges till barnet varierar både genom tiderna och i olika kulturer. Idag rekommenderar WHO exklusiv amning t o m 6 månader och sen fortsatt amning med tillägg av annan mat i 2 år eller längre.
Senast redigerad av Kublai Khan 2008-09-24 kl. 09:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in