2008-09-22, 12:39
Medlem
Jag och några polare blev nyfikna på var dalarnas bästa fiskeställe finns,

vi tänke på gäddor, men nämn vilket fiskeställe som helst.

tack på förhand.
Citera
2008-09-22, 12:49
Medlem
MisterGGs avatar
Det finns väl inte så mycket annan fisk än gädda i dalälven? Så välj ett najs ställe och utgå därifrån. Häromkring södra dalälven så är nog inget ställe bättre än det andra när det gäller gädda.
Citera
2008-09-22, 13:43
Medlem
CumBodjas avatar
Trängseldammen i Älvdalen. Trolling med båt. Finns chans på riktigt, riktigt grov gädda.
Citera
2008-09-22, 13:50
Moderator
vfs avatar
Fiskeställen i Dalarna finns i mängder. Du får nog specifiera lite.
Citera
2008-09-22, 18:17
Medlem
Dalälvens bästa gäddfiske tycker jag är fiskevårdsområdet som sträcker sig från Gysinge till Söderfors.Fiskekortet täcker runt 10000 hektar.
Citera
2008-09-24, 01:20
Medlem
s00fts avatar
Jag brukar vara ute med polarna och fiska med båt på Dalälven, har provat många olika ställen men det bästa är runt Torsång i Borlänge kommun. Tror inte vi kommit tommhänta hem nån gång. Gäddorna är inte som "på den gamla goda tiden" livliga och relativt stora utan betydligt mindre och slöare. Men men, visst finns storgäddan kvar i Älven

Under den här sommaren har det blivit ca 100gäddor för min del, dom 3 största vägde 10,3 - 8 och 7,4. Ska bli roligare nu när hästen närmar sig och gäddan blir lite mer på hugget.
Citera
2008-09-26, 18:19
Medlem
Jonves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CumBodja
Trängseldammen i Älvdalen. Trolling med båt. Finns chans på riktigt, riktigt grov gädda.

Fiske nedanför dammen
Citera
2008-09-28, 01:05
Medlem
CumBodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonve
Fiske nedanför dammen

"Trollingfiske endast tillåtet i Trängsletdammen och med ingen spöbegränsing"
http://www.alvdalensfvof.se/dokument/BESTAMMELSER%20AR%202008.pdf

Som sagt, där finns grov jävla gädda och öring. Lyckas du lura på kanadarödingen, ja då kan du lita på att den är stor som satan!

Annars är Myckeln i Älvdalen ett hett tips. Där har det fångats både en och hundra gäddor över storfiskreg. Den jag vet som är den största vägde över 17 kg. Fiske med båt är dock att rekommendera. Mycket undervegetation gör det besvärligt att fiska från land.
Senast redigerad av CumBodja 2008-09-28 kl. 01:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in