2008-09-22, 03:50
Medlem
Ri-Fas avatar
Efter att ha läst en del i trådarna här på Relationer och samlevnad kan man ju konstatera (stavning)? att det är väldigt mycket problem och bråk i folks relationer. Jag har varit tillsammans med min nuvarande flickvän i ca 2år och jag kan inte minnas att vi bråkat en enda gång. Är detta något "fel"? eller är det bara jag som haft turen att finna den rätta?
Citera
2008-09-22, 03:53
Medlem
Ja, det är onormalt
Citera
2008-09-22, 04:02
Bannlyst
Närmar mig året jag med utan ett enda bråk jag heller.
Citera
2008-09-22, 04:50
Medlem
dawns avatar
Tur för dig eller er att ni inte bråkat en enda gång men ja... Det låter väldigt underligt att ni inte haft en enda konflikt upp till denna dag.
Citera
2008-09-22, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Tur för dig eller er att ni inte bråkat en enda gång men ja... Det låter väldigt underligt att ni inte haft en enda konflikt upp till denna dag.

Skillnad på bråk och konflikt i min värld.
Liksom klart man inte alltid är ense om saker och ting.
Men det gäller att hitta kompromisser, ge med sig, hitta lösningar e.t.c innan saker och din eskalerar till ett bråk.
Diskussioner har nog varje par.
Citera
2008-09-22, 05:03
Medlem
Höjas avatar
Skulle nog säga att det är ganska ovanligt att man aldrig bråkar i ett förhållande, bråk blir renande på något vis. Är nästan av åsikten att par som aldrig bråkar har massa skit undantryckt inom sig och inte "vågar" ta upp detta med partnern. Alternativt konflikträdda som fasen.
Citera
2008-09-22, 05:06
Medlem
Antingen så lever ni ett VÄLDIGT osunt förhållande där ni håller inne på allt som skulle kunna verka stötande. Om detta är fallet så blir ert första bråk troligen ert sista då ett fullkomligt raseriutbrott från båda sidor är att vänta så fort ni släppt lite på ventilen.

För den optimistiske kan det ju ses från en annan sida, Att ni är så lika som personer att de smågrejer som ofta uppstår mellan andra par inte gör det mellan er två.

Eller så hanterar ni era "problem" med en vanlig konversation istället för ett gräl..

Hursom så anser jag att lite gräl och bråk gör mycket bra för de flesta förhållanden.
Citera
2008-09-22, 05:10
Medlem
toMishs avatar
Frågan är väl inte om det är onormalt, snarare om det är nyttigt att då och då bråka. Går ni ofta runt och är småsura på varandra?

Och ja, du stavade rätt på konstatera.
Citera
2008-09-22, 05:35
Medlem
Ri-Fas avatar
alltså det är ju självklart att vi inte alltid är överens, annars vore vi ju inte männskliga? Men det har inte kommit så långt att vi skrikit och bråkat ordentligt. Det värsta jag kan komma på nu var när vi "bråkade" om vilken film vi skulle se på. Titanic och Scarface på TV samtidigt, vart på TV-världen på väg liksom
Oj, hamnade visst lite oftopic där, men alltså det är ungefär det värsta, personligen tycker jag det känns väldigt bra, speciellt om man jämnför med tidigare förhållanden och nej vi går inte omkring och är småsura på varandra =)
Citera
2008-09-22, 05:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ri-Fa
alltså det är ju självklart att vi inte alltid är överens, annars vore vi ju inte männskliga? Men det har inte kommit så långt att vi skrikit och bråkat ordentligt. Det värsta jag kan komma på nu var när vi "bråkade" om vilken film vi skulle se på. Titanic och Scarface på TV samtidigt, vart på TV-världen på väg liksom
Oj, hamnade visst lite oftopic där, men alltså det är ungefär det värsta, personligen tycker jag det känns väldigt bra, speciellt om man jämnför med tidigare förhållanden och nej vi går inte omkring och är småsura på varandra =)

Jag känner igen mig helt och hållet.
Läs mitt andra inlägg.
Citera
2008-09-22, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ri-Fa
Efter att ha läst en del i trådarna här på Relationer och samlevnad kan man ju konstatera (stavning)? att det är väldigt mycket problem och bråk i folks relationer. Jag har varit tillsammans med min nuvarande flickvän i ca 2år och jag kan inte minnas att vi bråkat en enda gång. Är detta något "fel"? eller är det bara jag som haft turen att finna den rätta?

Det är säkerligen ganska ovanligt.

Själv har jag och tjejen bott ihop i 13år och första gången vi
grälade dröjde 5år.
Tror att vi har kanske grälat 4-5ggr totalt.

Som någon sa, det gäller ge och ta, kompromissa med mera....

I vårt förhållande, så är vi båda förlåtande, men min tjej är mest förlåtande.
Jag är ganska slarvig med städning och sånt, det kan ju tyckas
att sånt borde skapa irritation i ett förhållande. Men som sagt....peppar peppar vårt förhållande är fortfarande bra.
Citera
2008-09-22, 06:41
Bannlyst
Får man fråga hur gammal du är?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem