Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-21, 19:34
Medlem
laminatkungens avatar
Har skapat en film i Windows moviemaker och ska "publicera" den som DVD film. Movie maker stängs ner och min film hamnar i programmet "Windows DVD-bränning"

Så långt antar jag att allt är som det ska, men när jag ska sätta igång att bränna så hittar programmet inte brännaren.

I första steget av bränningen ska man välja brännare, ingen sådan dyker upp i listan över alternativ och det väljs ingen automatiskt om man fortsätter ändå.

Ja, det finns en brännare, jag är säker.
Jag har använt den till att bränna både CD och DVD skivor från utforskaren/dator och det har funkat fint. Så hårdvara och drivrutiner verkar ju funka...

Kan tillägga att jag kör Vista.
Citera
2008-09-22, 10:39
Medlem
laminatkungens avatar
Eller finns något annat program för att skapa DVD filmer och bränna ner dom?

Då jag är både snål och fattig så menar jag givetvis gratisprogram...
Citera
2008-09-22, 12:18
Medlem
carbsons avatar
nero är ju erkänt bra på detta. dock inte gratis men det går ju att få tag på piratön
Citera
2009-07-24, 14:42
Medlem
Rembrandths avatar
Ursäkta att jag bumpar en gammal tråd, men jag har exakt samma problem som TS hade och skulle uppskatta om någon ville ge mig lite hjälp snabbt!
Citera
2009-07-24, 14:56
Medlem
Run3s avatar
Dyker läsaren upp under "Den här datorn"? Om inte kan det bero på att du har avinstallerat programmet Easy CD Creator (eller liknande). Vet iaf att det finns en fix på microsofts webbsida.
Citera
2009-07-24, 15:02
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Dyker läsaren upp under "Den här datorn"? Om inte kan det bero på att du har avinstallerat programmet Easy CD Creator (eller liknande). Vet iaf att det finns en fix på microsofts webbsida.

Ja, läsaren dyker upp på den här datorn och jag vet att den fungerar o.s.v.

Finns det verkligen ingen här som vet?
Citera
2009-07-24, 15:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-07-24, 15:33
Medlem
Rembrandths avatar
Alltså, jag ska bränna videofiler som jag har skapat i moviemaker, och jag har bara nån jävla gratisversion av Nero på min dator där det inte går att bränna sånt.
Så alltså, Windows DVD-bränning är min sista utväg, och det är bråttom för jag ska visa upp den brända skivan för ett antal personer på ett möte ikväll.
Det är inget fel på brännaren då det har gått att bränna grejer förut med den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in